• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    stuck skrev 2014-04-23 20:39:24 följande:

Det finns en anledning till att det finns så många lediga bostäder i orter som du beskriver, det är nämligen väldigt ont om jobb där.. Och det är väl definitivt inte bra att placera ut människor på sådana ställen? Varken för dem eller kommunens ekonomi.
    Flyktingar behöver inget jobb initialt utan utbildning i svenska. Det fixat vi hur bra som helst här. När det blir tal om jobb finns det en del öppningar lokalt annars får man som många andra gör - pendla.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-04-23 20:25:24 följande:
    Jag tror jag har fog för att säga att det är få SD:are som hatar muslimer. Däremot många som starkt ogillar islam - vilket är en jäkla skillnad. 
    Vad händer när en SDare som ogillar islam träffar en muslim? Det uppstår ljuv musik?
  • Naranjos
    nihka skrev 2014-04-23 21:05:59 följande:
    Vad händer när en SDare som ogillar islam träffar en muslim? Det uppstår ljuv musik?
    Man kan göra som jag - håller samtalen professionella och diskuterar inte religion. Till exempel. 
  • cattus

Nej, jag hatar inte SD, jag ogillar deras bakgrund i olika nazistiska rörelser.
    Samt att en del av de som har kommit sig upp lite i  SD har bevisligen lite svårt att hålla de åsikterna tillbaka. Då får jag också känslan av att de förmodligen är många som kommit upp sig som har lyckas hålla tillbaka sina starka nazistiska åsikter så att de rör sig under "media-radarn".
    Men jag skulle aldrig rösta på dom för att ge dom mera makt för att de sedan skall kunna "ta fram" sina rätta åsikter. De får tycka vad de vill så länge det inte blir olagligt, men jag skulle inte vilja ha dom vid makten. Deras åsikter får dom ha, jag röstar inte på dom och är högst ointresserad av deras åsikter också.

• daxare
    nihka skrev 2014-04-23 20:39:12 följande:
    Jag tycker det är skitbra att de har exiserat sin rätt att resa inom EU och tigga ihop till sin brödföda här och i andra länder där man har det bättre ställt. Det visar hur snett det är på så nära håll och med de vi har ett EU-samarbete med. Nu kanske det äntligen kommer påtryckningar på de länder där dessa i stort sett stadslösa romer lever till vardags. Som det ser ut nu låter man dem skita i dem. Det ska väl tryckas upp i folks ansikten så som det har gjorts nu för att man inte ska kunna blunda för romernas situation. Nu har de gjort sitt problem även vårt  problem och det är nog långt mer effektivt än att snällt lägga fram sin sak för exempelvis Europaparlamentet. Dessa romer har blivit en aktionsgrupp utan att ha planerat det så. Vi har inte pratat så mycket romer sedan Katitzi var populär.
    Kommer oavsett inte lösa deras problem i Rumänien, att de reser hit och tigger.
    De i Rumänien blir ju bara glada att slippa dom, dom gillar inte romer speciellt mycket.
  • sjuttiofemman
    Naranjos skrev 2014-04-23 20:25:24 följande:
    Jag tror jag har fog för att säga att det är få SD:are som hatar muslimer. Däremot många som starkt ogillar islam - vilket är en jäkla skillnad. 

Då finns det med andra ord hot mot sverige enligt Sd? En religion utan sina utövare är ingen religion. Självklart hör muslimer och islam ihop, det är ingen skillnad alls.
  • Naranjos
    sjuttiofemman skrev 2014-04-23 22:12:58 följande:

www.aftonbladet.se/nyheter/article18600538.ab
    Jag vet att ämnet är kontroversiellt att diskutera och jag vill egentligen låta bli. Sen kan jag inte heller uttrycka mig lika väl som t.ex. Christopher Hitchens - så jag bifogar ett par klipp som förhoppningsvis skall kunna förklara varför jag ogillar religion i allmänhet och "The religion of peace" i synnerhet. Om detta inlägg anmäls och tas bort, vill jag uppmana moderator att lyssna på det första klippet från ca. 2.10 och framåt. (Och jag kan då säga - "vilket skulle bevisas").

Samt dessa två - skrämmande...

Jag kan rekommendera flera debatter med Hitchens - bl.a. en där han debatterar religion med Tony Blair. 

• Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-23 19:10:38 följande:
    Det var inte ens roligt.
    Nej, du har rätt, det är inte det MINSTA roligt att SD är ett av de mest oikofoba grupperna i Sverige, samtidigt som de beskyller alla andra för att vara - ironivarning - just oikofoba för att de inte gillar/röstar på dem!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-04-23 19:37:09 följande:
    Det är klart att det är rasistisk att föreslå olika lagar gällande tiggeri för svenska medborgare och utländska medborgare. Om något ska vara straffbart för någon ska det vara straffbart för alla.

Låter som SD vill gå tillbaka till synen i de gamla landskapslagarna där man gjorde skillnad på folk och folk. Fast det var på 1200-talet och frammåt.
    Ja? Klassisk SD - det var bättre förr! Ju förr desto bättre!! :-P
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?