Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

OneWish skrev 2014-04-13 13:35:47 följande:
    Nej det kan jag inte, jag vet att islam och judendom är nära besläktade. Jag vet också att muhammed anses som en bedragare inom judendom... vilket är populärt bland islamister. 

Och du säger "det är mellanöstern det finns viss bitterhet mot staten israel", vilket är halvsanning men du undviker helt det faktum att israel/palestina konflikten har stort följe i hela islamvärlden...  hur islamstaterna ser på de mest judepopulerade länderna i världen vilka just är israel och USA. 
    Nej, det följs av många i mellanöstern. Muslimerna i Kina, Kongo et al bryr sig inte lika mycket. Det bor liksom fortfarande många judar runtom i mellanöstern, och de får vara i fred. Märkligt va?

Vad du inte förstått är hur modernt det här problemet är, och hur mycket det är ett problem skapat av västvärlden. Se programmet och lär dig litet, vet ja'.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-13 13:37:28 följande:
    Om du vill idiotförklara dig själv har du lyckats.
    Vilket skulle bevisas. Det finns ett namn för folk som vill spara in på bara en sorts människor, som skiljer sig från normen på ett eller annat vis. Ni brukar hävda att ni inte är den sorten. Du anar vad jag syftar på va?
  • Dorian Ertymexx
    OneWish skrev 2014-04-13 13:39:35 följande:
    Slå upp vilket ord? Det betyder kortfattat uteslutande judehat. Kan du inte slå upp orden innan du börjar posta?
    Vänta nu, tror du att jag är judehatare alltså?? *skrattar mig fördärvad*
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-04-13 12:06:44 följande:

Nej, invandringskritikerna, om det är Sd du syftar på, uttrycker sig aldrig nedsättande om andra raser eller kulturer.

Det är andra som PÅSTÅR att Sd anser det.

Feministerna däremot, påstår ju att män förtrycker kvinnor, och en del, t.ex. Schyman, menar ju att män ska känna kollektiv skuld för detta, alltså t.ex. att vi män som aldrig har våldtagit kvinnor, ska känna skuld för att andra gör det.
    http://atillayoldas.blogg.se/2014/april/sd-ar-inte-rasister-men-2.html

Bara ett av många, många, många samlingar som finns på nätet. Jag letade inte ens, det dök upp på min facebook litet spontant bland bekanta. Men det är klart, SD-are säger ju aldrig vad de säger, utom när de inte hörs, och är inte rasister, för de hatar bara etniciteter och kulturer, inte raser, fast inte på riktigt, och de minns ju inte så mycket förstås, för det är ju bara deras upplevelse av vad de inte sagt... Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    OK, vi kan ju testa om 10 000 är många.

Ponera att 10 000 irakier kommer hit i år. Många eller få?
  • Dorian Ertymexx
    OneWish skrev 2014-04-13 13:50:37 följande:
    Uh? Kan du inte läsa längre heller? Du skrev att många i SD och SDU var än i dag antisemiter... sedan drar du upp muslimer som första argument...

en antisemit hatar judar och judendom inget annat.

Vänta nu - tror du på fullaste allvar att man inte kan vara antisemit och islamofob/antiarab samtidigt?

Och för övrigt så, nej, antisemiter gillar inte semiter. Araber är semiter. Men visst, oftast används ordet specifikt om judar.

Hade du läst noga, dessutom, hade du sett att jag skrev att ett av de stora bråken mellan SD och SDU var att SD är mer antimuslismskt/antiMENA, medan SDU är mer antisemitiskt. Hoppas du läser så här långt den här gången då.

• Dorian Ertymexx
    OneWish skrev 2014-04-13 13:54:35 följande:
    Kan du inte erkänna för en gångskull att du drar fram fakta ur röven gång på gång istället för att försöka trolla bort det med annat skitsnack? 

Många är naturligtvis en relativterm och i sammanhanget när man diskuterar ett område där det bor över 13 miljoner judar så är 10000 inte många i övriga mellanöstern...

Vilket var ditt argument för att islam inte alls har något problem med judar, men du har inte ens vett att läsa på om antisemitismen inom islam. Du vet uppenbarligen inte ens att judar och islamister krigat sedan tusentals år, att judarna blev förvisade från den arab halvön osv. 
    Som sagt, se dokumentärserien jag hänvisade till. Sista delen är ikväll, första delen försvinner från nätet om sex dagar. Det är fyra timmar av ditt liv, och du kan lära dig massor av en massa lärda forskare. Var inte så obstinat, det är en intressant serie!
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-04-13 13:57:20 följande:

Du talar som en rasist. Ni tar båda på er skygglappar för att slippa se verkligheten.

Vad är det som är så hemskt med verkligheten så att ni inte vill se den?

Jag är inte sverigedemokrat, hur mkt du än påstår det.

---
    Däremot: Sluta upp med att spamma sönder tråden. Nättroll!!!
    "NÄ DET ÄR DU SOM ÄR BAJS!!!" sade ungen till läraren som försökte peka på den bruna fläcken i byxan.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-04-13 14:37:17 följande:

Men för att person vill anpassa invandringen till europeisk standard, så innebär ju inte att hen är rasist för det. Det skulle ju innebära att alla länder utom Sverige vore rasistiska, och den som påstår det, vore ju chauvinist om nåt!

De som är mest nationalistiska/chauvinistiska i detta land, är ju feministerna, som säger om andra länder att de inte "har kommit lika långt som vi". Snacka om att klappa sig själva på ryggen, att se ner på andra länder!

Ehm, har du LÄST länken? Inget av citaten handlar om att "anpassa invandring", det handlar om ren och skär rasism!

• Dorian Ertymexx
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 15:21:29 följande:

Ehm, har du LÄST länken? Inget av citaten handlar om att "anpassa invandring", det handlar om ren och skär rasism!

Eller, för att föra litet våld på ordstäv, i detta fall oren och brun rasism.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?