Naranjos skrev 2014-04-10 16:08:33 följande:
Jag kan bara konstatera att den invandring vi haft de senaste -åtminstone- 10-15 åren inte är någon samhällsvinst. Hade det varit det, hade det varit fullt slagsmål i övriga världen om just dessa invandrare.
Vad jag själv gjort - garanterat betalat mer skatt än 99% av någon enskild invandrare från valfritt Mena-land. Det ger inte mig någon unik position i samhället men däremot en rättighet att ifrågasätta vart mina skattepengar tar vägen och om de används på bästa sätt. En rättighet jag delar med alla invånare.
Jasså? Vad baserar du det "konstaterandet" på? Är det alltså folk som kommit senaste decenniet som vi ska sätta stopp för? Gäller det också alla återvändande svenskar, schengen-invandrare, nordbor, jänkare..?
Nej, det gör det inte. Det ingår inte i samhällskontraktet att du ska få gnälla om vart dina skattepengar går. Du får givetvis påverka, genom att rösta i val eller agera politiskt, men att du inte vill betala skatt för vissa saker - well, buhu. Finns mycket jag inte vill att mina skattepengar ska gå till heller, men inte sitter jag och röstar på extremhögerpartier för det.