maria diaz skrev 2014-04-08 23:44:07 följande:
Man häpnar över vilka övertygelser som finns bland människor. Men jag respekterar dig ändå, givetvis.
Mervärde för marknaden, som du uttrycker saken, har den som kan tänka sig att utföra ett arbete till billigast möjliga pris.
Tror du att våra vägar är fulla med polska lastbilschaufförer för att de kör bättre än svenskar? Nä, de är billigare.
De lata svenskarna får du fart på, om du sänker bidragen.
Och trots ditt hat över våra gränser, så ansvarar våra politiker endast för arbetslösa svenskar.
Det är Sveriges generösa bidragspolitik som gör att människor väljer att flytta till Sverige, trots svårigheten att hitta ett jobb. En halv miljon har inte ens egen försörjning idag.
Bidragen är sänkta, ändå jobbar inte fler, utan tvärtom färre svenskar. Det här är en politik förd av Alliansen, med SD som troget stöttar dem i riksdagen.
Hat? Varför tror ni att jag (eller vi) hatar? Hat är för mig en rätt ovanlig känsla, jag hatar väldigt litet och väldigt sällan. Däremot tycker jag att nationalism och nationalstaten är extremt förlegad. Den var ett illa omtyckt experiment, ett försök att likrikta mångkulturella, multietniska nationer som tex Sverige till att bli en militär enhet ständigt redo för koloniala krig mot grannarna. Alltså just de "broderfolk" som Sd säger sig vurma för (men som inte alltid delar den vurmen tillbaka, kan tilläggas).