Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-08 22:11:16 följande:
Ja, de har blivit både hotade och attackerade. Martin Kinnunen (heter han väl?) slogs ner i T-banan av tre tjejer med uttalade vänstersympatier som tyckte sig handla i demokratins namn, dvs den demokrati som säger att alla människor utom sverigedemokrater är lika mycket värda. Och så kan du ju kolla upp Sebastian Stakset för att ta ännu ett exempel. Den senare får till och med i statlig radio redogöra för hur han tycker man ska "
minska klassklyftorna". Tveksamt om det varit fallet om det vore Reinfeldt eller Löfvén som prytt hans hat-tishor va?
Researchgruppen hade på vad som högst sannolikt är olaglig väg kommit över PayPals betalningsregister över donationer till Avpixlats konto. Bara där borde ju varningsklockorna ringa, men nej, i den goda sakens namn är till och med sådant acceptabelt. Och vore det "bara" näthatande politiker som hängdes ut så skulle det väl vara en sak, men här gav man sig på vanliga privatpersoner som "råkade" tycka fel och donera pengar till fel rörelse. Kan du verkligen inte se att den sortens aktioner kan skrämma bort folk från SD et al - men av helt fel skäl? Man kan tycka att folk inte borde söka sig till Sverigedemokraterna, men inte av rädsla att i den självgoda kvällspressen hängas ut som "demokratins fiende".
Gällande media ser jag att du inte svarade på min fråga om löpsedeln på valdagen. Det låter jag tala för sig självt.
Vanliga SD-röstare är inte förföljda. Som sagt, de som jagats av RG är just näthatarna, de som skrivit flitigt på Avpixlat, och de som skrivit rasistiskt eller på annat sätt hatiskt innehåll. Och hade inte SDs språkrör varit så fullt av hatinlägg, och så många därifrån skrivit hot och hat mot privatpersoner, hade RG inte ens behövt existera, än mindre hänga ut folk. Jag är emot uthängningar, men mindre emot att man hänger ut näthatare. Att vara anonym är inte grönt kort på att bete sig som ett arsel, rent ut sagt, och om polisen inte gör sitt jobb så måste tyvärr andra se till att det är avskräckande att ägna sig åt olaga hot.
Och det är fördjävligt att politiker, oavsett färg, utsätts för våld. Liksom det är fördjävligt att folk som säger emot politiker utsätts för våld, hot och hat. Tyvärr (?) är exemplen på de som hotats, hatats och misshandlats av SD-fansen fler än de SD-are som utsatts.