Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-04-15 19:43:52 följande:
    Tror du tanten kommer säga nya saker bara för att du är otrevlig? Hon uttalade sig om vem hon tyckte skulle och inte skulle få åtnjuta hjälp här i Sverige från RK.

Eller vänta lite du har nog rätt trots allt hon sa att vi skulle hjälpa alla här i Sverige. Välkomna hit så ska vi hjälpa er. My bad. Suck. 
    Fast vi vet att hon INTE sade så, för hade hon välkomnat alla hit för att få hjälp hade hon blivit hatad som "PK-extremvåldsvänsterkärring" av våra SD-kramande vänner här. Flört
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-15 19:48:27 följande:
    Du ser det du vill se och hör det du vill höra. Den gamla damen sa ingenting rasistiskt. Det är bara politiskt skitnödiga som tycker hon är en rasse.
    DU tycker att det hon sade inte var rasistiskt. Surprise surprise.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-15 20:43:04 följande:
    Men varför kallas Centerpartiet för Centern för det mesta? Anledningen är att de inte vill att det ska förkortas CP. Centern förkortas C. I nyhetssammanhang kallas dom oftast för Centern. Det är som att kalla Folkpartiet för Folkis och Miljöpartiet för Miljöis. 

Jag förstår faktiskt inte varför de inte ändrar namn till Centern.
    Snyggt försök att byta ämne.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-15 21:34:21 följande:
    Du själv länkar hela tiden till Aftonbladet. 
    Japp. Skillnaden är att jag inte rackat ned på Aftonbladet så kategoriskt som du och dina meningsfränder gör. Men så är ju förmågan att vara konsekvent inte något som SD-fantaster värderar. Ena dagen hatar man facken, nästa startar man eget fackförbund, ena dagen hatar man judar, nästa ska man "värna" om dem. Ena dagen vill man skydda kvinnor, nästa överöses kvinnor som vågar öppna käften med hatmail som beskriver hur de ska våldtas. Ena stunden är kvällstidningarna "vidriga landsförrädare", nästa stund är de "oemotsägligt raka och ärliga".

Och ni undrar varför folk inte litar på er och SD.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-15 21:26:33 följande:
    Men jag kan förstå att DU tycker det var rasistiskt. Surprise surprise.
    Knappast överraskande att jag tycker att det är rasistiskt, nej.
  • Dorian Ertymexx
    Naranjos skrev 2014-04-15 21:56:37 följande:
    Nej, jag anser inte att man kan säga vad som helst, var som helst, när som helst. Jag anser inte heller att (fackanslutna) sköterskor på arbetstid skall kunna ge uttryck för sitt hat, dessutom baserat på lögner och få uppbackning av facket och media.

Men att som RK-volontären uttrycka åsikten att man hellre bör hjälpa flyktingar på plats i närområdet är ju ingen (eller borde inte vara det i alla fall) underlig, främlingsfientlig eller rasistisk åsikt. Drevet och rabaldret över det inträffade visar med (o)önskad tydlighet att åsiktskorridoren blir smalare och smalare och att alla uttryck som rör sig utanför mittfåran direkt kopplas samman med SD eller något mycket värre. Det är faktiskt en skrämmande utveckling.
    Så att skydda sina patienter = hat. Då vet vi.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-04-15 22:25:02 följande:

Alla som säger emot Sd är hatiska, det vet vi ju sedan länge. En polis som kontrollerar nykterheten på Åkesson är hatisk. Om Åkessons mobil krånglar så är tillverkaren hatisk.
    Det går att dra hur långt som helst :P
    Hela verkligheten är ute efter SD. Tungan ute
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-04-15 23:15:57 följande:
    Du får ogilla vilka partier du vill förstås.

Jag tror att den islamistiska frågan skrämmer mer än ex den "fundiskristna" eftersom islamisterna dels verkar ha ett större genomslag, dels verkar vilja någotning mer drastiskt ...

www.telegraph.co.uk/education/10700041/Muslim...

... och dessutom ser ut att genomföra det mer metodiskt än de fundiskristna som vill ...

... ja vad vill DE egentligen? Någon som har hört om dem överhuvudtaget?

Ja, även islamister har rätt att delta i det demokratiska livet men det betyder inte skall blunda för vad de håller på med.
    Bortsett från att de har noll genomslag, och inte vill något särskilt. Märkligt hur rädda ni är för en liten grupp avskydda puckon (även bland muslimer i gemen), medan ni försvarar ett parti som har liknande mål och som har långt mer inflytande. Men men.

Precis så, SD  har rätt att yttra sig, men det betyder inte att vi tänker blunda för vad de håller på med, och vad de vill uppnå.
  • Dorian Ertymexx
    Naranjos skrev 2014-04-15 23:41:55 följande:
    Du måste skämta eller också vet du inte vad du pratar om. Sverige - ett mer civiliserat land än USA och UK...Tillåt mig fnysa..
    USA har något som hela världen borde vara avundsjuka på. Något som Sverige inte kommer i närheten av och det är dess konstitution. Och den är från 1700-talet. Och man har sina "bill of rights" - alltså de första 10 tilläggen till konstitutionen (de personliga rättigheterna). 

Jag har i princip endast ett större problem med USA och det är dödsstraffet. 

England har sitt Magna Carta från år 1215 som är inspirationen till FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna - och inte att förglömma - Habeas Corpus också härstammande från Magna Carta.

Jag måste faktiskt ifrågasätta om du är helt historielös? (Ursäkta om det låter illa).

Sverige utmärker sig i sammanhanget när det gäller kvinnofrid och hemfrid. Det kan vi åtminstone vara stolta över. (Dock förefaller det ha blivit lite si och så med kvinnofriden de senaste 10-20 åren. Vad det beror på borde flera kanske fundera lite över).
    Sverige är friare än USA, med eller utan Bill of rights. Sverige är tryggare. Sverige är långt mer sekulariserat. Och hade, i alla fall till nyligen, en klart bättre samhällsmodell.

Att ett land har ett dokument betyder inte mycket om det inte följs särskilt väl, eller alls. Eller om dokumentet inte är så värst modernt.

Kvinnofriden har blivit starkare med tiden, även de senaste 10-20 åren. Något som många Sverigedemokratiska politiker gnällt och lekt sig kränkta över. "Buhu, de onda manshatande feministerna har tagit makten", gråter de, så fort som kvinnor får ett uns rättigheter mer än de borde ha enligt SDs femtiotalsvurmande kvinnosyn.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?