Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Naranjos skrev 2014-04-13 03:50:09 följande:
    Nä, men de stred för Hitler (Waffen SS) under WW2... Fina grabbar på det hela taget, va?

....recruitment drive amongst Bosnian Muslims led to tens of thousands signing up for the Waffen-SS. Formed into exclusive Muslim units, these men fought in some of the most brutal campaigns of the entire war. (från BBC)

stosstruppen39-45.tripod.com/id10.html
    Det var något tusental muslimer som stred på Hitlers sida. Jämför det med de tio eller hundra gånger fler som slogs på de allierades sida.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-13 08:23:15 följande:
    Hur vet du att majoriteten muslimer är rätt nöjda med samhället? 
    Just genom att det inte är fler som engagerar sig politiskt. Och det är inte direkt vardagsmat med arga muslimer som klagar heller. Och, iofs föga användbart i en diskussion, men de flesta jag pratar med är mestadels nöjda. Men jag pratar iofs inte med så enormt många heller.
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-04-13 09:15:43 följande:

Något tusental? det var tiotusentals... Är du historierevisionist också?
    Missade att du syftade på ustasja, snarare än "arabmuslimer". Bland de senare var det få som deltog på axelmakternas sida. Ustasja är ett undantag bland muslimerna. Och som sagt, det var tiofalt fler muslimer som slogs på de allierades sida. Som räddade judar, som slogs mot nazisterna.

Ironiskt att folk försvarar ett parti som hatar de som skyddade och räddade judar, och som för inte alls länge sedan glatt marscherade med nazistsymboler... kanske inte så lämpligt att gnälla om ustasja då.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-13 08:45:39 följande:
    Han har redan pratat ut i Aftonbladet så då får han nog finna sig i att hans namn och brottsregister uppmärksammas på internet. Jag förstår faktiskt inte vad problemet är. Han tog sig rätten att provocera en gammal kvinna som jobbar ideellt. Eller tror du att han bara råkade filma kvinnan när han råkade ställa provocerande frågor? Med tanke på hans brottsliga och mentala historia, vilket går att läsa om på internet, är det inte konstigt att kvinnan kände sig obekväm med mannens aggressiva framtoning. 
    Lustigt det där. Om Researchgruppen luskar ut någon så är det "DDR-fasoner" (för att citera en ny låt), men när Avpixlat gör samma sak är det helt i sin ordning.

Mycket av den där dubbelmoralen idag, ser jag. Quad licet Iovi, non licet bovi borde vara SDs motto.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-04-13 10:15:50 följande:

Så han förtjänade att bli uthängd på hat-sidor för att han har civilkurage att agera mot rasism och stå för det..?
    Nej det är inte olagligt att ha åsikter men även du borde fatta att inom en organisation måste man dela de grundläggande värderingarna. Vad är det som är så konstigt med det? Det är ingen PK-konspiration som vissa paranoida människor vill få det till..
    Lustigt hur alla dessa "jag är inte rasist"-er försvarar rasister med sådan glöd va...
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-13 10:41:47 följande:
    Lekar man leker får man leken tåla, det gäller även för Daban Ibrahim. Med tanke på att han är en återfallsförbrytare förstår jag inte han ska få vara anonym. Se det som en trovärdighetsfråga.
    ...skriver han som är ack så vredgad på Researchgruppen. Oh the irony...
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-13 11:21:10 följande:
    Ja, visst. Om de smygfilmar en person som uttrycker sin åsikt och sen lägger upp på sin facebook får de räkna med att folk söker i deras namn. Om sökning resulterar i offentliga handlingar som domar och FUP kan inte grävarna rå för. 

Expressen och Researchgruppen hängde ut en massa privatpersoner för deras åsikter. Vilket får mig att undra, har vi åsiktsfrihet i det här landet?
    De hängde ut folk som i sin tur hade hängt ut folk. Och hotat dem, hatat dem och skrivit vidrigheter till dem.

Men du kan ju alltid fråga alla de barn som Avpixlat och dess föregångare hängt ut, kanske?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-04-13 11:31:38 följande:

Du verkar vara rädd för män = androfobi.

Feminister talar om "män" precis på samma sätt som rasister talar om andra raser/kulturer än den den ras/kultur de själva tillhör...
    Inte alls. Jag bara använder er logik. För om det är läskigt med invandring på grund av överrepresentation i brottsstatistiken, borde inte den extremt massiva överrepresentationen av män i samma statistik vara ÄNNU mer skrämmande?

Är ju märkligt om man tar den lilla överrepresentationen och pekar finger åt det med gråt och kränkthet, men samtidigt kallar de som pekar på den större överrepresentationen för "manshatare" samtidigt... Det liksom säger en del om vad man själv är för hatare, eller hur?
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-13 12:06:27 följande:
    Att spela in någon med dold mick och hänga ut denne är inte att "ha en åsikt". Jag hade köpt tillvägagångssättet om det handlat om röstraggande politiker som inofficiellt förde fram åsikter som motsade partiets officiella, men det här?

Och det riktigt komiska i sammanhanget är att om en "rasist" gjort detsamma mot en "antirasist" hade du, Dorian och sjuttiofemman gått i taket allihop, för åt det hållet hade det ju varit ett övertramp, eller hur? Men "står man upp mot rasism" är alla medel tydligen tillåtna.

Vill återigen understryka att alla former av hot etc mot denne Ibrahim, eller RK-tanten, inte är okej någonstans i min bok.
    Du tror så mycket om oss, utan att veta. Nej, det hade inte varit ett övertramp. Övertramp är att hänga ut omyndiga, tonåringar, barn på Avpixlat, när man vet exakt hur rå behandling de kommer att få. DET är övertramp.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?