Naranjos skrev 2014-04-18 20:01:56 följande:
Men nu är faktiskt Sveriges regerings första skyldighet att se till sitt eget folk först och främst. Det sker inte. Det är bara att titta på skolan, vården, våldet, pensionerna, a-kassan osv. och sen tänka efter vad ca. 120 miljarder invandringen kostar varje år hade kunnat betyda för våra sjuka, arbetslösa och pensionärer.
Jag unnar våra egna medborgare ett bättre liv - du vill hellre ge bort pengarna till andra. Var är din sympati för våra gamla, våra sjuka, våra skolbarn, våra pensionärer och våra arbetslösa?
Ovanpå allt detta har vi försvarsfrågan där nuvarande och tidigare regeringar helt och hållet lämnat WO. Det är ta mig f-n gränsande till landsförräderi.
Please, dra den för någon politisk n00b som inte har koll. SD röstar för precis de jobbskatteavdrag och skattesänkningar för banker som gör att Alliansen väljer att dra ned på skola, vård och omsorg. SD är inte en lösning, de är en mycket aktiv och följsam del av problemet. Vill du ha mindre besparingar, mer satsningar på skola, vård och omsorg så ska du nog rösta vänster. Men jag gissar att det för dig är otänkbart - i vilket fall din kritik blir platt och meningslös. Och om kostnaderna för invandringen (som inte är fullt så höga som du vill göra gällande) skulle försvinna skulle de, med SDs goda minne, inte gå till förbättringar av skola, vård eller omsorg, utan till mer jobbskatteavdrag. I alla fall om Alliansen och SD får välja själva.