Inlägg från: maria diaz |Visa alla inlägg
  • maria diaz

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-05-11 15:13:45 följande:
    Så... vi kan ha 100% arbtslöshet här i landet, så länge som exporten går bra? Är du seriös?
    Om exporten går bra, så innebär det oftast att vi exporterar mer än importerar.
    Det kallas "positiv bytesbalans".

När det gäller arbetslösheten, så är det ytterst politikernas ansvar.
    Eftersom det finns 700.000 som saknar ett jobb i Sverige idag, varav 500.000 invandrare, så borde våra politiker få sparken med omedelbar verkan.
    Under sossarnas tid var siffrorna ännu mer skrämmande.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-11 19:03:59 följande:
    Nej, de var inte mer skrämmande. Arbetslösheten är högre idag än på väldigt länge.
    Exakt.
    Nu måste våra politiker agera.
  • maria diaz
    FDFMGA skrev 2014-05-11 20:56:07 följande:
    Var finns subjektet i påståendet. Är det anhängare till toksekten som anser att det råder demokratur i Sverige och att de riksdagsledamöter som inte är med i toksekten bör sparkas med omedelbar verkan pch att Åkesson ska stiga fram och säga "Jag tar befälet".
    Ansvariga politiker som inte gör sin plikt (visar resultat) ska sparkas med omedelbar verkan.
    Ansvariga politiker kan inte ansetts ha gjort sin plikt när 700.000 människor saknar ett jobb, skolresultaten rasar, och landets försvar inte klarar en kränkning av luftrummet på en Långfredag.

Kan tillägga att även SD-politiker som inte gör sitt jobb ska sparkas.
  • maria diaz
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-11 22:48:25 följande:
    Ja, det händer ju ganska ofta.

Det lustiga är att det lilla partiet som "inte är raster men..." tvingas sparka folk för att de är, ja just det, rasister.
    Jag hoppas de fortsätter att sparka ut rötäggen.

SD växer nu snabbast av alla riksdagspartier, så det finns ingen plats för rötägg.
  • maria diaz
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-11 23:01:29 följande:
    Moderaterna: 23,0 (- 1,4) Folkpartiet: 6,0 (+ 0,1) Centerpartiet: 4,3 (+ 0,6) Kristdemokraterna: 3,9 (+ 0,2)
    Alliansen: 36,8 (- 0,5)
    Socialdemokraterna: 32,0 (- 0,8) Vänsterpartiet: 8,7 (+ 0,5) Miljöpartiet: 10,0 (- 0,5)
    Rödgröna: 51,0 (- 0,8)
    Sverigedemokraterna: 8,2 (- 0,3)
    Feministiskt initiativ: 3,0 (+ 2,2)

Ni är så lustiga, att backa 0,3% kallas för att växa snabbast? Ja, jag förstår att ni känner er missuppfattade av svenska folket.

Jag menar förstås antal medlemmar. 
    Inte väljarundersökningar som går upp och ner hela tiden.
  • maria diaz
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-11 23:11:42 följande:
    Fast man får inte fler platser i riksdagen för att man har många medlemmar, det vet du väl?

Du vet, i demokratiska länder, som Sverige, så är det väljarrösterna som styr. Inte antal medlemmar.
    Vi skrev ju om partiets medlemmar, inte hur många procent de har i riksdagen.
    Du blandar ihop diskussionen.
    Jag menade att SD växte snabbast när vi skrev om att kasta ut rötäggen.
    Jag syftade på att det inte fanns plats för dem.
    Sedan kommer du med en opinionsundersökning och börjar skriva om procent i riksdagen...????
    Hallå!!!
  • maria diaz
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-11 23:28:00 följande:
    maria diaz skrev 2014-05-11 22:34:42 följande:
    Kan tillägga att även SD-politiker som inte gör sitt jobb ska sparkas. Ja, det händer ju ganska ofta.

Jag hoppas de fortsätter att sparka ut rötäggen.
    SD växer nu snabbast av alla riksdagspartier, så det finns ingen plats för rötägg.

Kallar du medlemar för politiker?

Vi pratar alltså om politiker som inte sköter sitt jobb. Det är du som blandar ihop saker, först pratar du om politiker, och sedan när du motbevisas ang att SD skulle växas snabbast, så pratar du helt plötsligt om medlemmar. Ridå.
    Ha ha ha.
    Vem blir politiker om inte ett partis MEDLEMMAR ????
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-12 10:06:29 följande:
    Och du tror att 700 000 inte är duktiga, arbetsamma och "lojala" (screw that, lojalitet förtjänas av arbetsgivaren!)

Ändå är det så många företag som missbrukar praktikanter och Fas 3. Konstigt va?
    Om någon varit i Sverige i exempelvis fyra år utan att ha hittat ett jobb, tror du då på allvar att den människan valde Sverige för jobbets skull??
    Jag kan bara se på mig själv.  Om jag inte hittar ett jobb i Sverige på ett halvår, så drar jag utomlands.

Det stora problemet för Sverige är att vi idag är mest kända för våra generösa bidrag.
    Inte för att här finns gott om jobb.
    Det är en stämpel som vi måste tvätta bort.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-12 17:09:18 följande:
    Ja, det tror jag. Att vilja ha ett jobb och att få ett jobb är inte samma sak. Det finns en strukturell rasism som gör att folk med fel namn inte får jobb. Och SD har en stor del i det.
    På 60- och 70-talet fick alla invandrare jobb inom två veckor på båtvarvet eller på Volvo torslanda.
    Kom inte dragandes med den gamla myten om efternamn.
    Finns det jobb så får de jobb.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-12 17:16:56 följande:

Och så då ett direkt exempel på vad vi menar med att SD har en annan demokratisyn än andra:

hd.se/helsingborg/2014/05/12/ordningsregler-f.../

SD vägrar alltså vara med i en debatt där de inte får uttala sig negativt om religion, kön eller etnicitet. Och anklagar arrangörerna för att vara "odemokratiska". För det ingår, enligt SD alltså, i demokratin att få kränka, hetsa och ärekränka.

De gjorde rätt som hoppade av.
    Hur ska man kunna debattera rasism och främlingsfientlighet utan att få diskutera kön, religion, etnicitet och sexuell läggning??

Debatter utan möjlighet att debattera fritt kan de lika gärna lägga ned.
    Sverige ska vara ett öppet land där du får uttrycka dig fritt.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?