Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Quintus Zebra skrev 2014-04-10 21:47:26 följande:
    Beror din oro på fakta eller magkänsla? . Många är extremt oroliga över den politiska konservativa nationalism som sprider sig över Europa också. Och tittar man på fakta så ser man att de senare tar fler och fler maktpositioner runt om i Europa, medan Islam än så länge är så gott som maktlös?
    Precis. Och för att upprepa: antalet dödsfall pga politiskt våld utförda av islamister: 0. Dito för högerextrema: 14. Statistiken är rätt lik i resten av europa också. Men det är klart, man är väl inte rädd för extremhögern om man sympatiserar med dem.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-10 23:25:25 följande:
    Ja. Du missar inte en chans, berättigad eller ej, att länka till något puckat en SD:are eller en SD-sympatisör påstås ha gjort eller sagt medan du däremot ofta och gärna bortser från eller förringar fall där det rakt motsatta skett. Du är inte ett dugg mer objektiv än en sverigedemokrat som försöker förringa järnrörsincidenten, för att ta ett exempel.
    Tja, du tycker ju att andra inte ska få gnälla, så...
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-04-10 22:07:10 följande:
    Nonsens svaret var halmgubben som det bjöds på - för att försöka förlöjliga meningsmotståndaren.

Vad som verkligen menades med inlägget var att muslimerna är många och kan starta ett islamistiskt parti.

Detta har delvis redan påbörjats emn en annan inriktnign inom politisk islam säger istället att man ska gå in i existerande partier och verka innifrån. Detta har skett i bland annat m, mp och s.

Det är inte ens en Eurabia-rädsla att såväl se, som tro på, islamistiska krafter som går in i svensk politik för att jobba för sina mål.
    Mjaha. Så - om en grupp går in i en annan grupp för att påverka så är det alltså ett tecken på en ond konspiration? Du menar som när SD kom in i riksdagen och vill infiltrera inifrån? Eller när liberaler går med i S eller M för att påverka? Eller när pensionärer engagerar sig politiskt för att påverka, de är också en ond "geronturopa"-konspiration där de äldre försöker ta över allt och alla?

Det vi andra kallar vanlig, hederlig demokrati ser du som onda konspirationer. Varför skulle muslimer INTE få gå med i vilket parti, när kristna, ateister, new ageare och andra får göra det?
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-10 23:38:28 följande:
    På vilket sätt kan vi översätta dina drömmar i verkligheten??
    Går det?
    Intressant fråga. Det finns inga utopier, så det går inte, förstås. Samma gäller för alla ideologier förstås.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-10 23:44:57 följande:
    Ja, det märks tydligt vilken modern och tidsenlig religion islam är. Inte minst i många av de länder där den är statsreligion. Saudiarabien är ett av världens rikaste länder, men tack vare islam får kvinnor i det landet inte ens köra bil...
    Mjaha? Och? Finns kristna länder som är precis lika sunkiga. Likaså med buddism och hinduism (vilket iofs i stort sett är Indien, men jag behöver knappast berätta om problemen för kvinnor där va). Sunkiga personer med sunkiga värderingar skapar sunkiga samhällen. Vilket är exakt varför jag är mot SD - de har sunkiga värderingar. SDs kvinnosyn är föga bättre än många av de samhällen som ni vill skrämma oss med.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-10 23:47:32 följande:
    Var det inte du som försökte läxa upp mig i antalet döda genom att hävda att endast IRA och ETA hade fler civila liv på sina samveten än all islamistisk terrorism genom tiderna? För att sedan bli märkligt tyst när jag presenterade siffror som visade att 9/11 ensamt kostade fler civila liv än vad IRA och ETA tillsammans samlat på sig under årtionden av "kamp".

Så dina siffror ska man nog ta med en nypa salt, för att uttrycka saken milt.
    Det står dig fritt att kolla upp siffrorna själv.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-10 23:52:22 följande:
    Du verkar vara expert på SD:s kvinnosyn?
    Lär oss lite om deras kvinnosyn, så kanske vi blir lika hatiska mot SD som du?
    Vad vill dom med kvinnorna?
    Jag är fortfarande inte hatisk, vänligen måla inte på mig känslor.

Du kan själv läsa deras texter. Förslagsvis de som inte är pinfärska och PK-fierade. Mycket om att kvinnor ska hålla sig till sitt, gärna hem och barn. Och flera SD-politiker har menat att kvinnor har sig själva att skylla för våldtäkter (tydligen utom våldtäktsmannen är utrikesfödd!?) då de klär sig fel, utmanar och super för mycket.

En annan SD-are menade ju rentav att det var okey att spöa på sin flickvän "någon enstaka gång".
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-10 23:53:00 följande:
    Eller så kan du länka till dem. Det är trots allt du som försöker underbygga en poäng med dem.
    Du får leta själv.
  • Dorian Ertymexx
    chrissandra skrev 2014-04-11 00:08:05 följande:

Får inte kvinnor köra bil om Sd kommer till makten?
    Det har inte sagts något om, men mycket litet förvånar mig med det partiet så...
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-11 00:30:02 följande:
    Jag frågade dig om SD.s kvinnosyn, och du svarade med några icke namngivna personer som skall ha yttrat sig på något internet-forum för 15 år sedan.

Du menar alltså att partiets egna kvinnor skulle kämpa för de påståenden du angav?
    Eller kan det finnas några tvivel om var du fått dina uppgifter från?
    Det var inte femton år sedan, det var långt mer nyligen.

Ja, det skulle de. Alla kvinnor har inte vett att förstå vad SD far efter, och en del skulle hålla med även om de förstod. Men så har SD också väldigt svårt att ragga just kvinnliga väljare, som du säkert vet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?