• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    daxare skrev 2014-04-24 12:06:57 följande:

hahah, jovisst, det tror du på.

EU- är en underbar plats att bo på, för alla.

Varför är du så naiv?

Nej, EU är ingen underbar plats att bo på för exempelvis de romer som söker sig till Sverige för att tigga.

Vänligen håll dig till sakfrågorna och håll dina funderingar om min person för dig själv.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-04-24 12:24:22 följande:
    Jag märker att du tillåts förpesta tråden med dina lögner och ditt baktaleri (förtal) alltjämt. Hur kommer det sig egentligen, att du inte blir avstånd från formumet?
    Vad är det för lögnaktigt med Dorians påstående?

Eftersom du anser att det är baktaleri att påstå att SD vill "förbjuda tiggeri för invandrare, men tillåta det för svenskar" så utgår jag från att du tycker det är ett dåligt förslag. Det tycker jag också! Förslaget är ett SD-förslag, inte för att man egentligen behöver påpeka det, för vem annars skulle komma med något så befängt?
  • daxare
    nihka skrev 2014-04-24 10:00:54 följande:
    Resten av EU är ett utmärkt påtryckningsmedel mot ett enskilt EU-land som inte lever upp till överenskommelserna för medlemsskapet.
    nihka skrev 2014-04-24 14:35:36 följande:
    Nej, EU är ingen underbar plats att bo på för exempelvis de romer som söker sig till Sverige för att tigga.

Vänligen håll dig till sakfrågorna och håll dina funderingar om min person för dig själv.

Då får dom väl börja med påtryckning på Sverige nu då *facepalm*

De som sympatiserar med SD, och vill de ska öka.
    Ser detta med att andra traditionella som bara kör klappa medhårs invandrarpolitik som nått bra.
    Jag är rädd att jag kommer stå här om i valet 2018 eller 2022, och säga "vad var det jag sa".
    Det känns mer viktigt för dig och Dorian att retorika, än ens fundera i hur ett parti med en enda fråga.
    Gick från ett parti i periferin, till ett parti som synar 10% nivån.
    Det är ju inte för invandrarpolitiken, med det är det enda ni snackar i hur deras politik är mot invandrare och de invandrade.

• nihka
    daxare skrev 2014-04-24 16:45:31 följande:

Då får dom väl börja med påtryckning på Sverige nu då *facepalm*

De som sympatiserar med SD, och vill de ska öka.
    Ser detta med att andra traditionella som bara kör klappa medhårs invandrarpolitik som nått bra.
    Jag är rädd att jag kommer stå här om i valet 2018 eller 2022, och säga "vad var det jag sa".
    Det känns mer viktigt för dig och Dorian att retorika, än ens fundera i hur ett parti med en enda fråga.
    Gick från ett parti i periferin, till ett parti som synar 10% nivån.
    Det är ju inte för invandrarpolitiken, med det är det enda ni snackar i hur deras politik är mot invandrare och de invandrade.

Jag tänkte snarare på att EU kunde trycka på Rumänien och Ungern att ta hand om sina medborgare bättre för det är därifrån många av de tiggande romerna kommer ifrån.

Jag förstår nästan inget av andra stycket så du får omformulera dig om du vill ha någon respons.
  • daxare
    nihka skrev 2014-04-24 17:00:21 följande:
    Jag tänkte snarare på att EU kunde trycka på Rumänien och Ungern att ta hand om sina medborgare bättre för det är därifrån många av de tiggande romerna kommer ifrån.

Jag förstår nästan inget av andra stycket så du får omformulera dig om du vill ha någon respons.
    Vad säger din magkänsla i vad de anser om romer i Rumänien?

Det är ditt prerogativ om du vill ge respons eller inte.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-23 20:43:08 följande:
    Du får dela upp tiggare hur du vill i ditt huvud exempelvis att alla utländska tiggare fuskar och alla svenska tiggare är reko tiggare, men svara på VARFÖR vi ska ha olika lagstiftning för svenska medborgare och utländska medborgare?
    Jag kan inte förklara varför, det känns bara rätt.
  • Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-24 00:14:00 följande:
    Vi kan hitta tonvis med skrämmande uttalanden från kristna fundisar också. Ändå stöttar SD kristendomen och vill i stort sett tvinga på Sverige mer av religionen. Det är liksom banalt att ta enskilda exempel och generalisera det över dryga miljarden troende, oavsett om det handlar om islam, kristendom eller någon annan religion.

Och du ser inte (eller struntar i) skillnaderna mellan de två andra världsreligionerna och "The religion of peace".

Då kanske du kan börja med att berätta om vilka andra religioner som försöker begränsa yttrandefriheten genom FN-resolutioner?
    en.wikipedia.org/wiki/Defamation_of_religion_and_the_United_Nations

Eller vilka andra politiska och/eller religiösa ledare som helt officiellt lägger ut ett mordkontrakt värt drygt 21 miljoner på en författare (och som fortfarande gäller så här drygt 25 år senare)?
    www.dailymail.co.uk/news/article-2560683/Iranian-mullah-revives-death-fatwa-against-Salman-Rushdie-Satanic-Verses-25-years-issued.html

Eller vilka ickemuslimska länder som hotar och försöker mörda medborgare i ett litet demokratiskt land för att statsministern inte ändrar lagstiftningen och förbjuder tidningar att publicera teckningar på en sagofigur?

Ja, det blev protester i samband med Ecce Homo. Vad gjorde den svenska regeringen? Inget annat än att de ställde ut alstren i riksdagen.

Finns det kanske någonting någon kan säga till dig om din religion eller politiska uppfattning som skulle göra att du startade ett upplopp och gav dig ut för att döda? 

Om du börjar med att svara på ovan, så tar vi det därifrån...

• Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-24 17:30:48 följande:
    Jag kan inte förklara varför, det känns bara rätt.
    Åh, önskar jag kunde spara det inlägget till nästa gång någon SD-fantast kommer med tjafset om att de minsann är logikstyrda och "PK-vänstern är känslostyrd".
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?