Inlägg från: maria diaz |Visa alla inlägg
  • maria diaz
    Philipsson skrev 2014-05-20 23:39:16 följande:
    Det råder tydligen krisläge på Migrationsverket, men ingenting skrivs om saken i media. Myndigheten klarar inte verksamheten.

twitter.com/migga_x

För en vecka sedan rapporterade “Migga_X” om att beredskapsläge 3 – det vill säga krisläge – nu råder på Migrationsverket och att ca 700 asylsökande kom till Sverige under vecka 19, en ökning på närmare 80 procent jämfört med veckan innan.

• maria diaz
    sjuttiofemman skrev 2014-05-21 14:09:59 följande:
    Sd och upphovsrätt går inte så bra ihop, bilderna i deras broschyrer är stulna och föreställer inte ens svenska personer.
    www.bakelit.com/2014/05/20/avslojande-sverige.../

Och det är partiet som förespråkar hårdare straff..?
    Straff för vad?

Trodde du att Jimmie Åkesson själv skulle gå ut med kameran eller?
  • maria diaz

Enligt Röda korsets hemsida så kostar det 385:- att ge en flyktingfamilj ett drägligt boende och mat i en månad.

Lite skillnad mot de 300:- per DYGN som Migrationsverket betalar för EN flykting på ett av Bert Karlssons flyktingboenden i Sverige.

Snacka om att lägga våra resurser på ett fåtal, när samma pengar skulle kunna rädda så många fler människor.
    Typiskt Sverige.

• maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-22 23:22:45 följande:
    Du duckade min fråga - skulle du betala allt du har för att få leva på bidrag i, säg, Schweiz? Eller Norge?
    Om jag hade 50.000:- och inte vill vare sig utbilda mig, eller arbeta, så självklart.
  • maria diaz
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 23:32:20 följande:
    En öppen fråga till er som sympatiserar med Sd:

Sd anser inte att Zlatan Ibrahimovic är svensk trots att han är född i Sverige.

Min mormor kom från Estland, jag är född i Sverige. Är jag svensk enligt Sd och er?
    Menar du svensk med hänsyn till etniska, sociala, kulturella, juridiska, geografiska eller språkliga utgångspunkter??

En viss skillnad, förstår du?

• maria diaz
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 23:48:10 följande:

Ah du försöker styra om fokus för att slippa svara :) Jag menar svensk som i ett vardagligt sammanhang. Det var nog det Åkesson menade i Hübinette också.
    Jag frågar om du menar svensk med hänsyn till etniska, sociala, kulturella, juridiska, geografiska eller språkliga utgångspunkter?

Och du svarar "vardagligt svensk"...?   Vem är "vardagligt svensk"??

Om någon bott i Sverige i 10 år, utan att ha svenskt medborgarskap, är han "vardagligt svensk"?

• maria diaz
    sjuttiofemman skrev 2014-05-23 08:49:12 följande:
    Rätt fascinerande faktiskt att de som så hett önskar dela upp befolkningen i "vi" och "dom" inte kan svara på en så enkel fråga. Känns lite....PK
    Hela samhället är uppbyggt kring "vi" och "dom".
    Det är inget som SD bestämt ska gälla i alla länder, som vänstern verkar tro.
  • maria diaz
    sjuttiofemman skrev 2014-05-23 07:00:17 följande:

Denna fråga är tydligen väldigt svår att svara på. Nu pratade jag inte om någon som bott i Sverige i 10 år utan någon som är född och uppvuxen här.
    Borde inte vara så svårt att svara på..utgå från alla de punkterna då.
    Ok, du undrar om Zlatan är svensk.
    Etnisk svensk? Nej, naturligtvis inte. Bosnisk pappa, Kroatisk mamma. 
    Juridiskt svensk? Ja.
    Språkligt och socialt? Ja
    Geografiskt? Nej, han bor inte i Sverige. 

Men inget av detta spelar någon större roll normalt sett. Det är bara vänstern som har svårt att förstå det faktum att inte alla som bor i Sverige är svenskar.
    Men det är bara i Sverige vi är nojiga över vem som är "svensk".

Fråga en amerikan, eller en ryss vem som är amerikan eller ryss, så kommer du nog att få svar på tal.
  • maria diaz
    sjuttiofemman skrev 2014-05-23 18:07:39 följande:

Så fort man flyttar utomlands så är man mindre svensk alltså?
    Är jag mindre svensk för att jag har en mormor från Estland?
    Etnisk Svensk är du inte.
    Juridiskt är du svensk.

Hur kan detta ens vara svårt att förstå?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?