Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

chrissandra skrev 2014-04-17 21:55:41 följande:
    Syrienkonflikten leder till ökad invandring         

Konflikten i Syrien har lett till en av 2000-talets största flyktingströmmar. I början av prognosperioden kommer invandringen till Sverige därför till stor del präglas av att människor har lämnat Syrien. Alla invandrare är inte flyktingar, det finns många olika skäl att flytta till Sverige och i år beräknas 127 000 invandra.            

De senaste årens höga invandring bedöms fortsätta främst på grund av politisk instabilitet i olika delar av världen. Framförallt förväntas inbördeskriget i Syrien påverka migrationen till Sverige under den närmaste tiden. Det finns flera faktorer som både kan öka och minska invandringen. Den framtida invandringens utveckling är därför svår att förutse. Det gäller bland annat osäkerheten om hur länge konflikten i Syrien kommer pågå, risken för konfliktspridning inom regionen och EU:s migrationspolitik. Prognosen över antalet invandrare är mycket osäker, både på kort och lång sikt.

Det var nog svar på min fråga om du/ni har svårt att skilja mellan invandring och flyktingmottagning...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-04-17 22:36:51 följande:
    Förmodligen är det så.

En nyfiken fråga bara. Jag har inte läst något om det här mer än att det handlar om någon från Röda Korset.

Jag betraktar Röda Korset som en politiskt obunden och global organisation, snarare lite småborgerlig än vänsterprofilerad. Kan det vara "Röda" i Röda Korset son får sekten att tro att det är en vänsterorganisation?

Eller har jag missat något väsentligt?
    De har inte stöttat en rasisttant. Klart att de är våldsextremvänster då. Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-17 22:32:27 följande:
    Så när det gäller sverigedemokrater gäller inte dina fina ord - "Har man avtjänat sitt straff är man fri att utbilda sig till det man vill." Det borde väl även gälla politiker? Och ingen av dessa är mördare.
    Och det gör det. Det intressanta är ju att SD anklagar andra för att vara kriminella, när de själva har (ex-)kriminella bland sig. Det är det som jag, och många med mig, reagerar på. Hur de gapar om invandrarkriminella, vänsterkriminella, kräver hårdare straff medan de själva är överrepresenterade i brottsstatistiken. Hycklande liksom.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-04-18 11:27:41 följande:
    Exakt. SD blundar för den komplexa situation det är och tror pengar "på plats" löser allt. Om pengar "på plats" ska kunna hjälpa på lång sikt får man bygga riktiga samhällen med infrastruktur och där sköt prislappen iväg och politiskt skapar vi Israel och Gaza om och om igen. 
    De tror inte att "pengar på plats" löser någonting. Annars hade de börjat med insamlingar och samarbete med hjälporganisationer. Har de gjort något sådant? Nope.

De vill bara slippa få hit folk med fel hudton.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-04-18 13:09:10 följande:
    Men man kan som SD vill instifta att vi bara hjälper vissa grupper och vänta tills de kan styrka sina identiteter så vi inte räddar livet på någon som inte kvalar in. Det kan ta en stund...
    Aja, litet svinn i den byråkratiska vårdkön (medan de väntar på konfirmering alltså) är ju bara okey, så länge som det inte drabbar någon SD-are, eller vad säger du Gert?
  • Dorian Ertymexx
    Politisk härdsmälta skrev 2014-04-18 13:14:18 följande:
    Lite av min poäng. Ibland får jag nämligen intrycket att den här insikten varierar beroende på vem som står för det enskilda exemplet.

Till exempel Erik Almqvists verbala attacker av en kvinna i stockholmsnatten för ett par år sedan, som gärna tas som intäkt för att sverigedemokrater i allmänhet skulle ha en unken kvinnosyn. Appropå enskilda exempel och generaliseringar.
    Hans angrepp på den "lilla horan", hans ord, är i sig bara intäkt på hans egen kvinnosyn. Det är hur SD agerade efter debaklet som smutsar ned partiet i stort. Vilket annat parti som helst hade kickat Szilág/Almqvist snabbare än du kan säga "Ooops", men i SD var det väldigt mycket mjä om det hela, och han fick till slut avgå med fallskärm. Dessutom är han, tyvärr, inte ensam om att uttrycka trista åsikter om kvinnor inom SD. Många har sagt dumheter, bland annat någon som menade att det var okey att någon enstaka gång misshandla sin kvinna. Att många från Avpixlat och andra SD-nära siter dessutom använder våldtäkt som favorithot i sina anonyma hatbrev bidrar också till det hela.
  • Dorian Ertymexx
    Minnie7 skrev 2014-04-18 15:33:44 följande:
    Jag ställde frågan till Vårdförbundet; huruvida de som ämnar rösta på SD bör gå ur facket men fick ett ytterst diplomatiskt svar och inte alls svar på min fråga. Förstår inte alls vad SD har som går emot deras principer eller vårdpersonal över huvudtaget. Personers lika värde har aldrig diskuterats, papperslösa flyktingar stämmer inte, abortfrågan skiljer sig inte extremt mot hur lagen är idag mm.
    Vi som haft koll litet längre än senaste PK-uppdateringen av deras texter vet vad de egentligen vill. De vill förbjuda facken (utom sitt eget?), de vill avskaffa LAS, de vill förbjuda vård av papperslösa och de vill markant försämra abortlagstiftningen.

Om de nu INTE vill allt detta, som du säger, vad är det då som skiljer dem från, säg, Moderaterna (som de ju också stöder oftare än inte i riksdagen)? Det är mycket snack om "sjuklövern", men antingen är SD inte så annorlunda och då en del av "åttaklövern", eller så är de annorlunda just för att de är fascister. Ni vill gärna låtsas om att det är litet av båda och ingetdera samtidigt.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-18 16:33:08 följande:
    Alla ogillar inte SD. Det är bara antidemokrater som ogillar SD. Lyckligtvis är ni inte så många som ni tror. Men ni genomsyrar fackförbund och mediebranschen.
    Såatteee, 90% av svenskarna är antidemokrater. Det var ju charmerande av dig.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-18 16:42:25 följande:
    Det kan ju sägas om muslimer också.
    Halmgubbe och desperat försök att ducka ämnet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?