• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • maria diaz
    nihka skrev 2014-04-16 22:03:58 följande:
    Märkligt då att FN vädjar om att fler EU-länder ska ta emot flyktingar. De verkar veta något du inte vet eller förtränger.

Sedan är dina uppgifter om vilka som är på flykt uppåt väggarna. Hälften av de som är på flykt från Syrien är barn.

www.unhcr.se/se/stoed-oss/flyktingkriser/kris...
    FN vädjar inte att resurserna skall satsas på ett fåtal flyktingar som lyckas ta sig till EU.
    FN vädjar om PENGAR för att kunna hjälpa miljoner flyktingar i krisen grannländer. Där de flesta kvinnor, barn, och sjuka finns.
    Med ditt sätt att satsa resurserna, så är det måååånga människor som blir bortglömda.

Källa: www.tv4.se/nyheterna/klipp/fn-v%C3%A4djar-satsa-40-miljarder-p%C3%A5-syriska-flyktingar-2511597
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-16 19:46:03 följande:
    Nej, men risken finns. Annars flyr man ju inte.

Tror du på fullaste allvar att alla invandrare som kommer hit gör det för att de fruktar för sina liv?

Känner du många? Fråga dem, de svarar ärligare än du tror.
  • maria diaz
    nihka skrev 2014-04-16 22:43:53 följande:
    FN vädjar om att fler EU-länder ska ta emot flyktingar. FN vädjar om att fler EU-länder ska ta emot flyktingar. FN vädjar om att fler EU-länder ska ta emot flyktingar

Hur många gånger ska man behöva upprepa innan det går in?

www.dagensarena.se/opinion/eu-maste-lyssna-pa.../
    Även du måste förstå att 100 kronor räcker till fler människoliv i ett flyktingläger än till en flykting i Norrland.
    Pengar är en begränsad resurs, tyvärr.

Sedan kan du länka till svenska "nyheter" bäst du vill.
    Det handlar om människor som behöver hjälp i krisens närområde.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-16 19:28:24 följande:
    Haha den var bra. :)

Du har fortfarande inte svarat på om din syn på åsiktsfrihet, får man verkligen säga vad man vill när man vill och hur man vill? Säg att du arbetar i kassan på en livsmedelsaffär och säger till en kund att han borde inte ha kommit till Sverige utan han borde ha stannat i krigets Syrien. Är det okej att säga?
  • Dorian Ertymexx
    chrissandra skrev 2014-04-16 22:28:27 följande:

Tror du på fullaste allvar att alla invandrare som kommer hit gör det för att de fruktar för sina liv?

Känner du många? Fråga dem, de svarar ärligare än du tror.
    Ehm, du vet väl skillnaden på invandrare och flyktingar va? Nej, finnar, norrmän och jänkare som kommer hit flyr sällan för sina liv. Precis som Szilág Érik/Erik Almqvist inte flydde för sitt liv till Ungern. Eller vad hon nu heter, rasisttanten från SD, som nu "flytt" till Danmark.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-16 23:18:55 följande:
    Även du måste förstå att 100 kronor räcker till fler människoliv i ett flyktingläger än till en flykting i Norrland.
    Pengar är en begränsad resurs, tyvärr.

Sedan kan du länka till svenska "nyheter" bäst du vill.
    Det handlar om människor som behöver hjälp i krisens närområde.
    Vad får dig att tro att det skulle vara billigare att hjälpa dem där än här? Här har vi infrastruktur, kunskap, byråkrati och total insyn i hur pengarna används. Där finns ingen infrastruktur, mycket litet kunskap i hur man hjälper många flyktingar, ofta undermålig byråkrati och också begränsad insyn i hur pengarna ska användas.

Och, som sagt, SD vill ju skära ned på biståndet, så att SD vill hjälpa på plats (eller alls) tror jag inte ett skvatt på.
  • OneWish
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-17 01:47:29 följande:
    Vad får dig att tro att det skulle vara billigare att hjälpa dem där än här? Här har vi infrastruktur, kunskap, byråkrati och total insyn i hur pengarna används. Där finns ingen infrastruktur, mycket litet kunskap i hur man hjälper många flyktingar, ofta undermålig byråkrati och också begränsad insyn i hur pengarna ska användas.

Och, som sagt, SD vill ju skära ned på biståndet, så att SD vill hjälpa på plats (eller alls) tror jag inte ett skvatt på.
    Hur kommer det sig då att det inte fungerat att hjälpa "dom" här? (Är det vi och dom nu från dig också?) 

Vi har regelbundet kravaller i förorter som när förövarna frågas har diverse saker att gnälla på. 
    Silent crystalline tears I cry. For all must say their last goodbye - to paradise.
  • Dorian Ertymexx
    OneWish skrev 2014-04-17 01:49:42 följande:
    Hur kommer det sig då att det inte fungerat att hjälpa "dom" här? (Är det vi och dom nu från dig också?) 

Vi har regelbundet kravaller i förorter som när förövarna frågas har diverse saker att gnälla på. 
    Hur har det inte fungerat? Majoriteten tar plats i samhället, får så småningom jobb och etablerar sig. Många öppnar eget, något som de flesta partier är ense om är väldigt bra för samhället. Så, utöver att man ser fler osvenska ansikten, hur är vi "drabbade"?

Oh please, vi har ALLTID haft kravaller. Det är inget nytt. Tvärtom är det mycket lugnare nu än tidigare på många plan.
  • OneWish
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-17 01:59:57 följande:
    Hur har det inte fungerat? Majoriteten tar plats i samhället, får så småningom jobb och etablerar sig. Många öppnar eget, något som de flesta partier är ense om är väldigt bra för samhället. Så, utöver att man ser fler osvenska ansikten, hur är vi "drabbade"?

Oh please, vi har ALLTID haft kravaller. Det är inget nytt. Tvärtom är det mycket lugnare nu än tidigare på många plan.
    Jaså? Varför säger statistiken motsatsen att det inte är vad som händer?

Nej vi har inte ALLTID haft kravaller i den frekvens de förekommer idag.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?