• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-17 15:43:38 följande:

Nu vet vi faktiskt inte om RK-kvinnan fick frågan: vad tycker du om invandring? Sannolikt ställdes inte den frågan eftersom han som filmade kom dit för att söka hjälp.

Brandmännen i Malmö blev garanterat underrättade i förväg om Åkessons besök och vande att ta avstånd från honom. ÄNDÅ anses detta vara fel av dig och sd's näthatar-svans. Varför?
    Sannolikt ställdes frågor till kvinnan men dessa frågor har editerats bort i videon. Brandmännen får göra vad de vill, men de ska inte förvänta sig att man tycker det de gjorde var rätt. Barnsligt gjort av brandmännen som valde att inte vara kvar bara för att "den onda" Åkesson besökte stationen. Vuxenmobbning.
  • Gert

Lite mer av det goda näthatet. Denna gång från Jorge Londoño, vice förbundsordförande i Rädda Barnens Ungdomsförbund, RBUF. Han näthatar Sara Skyttedal, förbundsordförande för Kristdemokratiska Ungdomsförbundet, KDU.

https://www.flashback.org/t2358877

• Vitrysk hockeyhjälte
    Gert skrev 2014-04-17 16:09:17 följande:
    Lite mer av det goda näthatet. Denna gång från Jorge Londoño, vice förbundsordförande i Rädda Barnens Ungdomsförbund, RBUF. Han näthatar Sara Skyttedal, förbundsordförande för Kristdemokratiska Ungdomsförbundet, KDU.

www.flashback.org/t2358877
    Ja som sagt, de "goda" kan de också...
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-17 13:34:11 följande:
    Det tycker jag inte. De får gärna vara emot rasism. Jag är emot rasism och SD är emot rasism. Felet är att det finns dom som sätter rasiststämpeln på Jimmie Åkesson och SD för deras politik. Det tycker jag är fel.
    Nej, Åkesson och SD sätter den stämpeln på sig själva. Ingen annan sätter stämpeln på dem.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-04-17 13:37:33 följande:

Och förutom att vårdpersonalen nu blir uthängda som vänsterextremister så har jag gång på gång blivit kallad för vänsterextremist, stenkastare, kommunist mm mm av er här i forumet. Då antar jag att du tar avstånd från det?

Brandmännen som valde att åka iväg när Åkesson kom på besök ska inte bli klandrade för det heller, antar att du ställer dig bakom det?

De tonårstjejer som blev hotade med våldtäkt för att de skrev något på en klippa om Sd, gissar att du tycker det var fel att hänga ut dem?

Läkaren som stoppade Åkesson i Umeå, antar att du tycker det är fel att han blev kallad både det ena och det amdra plus mordhotad så han varken kan åka hem eller till jobbet?

Listan kan göras lång med dessa händelser. Du kan väl hjälpa till nu att underlätta även för antirasister som kan uttrycka sin åsikt utan att bli drabbade av hot, våld och smädelser?
    Akta dig, du kan bli high-fivead. Lustigt hur känsliga de är, de där yttrandefrihetsvurmarna.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-04-17 13:39:04 följande:

Nej, de har ju bara en pin på arbetskläderna. Sen om Åkesson tar illa upp så är det ju hans problem. Är han inte rasist enligt honom själv så borde han hylla dem snarare än fördöma..?
    Eller hur! Märkligt det där.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-17 13:45:02 följande:
    Jag har blivit kallad rasist mm av er här på forumet bara för att jag anser att SD har bra politik.
    Nej, inte baraför att du anser att SD har bra politik, utan för att du uttryckt rasistiska åsikter och försvarat rasistiska yttranden.
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-17 16:28:47 följande:
    Eller hur! Märkligt det där.

Dorian jag undrar fortfarande vilket parti som är bäst för Sverige?

Jag har inte svaret, har du?
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-04-17 15:27:32 följande:

Så det är inte okej att kalla dig för rasist. Så du medger alltså att man inte kan säga vad man vill när man vill? Att det finns vissa regler i samhället som man måste förhålla sig till? Ungefär som när man jobbar inom röda korset och bryter mot de grundläggande värderingarna och inte kan jobba kvar där.

Om jag kallar någon för rasist eller korkad här så anmäls inlägget. Om en anställd på RK uttrycker sig på ett sätt som inte är förenligt med RK's syn på flyktingar/invandrare/svenskar så blir man anmäld och åtgärder vidtas.

Vad är problemet?
    Allvarligt? Har du inte lärt dig än, fast jag skrivit det halvdussinet gånger? Samma regler gäller inte för SD som för alla andra. De ska få göra vad de vill, vi andra ska buga och dyrka marken de går på, annars är vi "vänsterextremister".
  • Dorian Ertymexx
    chrissandra skrev 2014-04-17 16:30:35 följande:

Dorian jag undrar fortfarande vilket parti som är bäst för Sverige?

Jag har inte svaret, har du?
    Nej, jag har inte svaret. Att jag inte vet vilket parti som är bäst betyder dock inte att jag inte vet vilket parti som är sämst. Av de som nu sitter i riksdagen är SD utan tvekan sämst för Sverige, alla kategorier.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?