• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    daxare skrev 2014-04-23 22:06:36 följande:
    Kommer oavsett inte lösa deras problem i Rumänien, att de reser hit och tigger.
    De i Rumänien blir ju bara glada att slippa dom, dom gillar inte romer speciellt mycket.
    Resten av EU är ett utmärkt påtryckningsmedel mot ett enskilt EU-land som inte lever upp till överenskommelserna för medlemsskapet.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-04-24 09:57:25 följande:
    Den som ogillar islam har naturligvis svårt för muslimer. Det stoppar ju inte med att man ogillar moskéer. En tro är väl inget utan dess följare.
    Du menar att du gillar islam alltså? Eller religion i allmänhet?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • nihka
    Minnie7 skrev 2014-04-24 07:10:34 följande:
    Fast tiggarna åker ju inte hit för att få jobb. De gör det med syfte att tigga. Lite skillnad där och en dalmas Dorian.
    EU-medborgare får jobba i Sverige. Jag kan tänka mig att man börjar så och hoppas knyta kontakter för att få ett jobb som betalar bättre än att tigga vilket några kommer att hitta. Jordgubbsplockning, bärplockning och annat liknande kanske man kan få utan att att kunna språket.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-24 10:17:56 följande:
    Du menar att du gillar islam alltså? Eller religion i allmänhet?

Gillar religion vet jag inte. Det jag gillar är att det är upp till var och en. Sedan tycker jag inte man kan bedömma något så spretigt som en världreligion varken kristendomen eller islam rakt av utan hur den ter sig hänger väldigt mycket ihop med inställningen hos följaren.
  • daxare
    nihka skrev 2014-04-24 10:00:54 följande:
    Resten av EU är ett utmärkt påtryckningsmedel mot ett enskilt EU-land som inte lever upp till överenskommelserna för medlemsskapet.

hahah, jovisst, det tror du på.

EU- är en underbar plats att bo på, för alla.

Varför är du så naiv?

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-24 00:02:06 följande:
    Mhm, fast det är inte vad SDs föreslog. De ville förbjuda tiggeri för invandrare, men tillåta det för svenskar. Oavsett om de var kriminella eller inte.

Jag märker att du tillåts förpesta tråden med dina lögner och ditt baktaleri (förtal) alltjämt. Hur kommer det sig egentligen, att du inte blir avstånd från formumet?
  • Philipsson

"Den största lögnen är sanningen som förtigs."

• sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-04-23 19:37:09 följande:
    Det är klart att det är rasistisk att föreslå olika lagar gällande tiggeri för svenska medborgare och utländska medborgare. Om något ska vara straffbart för någon ska det vara straffbart för alla.

Låter som SD vill gå tillbaka till synen i de gamla landskapslagarna där man gjorde skillnad på folk och folk. Fast det var på 1200-talet och frammåt.

Apartheid är säkert inte heller rasistiskt enligt vissa personer. Tur att alla inte har samma verklighetsuppfattning.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-04-24 12:45:26 följande:

Apartheid är säkert inte heller rasistiskt enligt vissa personer. Tur att alla inte har samma verklighetsuppfattning.
    Konstigt att media förtiger att Moderaterna stöttade apartheid-regimen. Eller kanske inte konstigt alls.
  • Kofot
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-24 00:14:00 följande:
    Vi kan hitta tonvis med skrämmande uttalanden från kristna fundisar också. Ändå stöttar SD kristendomen och vill i stort sett tvinga på Sverige mer av religionen. Det är liksom banalt att ta enskilda exempel och generalisera det över dryga miljarden troende, oavsett om det handlar om islam, kristendom eller någon annan religion.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?