• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-16 18:30:27 följande:
    Det har startat en stödgrupp på facebook för den avskedade Röda Korset-volontären. Det är bra att människor står upp för yttrandefriheten på det här sättet.

www.facebook.com/groups/1464624793769678/

1. Hon blev inte avskedad.

2. Varför stödgrupp? Det är bara för att göra sken av att hon har blivit felaktigt behandlad vilket inte stämmer.

3. En organisation bestämmer själv vilka som ska få representera den. Förstår att Sd gärna vill diktera villkoren i allt möjligt men det här är löjligt.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-16 19:14:38 följande:

1. Hon blev inte avskedad.
    2. Varför stödgrupp? Det är bara för att göra sken av att hon har blivit felaktigt behandlad vilket inte stämmer.
    3. En organisation bestämmer själv vilka som ska få representera den. Förstår att Sd gärna vill diktera villkoren i allt möjligt men det här är löjligt.
    Jag förstår faktiskt inte vad du har emot gamla kvinnor. 
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-16 16:54:33 följande:
    Försvinner problemen då menar du? Kommer folk genast att tycka att nuvarande integration funkar finfint, att mångkultur är det bästa sedan skivat bröd och att islam är en modern och tidsenlig religion som passar bra in i t.ex. Sverige?

Det är en skamfläck för Sverige att ha ett rasistiskt parti i riksdagen. Sd tillsammans med SvP och SMR skapar de motsättningar som de ger sig vilja ha bort.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-16 19:19:33 följande:

Haha den var bra :)
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-16 19:20:32 följande:

Det är en skamfläck för Sverige att ha ett rasistiskt parti i riksdagen. Sd tillsammans med SvP och SMR skapar de motsättningar som de ger sig vilja ha bort.
    Det finns inte en enda seriös statsvetare som anser att SD är ett fascistiskt eller rasistiskt parti. Prove me wrong. Och nej, idéhistoriker som Henrik Arnstad är inte någon seriös statsvetare.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-16 19:19:33 följande:

Jag förstår inte vad du har emot sanningen? Du vränger ständigt fakta efter dina egna syften. Tex vet du mycket väl att hon inte blev avskedad, dessutom hade hon ingen anställning att bli avskedad från. Dags att sluta ljuga kanske?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-16 19:23:38 följande:
    Det finns inte en enda seriös statsvetare som anser att SD är ett fascistiskt eller rasistiskt parti. Prove me wrong. Och nej, idéhistoriker som Henrik Arnstad är inte någon seriös statsvetare.

Statsvetare tittar på partiprogrammet. Tittar man på företrädarnas framfart i sociala medier och annan media så breder rasismen ut sig.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-16 19:24:02 följande:

Jag förstår inte vad du har emot sanningen? Du vränger ständigt fakta efter dina egna syften. Tex vet du mycket väl att hon inte blev avskedad, dessutom hade hon ingen anställning att bli avskedad från. Dags att sluta ljuga kanske?
    Haha den var bra. :)
Svar på tråden Varför hatar folk SD?