• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • chrissandra
    Naranjos skrev 2014-04-16 15:22:33 följande:
    The Patriot Act: he Department of Justice's first priority is to prevent future terrorist attacks. Since its passage following the September 11, 2001 attacks, the Patriot Act has played a key part - and often the leading role - in a number of successful operations to protect innocent Americans from the deadly plans of terrorists dedicated to destroying America and our way of life. While the results have been important, in passing the Patriot Act, Congress provided for only modest, incremental changes in the law. Congress simply took existing legal principles and retrofitted them to preserve the lives and liberty of the American people from the challenges posed by a global terrorist network.

(Tvärt emot Sverige alltså. Här blir det ett jävla liv om man ens höjer ett varnande finger mot förmodad terrorism. Priset skall vara jävligt högt för personer som planerar eller har begått terrorhandlingar).

Gitmo: Utmärkt ställe att förvara dessa dåliga ursäkter till människor. Begår man terrorbrott eller planerar sådana har man fanimej inte rätt att kräva bättre behandling än man är villig att ge de människor eller länder man är villiga att utföra terroraktioner mot. Dock lever fångarna fortfarande vilket är mer än vad man kan säga om deras offer. Min invändning mot Gitmo skulle i så fall vara att det tar och har tagit alldeles för lång tid att dra dem inför domstol. Men - skit ska skit ha. Live with it.

En fråga:

Varför citerade du mig? Är detta ett svar till mig och Dorian eller?

• sjuttiofemman
    Gräsrot skrev 2014-04-16 08:01:50 följande:
     Eftersom tråden heter "Varför hatar folk SD" antar vi att denna tråd innehållerskäl till att möta SDs politik med allt från milt ogillande till öppen avsky.11081 inlägg så här långt skvallrar om att det tydligen finns många fler skäl atthata SD än att gilla dem.   

Japp! Men jag hatar inte Sd, jag vill bara ha bort dem från riksdagen. Sen kan de ta sina offerkoftor och flytta till Ukraina.
  • sjuttiofemman
    OneWish skrev 2014-04-16 09:51:35 följande:
    Nu kanske jag är fruktansvärt djävla dålig på att läsa partiprogram... 

Men var i SDs partiprogram står det att de vill bort med feminism, jämställdhet och rättigheter till samkönade? 

Precis som vitryssen skrev så är partiet mer än sitt partiprogram. Partiprogrammet ändras lika ofta som genomsnitts-Svensson byter underkläder, så fort Sd utsätts för kritik så skrivs det om för att bli mer PK.

Därför är det Sd-företrädarnas utspel som får visa vart partiet står och det ser man bäst i sociala medier. Där hatas feminism tex, det blev ett j-à liv när den kvinnliga programledaren i melodifestivalen visade sitt hår under armarna. De flesta bryr sig inte men för Sd är det en stor fråga tydligen..
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-16 16:18:00 följande:

Japp! Men jag hatar inte Sd, jag vill bara ha bort dem från riksdagen. Sen kan de ta sina offerkoftor och flytta till Ukraina.
    Försvinner problemen då menar du? Kommer folk genast att tycka att nuvarande integration funkar finfint, att mångkultur är det bästa sedan skivat bröd och att islam är en modern och tidsenlig religion som passar bra in i t.ex. Sverige?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Dorian Ertymexx
    chrissandra skrev 2014-04-16 10:20:40 följande:

Jag drar alla partier över en kam. Alla trånar efter makten och ingen av dem verkar dugliga nog att ha ansvaret för ett land.

Du kan väl berätta vilket/vilka parti som skulle vara bra för Sverige och varför de skulle vara bra för Sverige.
    Alla är bättre än SD, så mycket är klart.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-16 16:55:48 följande:
    Alla är bättre än SD, så mycket är klart.

Men man får bara rösta på ett. Vilket?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-16 16:57:24 följande:
    Nej, men vi kanske kan börja diskutera frågan sakligt och utan en massa eurabien-konspirationstjafs från SD-fantasters sida, och utan våldtäktshot på kvinnor som yttrar sig i debatten.
    Never gonna happen. Det finns för många kategoriska hatare, på båda sidorna. Jag skulle önska att folk såg de här imbecilla hoten och påhoppen för vad de var; utslag av idioti. För mig blir det någonstans så komiskt att jag nästan mest av allt skrattar åt det, även när hot om illgärningar och önskningar om olycka riktas mot mig personligen. Jag förstår dock att alla inte ser det på det viset. Och det jag får "utstå" är säkerligen en piss i Mississippi jämfört med vad journalister och politiker tvingas tugga i sig.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-16 16:57:24 följande:
    Nej, men vi kanske kan börja diskutera frågan sakligt och utan en massa eurabien-konspirationstjafs från SD-fantasters sida, och utan våldtäktshot på kvinnor som yttrar sig i debatten.
    Har du statistik på våldtäkter?

Hur många som utförs och var förövarna kommer ifrån alltså.
  • maria diaz
    sjuttiofemman skrev 2014-04-16 16:18:00 följande:

Japp! Men jag hatar inte Sd, jag vill bara ha bort dem från riksdagen. 
    Om 400.000 utrikesfödda saknar ett arbete MED SD i riksdagen, hur många kommer då att sakna ett arbete när överhuvudtaget INGEN i riksdagen vill begränsa invandringen?

Sveriges lilla antal arbetande befolkning kan omöjligt försörja fler än nu.

Det kommer sluta med totalstopp för all invandring om inga åtgärder vidtas inom kort.
  • Gert
    Gräsrot skrev 2014-04-16 08:01:50 följande:

Eftersom tråden heter "Varför hatar folk SD" antar vi att denna tråd innehåller

skäl till att möta SDs politik med allt från milt ogillande till öppen avsky.

11081 inlägg så här långt skvallrar om att det tydligen finns många fler skäl att

hata SD än att gilla dem.    Skrattande

Det är tydligt att folk är rädda för SD. Man hatar det man är rädd för.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?