• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-13 19:29:46 följande:
    Ha ha, har allt folk samma idéer menar du?

Jag skulle snarare ändra din frågeställning till 1) försöka följa VÄLJARNAS idéer. eller 2) göra motsatsen till vad VÄLJARNA vill på det ideologiska planet.
    Nej, men majoriteten. Väljarna väljer ju parti fritt, vet du. Att kalla svenska folkets önskan för "PK" bara för att det inte passar just en själv är liksom rätt barnsligt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 19:03:11 följande:
    Ehm, ja? Vad annars menar du är svenska värderingar? Det som majoriteten INTE tycker? Eller vad tror du att PK står för egentligen?
    Svenska värderingar är inte PK. PK är det som massmedia och sjuklövern håller på med. SD är nästan synonymt med svenska värderingar och man kan inte kalla SD för PK. Du har trampat i klaveret och kan inte ta dig upp nu.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 19:44:21 följande:
    Nej, men majoriteten. Väljarna väljer ju parti fritt, vet du. Att kalla svenska folkets önskan för "PK" bara för att det inte passar just en själv är liksom rätt barnsligt.
    Ja, men så är det.
    Följer man alltid strömmen, och alltid har samma åsikter som majoriteten, så får man finna sig i att bli kallad PK.

I exempelvis Nordkorea så MÅSTE folk vara PK, annars blir de fängslade.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-13 19:55:48 följande:
    Svenska värderingar är inte PK. PK är det som massmedia och sjuklövern håller på med. SD är nästan synonymt med svenska värderingar och man kan inte kalla SD för PK. Du har trampat i klaveret och kan inte ta dig upp nu.
    Du menar alltså att svenska media och åttaklövern (ja, du läste rätt, SD är ingen utstickare där) skriver och agerar i motsatt ideologi mot vad svenska folket står för? DU menar alltså, på fullaste allvar, att demokrati, jämställdhet, tolerans och solidaritet INTE är svenska värderingar? Att majoriteten alltså är antidemokratiska, misogyna, intoleranta egoister i Sverige? Är det vad du försöker säga?
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-13 19:56:43 följande:
    Ja, men så är det.
    Följer man alltid strömmen, och alltid har samma åsikter som majoriteten, så får man finna sig i att bli kallad PK.

I exempelvis Nordkorea så MÅSTE folk vara PK, annars blir de fängslade.
    SD måste inte vara PK, de bara väljer att vara det för att lura till sig röster. Känns det mer pålitligt och positivt, tycker du? Med många politiker från andra partier vet jag i alla fall att de säger vad de tycker, och inte vad de tror att folk vill höra (den sorten finns också, onekligen), men SD som parti försöker hela tiden leka kappvänderi, ständigt omdonande alla deras texter och uttalanden efter senaste PK-trenden. Känns väl bra att försvara sådant va...
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 21:14:42 följande:
    SD måste inte vara PK, de bara väljer att vara det för att lura till sig röster. Känns det mer pålitligt och positivt, tycker du? Med många politiker från andra partier vet jag i alla fall att de säger vad de tycker, och inte vad de tror att folk vill höra (den sorten finns också, onekligen), men SD som parti försöker hela tiden leka kappvänderi, ständigt omdonande alla deras texter och uttalanden efter senaste PK-trenden. Känns väl bra att försvara sådant va...
    SD är det parti bland alla andra, som INTE följer strömmen, minst sagt.
    Att de skulle vara kappvändare stämmer inte heller, eftersom de fortfarande driver frågan om minskad invandring. Oavsett vad majoriteten svenskar tycker.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-13 17:39:46 följande:
    Hans brottsliga historia har visst relevans i sammanhanget. Det är en trovärdighetsfråga. Han gick dit i syfte med att filma en gammal dam samtidigt som han ställde en massa provocerande frågor och han uppträde hotfullt. Jag undrar vad det är för en människa som gör så egentligen. Han kan inte vara den vassaste kniven i lådan.

Röda Korset gjorde sig enbart av med den tanten för mediadrevet. Situation påminner mycket om Sheratongate. Där var det också PK-drevet som gjorde att Sheraton bad om ursäkt för ingenting. Sverige har blivit så fjantigt. Man får inte säga vad man vill längre förrän PK-sekten kommer och klappar en på fingrarna.

Nu hittar du på egna "sanningar" i vanlig ordning. Han gick dit för att få hjälp och blir bemött av rasism. Då tar han fram mobilen och spelar in.

Nej Röda Korset gjorde inte sig av med någon, hon valde själv att lämna. Hon insåg nog att hennes åsikter inte går ihop med röda korsets grundläggande värderingar. Hur många gånger ska jag behöva skriva det för att du ska sluta rabbla dina påhittade historier?

Jag är själv engagerad i röda korset och pratade i torsdags med en anställd på huvudkontoret om detta. Sluta förtala röda korset och den hjälpsökande mannen.

Uppträder någon hotfullt vilket mannen inte gjorde så ringer man polisen. Det gjorde hon inte så därför kan han inte ha uppträtt hotfullt. Den film jag har sett på Aftonbladet är inte hotfull, han ställer frågor. För de flesta av oss är inte frågor hotfulla. Sluta ljuga nu!
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-13 21:20:35 följande:

Nu hittar du på egna "sanningar" i vanlig ordning. Han gick dit för att få hjälp och blir bemött av rasism. Då tar han fram mobilen och spelar in.

Nej Röda Korset gjorde inte sig av med någon, hon valde själv att lämna. Hon insåg nog att hennes åsikter inte går ihop med röda korsets grundläggande värderingar. Hur många gånger ska jag behöva skriva det för att du ska sluta rabbla dina påhittade historier?
    Jag är själv engagerad i röda korset och pratade i torsdags med en anställd på huvudkontoret om detta. Sluta förtala röda korset och den hjälpsökande mannen.

Uppträder någon hotfullt vilket mannen inte gjorde så ringer man polisen. Det gjorde hon inte så därför kan han inte ha uppträtt hotfullt. Den film jag har sett på Aftonbladet är inte hotfull, han ställer frågor. För de flesta av oss är inte frågor hotfulla. Sluta ljuga nu!
    Se den oklippta versionen på youtube i stället. Att du läser Aftonbladet säger en hel del. Han gick inte till RK för att få hjälp, det var bara ljug. Han gick dit för att provocera. Jag behöver inte förtala RK eller mannen. Det gör de så bra själva.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 13:19:15 följande:
    Du tror så mycket om oss, utan att veta. Nej, det hade inte varit ett övertramp. Övertramp är att hänga ut omyndiga, tonåringar, barn på Avpixlat, när man vet exakt hur rå behandling de kommer att få. DET är övertramp.
    De hängde ut sig själva på Facebook, som sagt.

Och du har uttryckt dig gillande om Researchgruppen. Det räcker för att det ska framgå var du står i frågan.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-11 09:17:54 följande:
    Vatikanen? Jo, men nu är det inte katolska kardinaler som flyttar hit i tusental. Återkom den dag skolor ser sig nödgade att servera kardinalslaktat kött för att inte stöta sig med skolans katoliker.

Det är inte heller saudiaraber som flyttar hit i tusental, så din poäng är...?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?