• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Politisk härdsmälta
    Gert skrev 2014-04-17 16:09:17 följande:
    Lite mer av det goda näthatet. Denna gång från Jorge Londoño, vice förbundsordförande i Rädda Barnens Ungdomsförbund, RBUF. Han näthatar Sara Skyttedal, förbundsordförande för Kristdemokratiska Ungdomsförbundet, KDU.

www.flashback.org/t2358877
    Bedrövligt, vad är det egentligen för kvinnosyn som florerar inom vänsterrörelsen? Låter som Jorge måste uppdatera sig lite när det kommer till allas lika värde.

Nu blir det demo utanför RBs HK i Sundbyberg i helgen under parollen "Ner med vänsterns unkna kvinnosyn!"

• Gräsrot
    skapadebatt skrev 2014-04-17 20:46:08 följande:
    SD är väl visst tydliga i den frågan. Det är ju det enda partiet som gång på gång får svara på den frågan.
    I privatlivet så får dessa vårdarbetare ta avstånd hur mycket de vill, men det passar sig inte i arbetet. Det är för övrigt inte många arbeten det passar sig att ta någon som helst politiskställning, så det gäller inte bara vårdarbetare.

Sen förstår jag inte varför det anses så viktigt att hela tiden ta avstånd från just rasism, det är ju inte ens ett stort problem med rasism i Sverige. Jag är inte rasist och kommer aldrig att bli, men jag känner inget behov av att hela tiden ta avstånd från rasism. Det är ju ingen som går omkring och tror att alla är rasister så det finns ju ingen anledning till att hela tiden behöva ta avstånd ifrån det.

Det är även det parti som ständigt misslyckas med att arbeta med frågan också.

Det är ett trygghets och kvalitetsbevis att veta att vårdpersonalen ser till att hålla borta personer med rasistiska åsikter. Det handlar till sist om arbetsgruppens trovärdighet då de har med människor som i vissa fall står i beroendesituation gentemot dem.

Att säga att man inte behöver arbeta med frågan aktivt är ungefär som en skola som skulle undra vad de ska ha ett arbete mot mobbing för då de inte anser att de har det problemet på sin skola.

Mindre rasister på arbetsplatsen ger oftast vinster i både trivsel och plånbok.

• sjuttiofemman
    skapadebatt skrev 2014-04-17 20:46:08 följande:
    SD är väl visst tydliga i den frågan. Det är ju det enda partiet som gång på gång får svara på den frågan.

I privatlivet så får dessa vårdarbetare ta avstånd hur mycket de vill, men det passar sig inte i arbetet. Det är för övrigt inte många arbeten det passar sig att ta någon som helst politiskställning, så det gäller inte bara vårdarbetare.

Sen förstår jag inte varför det anses så viktigt att hela tiden ta avstånd från just rasism, det är ju inte ens ett stort problem med rasism i Sverige. Jag är inte rasist och kommer aldrig att bli, men jag känner inget behov av att hela tiden ta avstånd från rasism. Det är ju ingen som går omkring och tror att alla är rasister så det finns ju ingen anledning till att hela tiden behöva ta avstånd ifrån det.

Det är ingen som gång på gång tar avstånd från rasism, det är olika människor som tar avstånd från rasism. Vad är problemet med det?
  • Gert
    Gräsrot skrev 2014-04-17 20:59:42 följande:

Det är även det parti som ständigt misslyckas med att arbeta med frågan också.

Det är ett trygghets och kvalitetsbevis att veta att vårdpersonalen ser till att hålla borta personer med rasistiska åsikter. Det handlar till sist om arbetsgruppens trovärdighet då de har med människor som i vissa fall står i beroendesituation gentemot dem.

Att säga att man inte behöver arbeta med frågan aktivt är ungefär som en skola som skulle undra vad de ska ha ett arbete mot mobbing för då de inte anser att de har det problemet på sin skola.

Mindre rasister på arbetsplatsen ger oftast vinster i både trivsel och plånbok.

Hur ska vårdpersonalen hålla borta personer med rasistiska åsikter när de inte kan hålla borta kriminella som mördare och pedofiler?
  • Gräsrot
    Gert skrev 2014-04-17 20:57:38 följande:
    Nej, du anser att en gammal kvinna inte ska få säga vad hon tycker. Det är du som försöker tysta folk som har andra åsikter än dig själv.

Enligt PK-tänket, ja. Det är helt uppenbart att vårdpersonalen menar SD. De har läst för mycket rödgrön-journalistik som översvämmar det här landet i kvällspressen och dagstidningar.

Underligt nog hittar vi även forskare inom denna kategori då flertal offentliga avhandlingar klassificerar SD som ett av Sveriges rasistiska partier då politiken de står för har uttalat främlingsfientliga syften (vilket de delar med Svenskarnas Parti och Nationaldemokraterna. obs svenska motståndsrörelsen är en rörelse och inte ett parti)

(Forskarna jag avser är bla Maria Demker, Åsa Segendorf, Camilla Hällgren, Helene Lööv mfl vilka samtliga medverkat i Statliga utredningar)

Fast just nu är ju alla vänsterextremister. Till och med Marlena Ehrman :)

• Gräsrot
    Gert skrev 2014-04-17 21:03:07 följande:
    Hur ska vårdpersonalen hålla borta personer med rasistiska åsikter när de inte kan hålla borta kriminella som mördare och pedofiler?

Enkelt.. De ger dem avsked och fängelsedomar i domstol vilket de gör med mördare och pedofiler.

• Gert
    Gräsrot skrev 2014-04-17 21:14:10 följande:

Underligt nog hittar vi även forskare inom denna kategori då flertal offentliga avhandlingar klassificerar SD som ett av Sveriges rasistiska partier då politiken de står för har uttalat främlingsfientliga syften (vilket de delar med Svenskarnas Parti och Nationaldemokraterna. obs svenska motståndsrörelsen är en rörelse och inte ett parti)

(Forskarna jag avser är bla Maria Demker, Åsa Segendorf, Camilla Hällgren, Helene Lööv mfl vilka samtliga medverkat i Statliga utredningar)

Fast just nu är ju alla vänsterextremister. Till och med Marlena Ehrman :)

Främlingsfientliga syften, på vilket sätt?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-17 21:03:07 följande:

Nu tror jag du har missförstått syftet med vården. De som behöver vård ska få det. Syftet är inte att hålla någon borta.
  • effemgea
    Politisk härdsmälta skrev 2014-04-17 20:59:15 följande:
    Bedrövligt, vad är det egentligen för kvinnosyn som florerar inom vänsterrörelsen? Låter som Jorge måste uppdatera sig lite när det kommer till allas lika värde.

Nu blir det demo utanför RBs HK i Sundbyberg i helgen under parollen "Ner med vänsterns unkna kvinnosyn!"

Jag gissar att du inte delar min uppfattning om att hjärndöda sajter  som avpixlat har en förödande effekt på de stackare som redan har en mycket begränsad tankeförmåga.

Numer är det snarare regel än undantag att anhängare till toksekten tar ett enstaka exempel och sen börjar kackla i triumf om att sådana är de - de där andra. Precis utifrån samma mönster som avpixlat är uppbyggt kring.

Jag kommer just från en tråd där toksekten fått tag på en tjej som får frågan av en tidning om hon är intresseras av politik. Hon svarar att hon inte är detta men röstar på MP.

Utifrån detta exempel har toksektens anhängare konstaterat hur miljöpartister är vid ett flertal tillfällen här på FL

På Gubbängens skola i Stockholm försöker man lägga fokus på att lära eleverna retorik och argumentationsteknik under hela grundskoletiden. Skulle detta genomföras i samtliga Sveriges skolor skulle det med all sannolikhet innebära slutet för toksekten
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?