• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-17 20:19:35 följande:

Självklart vet jag det, men det är lite kul att se hur Gert snärjer in sig i sin egna resonemang :)
    Haha den var bra :)
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-17 16:28:20 följande:
    Akta dig, du kan bli high-fivead. Lustigt hur känsliga de är, de där yttrandefrihetsvurmarna.

Ja det måste vara jobbigt att känna sig kränkt 24/7..
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-17 17:53:34 följande:
    Ja eller hur! Varför ska just vårdpersonal gå runt med pins? Vad är själva poängen? Är man inte emot rasism om man inte har en pin på sig eller vad?

I sådana fall är alla människor rasister eftersom ingen går runt med såna pins på sig. Löjligt och barnsligt gjort av vårdpersonalen.

Förstår att ni tycker det är barnsligt att vara mot rasism, ert parti klarar ju inte av att vara tydliga i frågan.

Men vi andra tycker det är viktigt att ibland visa att vi tar ställning och då blir vi uthängda med allsköns stämplingar.

Hur går det ihop med din variant av yttrandefriheten..?
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-17 20:30:30 följande:

Förstår att ni tycker det är barnsligt att vara mot rasism, ert parti klarar ju inte av att vara tydliga i frågan.
    Men vi andra tycker det är viktigt att ibland visa att vi tar ställning och då blir vi uthängda med allsköns stämplingar.
    Alltså gör vårdpersonalen det som en protestaktion mot SD. De kunde lika gärna haft en #Vårdpersonal mot SD-pin på sig. Den aktuella pinen är en politisk yttring och det får de inte ha på sig. 

Med tanke på att du och PK-sekten vill inskränka på åsikts- och yttrandefriheten i det här landet är inte du rätt person att anklaga mig för samma sak.
  • skapadebatt

SD är väl visst tydliga i den frågan. Det är ju det enda partiet som gång på gång får svara på den frågan.
    I privatlivet så får dessa vårdarbetare ta avstånd hur mycket de vill, men det passar sig inte i arbetet. Det är för övrigt inte många arbeten det passar sig att ta någon som helst politiskställning, så det gäller inte bara vårdarbetare.

Sen förstår jag inte varför det anses så viktigt att hela tiden ta avstånd från just rasism, det är ju inte ens ett stort problem med rasism i Sverige. Jag är inte rasist och kommer aldrig att bli, men jag känner inget behov av att hela tiden ta avstånd från rasism. Det är ju ingen som går omkring och tror att alla är rasister så det finns ju ingen anledning till att hela tiden behöva ta avstånd ifrån det.

• effemgea

Det där är obetalbar komik.

Det är ju ett oavbrutet gråtskrikande från toksekten om åsiktsförtryck här på FL, d v s att de inte ska behöva följa de regler som gäller här.

Men när vårdpersonal bryter  mot sjukhusets regler om att man inte får bära märken med ett budskap, då kacklas det utan dess like om att man inte ska få möta sektledaren med ett antirasistiskt budskap.

Tja, toksektens anhängare har inte precis någon känsla för konsekvens.

Hade det varit någon styrsel på sektledaren hade han ju bett om ett antirasistiskt märke - sekten har ju officiellt proklamerat nolltolerans mot rasism.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-17 20:37:41 följande:
    Alltså gör vårdpersonalen det som en protestaktion mot SD. De kunde lika gärna haft en #Vårdpersonal mot SD-pin på sig. Den aktuella pinen är en politisk yttring och det får de inte ha på sig. 

Med tanke på att du och PK-sekten vill inskränka på åsikts- och yttrandefriheten i det här landet är inte du rätt person att anklaga mig för samma sak.

Det sista får stå för dig, det är du och dina polare som försöker tysta folk.

Så om man är emot rasism så är man emot Sd?
  • sjuttiofemman
    effemgea skrev 2014-04-17 20:49:22 följande:
    Det där är obetalbar komik.

Det är ju ett oavbrutet gråtskrikande från toksekten om åsiktsförtryck här på FL, d v s att de inte ska behöva följa de regler som gäller här.

Men när vårdpersonal bryter  mot sjukhusets regler om att man inte får bära märken med ett budskap, då kacklas det utan dess like om att man inte ska få möta sektledaren med ett antirasistiskt budskap.

Tja, toksektens anhängare har inte precis någon känsla för konsekvens.

Hade det varit någon styrsel på sektledaren hade han ju bett om ett antirasistiskt märke - sekten har ju officiellt proklamerat nolltolerans mot rasism.

Tack, det sammanfattade min åsikt :)
  • Gert

Jag undrar hur tongångarna i medier och bland PK-sekten hade varit om det vårdpersonalen hade tagit avstånd från feminism. #VÅRDPERSONAL MOT FEMINISM. Herrans vilket liv det hade blivit.

• Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-17 20:50:52 följande:

Det sista får stå för dig, det är du och dina polare som försöker tysta folk.

Så om man är emot rasism så är man emot Sd?
    Nej, du anser att en gammal kvinna inte ska få säga vad hon tycker. Det är du som försöker tysta folk som har andra åsikter än dig själv.

Enligt PK-tänket, ja. Det är helt uppenbart att vårdpersonalen menar SD. De har läst för mycket rödgrön-journalistik som översvämmar det här landet i kvällspressen och dagstidningar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?