• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    daxare skrev 2014-04-23 19:05:11 följande:

Det blev en medial storm kring dessa förslag, som är mer än bara språkförslaget.

Om vi står still, det är en bra fråga.

En saker är säker, vi har problem med invandringen och efterföljande saker.
    Som krav på invandrare, bostäder osv., vad det nu må vara.

Jag skulle föredra ett stopp, i ett till två år av invandring.
    Så vi kommer ikapp.

Det ska inte vara så att folk som bor här, ska få stå i kö i 5-10år.

Bara för att hitta en lägenhet som passar familjens behov.

Här inkluderas även invandraren, ny Svensken och den "vanliga" Svensken(eller vem det nu må vara, så ingen inbillar sig jag utelämnar någon).

Så som det ser ut hos dig ser det inte ut överallt. I min kommun finns det massor med lediga bostäder. Man har till och med rivit några tomma hyreshus.
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-23 19:24:41 följande:
    Det var faktiskt ett ganska bra örslag. Jag vet inte hur många människor det är sig som störs på dessa tiggare. Till och med socialdemokrater förstår att det handlar om kriminella nätverk.

www.dn.se/nyheter/sverige/s-kommunalrad-tigga.../

blogg.vk.se/lennart-holmlund-kommunalrad/2014.../
    Och du menar att svenskar inte kan ingå i kriminella nätverk? Och lika inför lagen är inget att sikta på? Nänä, men då får du stå ut med att bli beskylld för att backa rasistiska förslag.

Min mening är att det antingen är förbjudet för alla eller så är det tillåtet för alla. Men så är inte jag SDare.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-23 19:46:38 följande:
    Och du menar att svenskar inte kan ingå i kriminella nätverk? Och lika inför lagen är inget att sikta på? Nänä, men då får du stå ut med att bli beskylld för att backa rasistiska förslag.

Min mening är att det antingen är förbjudet för alla eller så är det tillåtet för alla. Men så är inte jag SDare.
    Hur många svenskar är det som tigger? Jag tror det inte finns någon svensk medborgare som går runt på kryckor och låtsas vara sjuk och tigger pengar. 
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-23 19:51:54 följande:
    Hur många svenskar är det som tigger? Jag tror det inte finns någon svensk medborgare som går runt på kryckor och låtsas vara sjuk och tigger pengar. 
    Alla som spelar "musik" på tunnelbanan till att börja med.

Har det föresvävat dig att någon faktiskt kan vara sjuk och behöva använda kryckor och samtidigt vara i behova av mat och pengar?
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-23 19:56:09 följande:
    Alla som spelar "musik" på tunnelbanan till att börja med.

Har det föresvävat dig att någon faktiskt kan vara sjuk och behöva använda kryckor och samtidigt vara i behova av mat och pengar?
    Hur många svenskar är det som spelar musik på tåg? Om det är någon svensk så är det antingen en möhippa (min musiklärare spelade ståbas på pendeltåget iförd en clowndräkt) eller så är det en svensk hemlös. De allra flesta som spelar musik på stationer och tåg är inte svenska medborgare.

Ja, det har det. Lyckligtvis har dock aldrig sett en svensk med kryckor som tigger pengar. När jag tänker efter så har jag aldrig sett en svensk som tigger pengar och då bor jag i Stockholm.
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-23 20:01:57 följande:
    Hur många svenskar är det som spelar musik på tåg? Om det är någon svensk så är det antingen en möhippa (min musiklärare spelade ståbas på pendeltåget iförd en clowndräkt) eller så är det en svensk hemlös. De allra flesta som spelar musik på stationer och tåg är inte svenska medborgare.

Ja, det har det. Lyckligtvis har dock aldrig sett en svensk med kryckor som tigger pengar. När jag tänker efter så har jag aldrig sett en svensk som tigger pengar och då bor jag i Stockholm.
    Inte så ofta på själva tågen utan på perrongen, i undergångar och utanför. Du måste antingen vara blind eller röra dig i alldeles särskilda delar av Stockholm för de tiggare jag har stött på där är förutom influxet av romska tiggare är  alkisar, hemlösa och ungdomar med street performances av väldigt varierande karaktär när det gäller kvaliteten och så "indianerna" med bergsprängare och panflöjter förstås.

Så hur motiverar du att vi ska ha olika lagar för olika människor?
  • daxare
    nihka skrev 2014-04-23 19:41:45 följande:
    Så som det ser ut hos dig ser det inte ut överallt. I min kommun finns det massor med lediga bostäder. Man har till och med rivit några tomma hyreshus.
    HAHAHAHAHA
  • daxare
    puss skrev 2014-04-23 20:21:21 följande:

klaert de kommer hit och fejkar när de EGENTLIGEN  har det så jävla bra hemma i rumänien.

Jo, lösningen är verkligen att åka till Sverige.

Detta kommer lösa deras problem permanent.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?