Inlägg från: Dorian Ertymexx
|
-
-
Och dina tre exempel är fortfarande bara en bråkdel av alla exemplen vi får nästan dagligen från SD.Politisk härdsmälta skrev 2014-04-18 21:24:23 följande:Ah, så länge det är färre än i SD så spelar det ingen roll. Vad gäller antalet SD-are får du upplysa mig om hur många du tänker på.
Men när vi ändå pratar tveksamheter inom S av den här naturen får vi väl ändå nämna Urban Ahlin. Hanterades förtjänstfullt av partiet. Sluta tänka med kuken nu Urban så lägger vi locket på. Eller varför inte Crazy Horse-Anna, som försvann bort från rampljuset men belönades rikligt med rektorspost inom folkhögskolerörelsen.
Som du sa, det är hur partiet hanterar sånt här som avgör hur representativt det är. -
Har den ökat sysselsättningen? Är det därför vi har högre arbetslöshet än på gud vet hur länge?Naranjos skrev 2014-04-18 21:57:55 följande:Eftersom jobbskatteavdrag har visat sig öka sysselsättningen. Det var därför SD svängde angående det femte.
-från regeringens hemsida-
-citat-Jobbskatteavdraget totalt sett beräknas leda till 119 000 nya jobb. Många aktörer (däribland Konjunkturinstitutet och Riksrevisionen) gör likvärdiga bedömningar av hur många jobb regeringens jobbskattelättnader beräknas leda till.
-slut citat-
(motbevisa Konjunkturinstitutet och Riksrevisionen om du kan).
Och skattesänkningar för bankerna, hur gynnar det Sverige då? -
Och därför röstade SD för sänkta skatter till banker, så att de får MER pengar över, och MINDRE pengar kommer in i skattekistan? Samtidigt som de gnylar om invandringens kostnader (och "kostnader")?Naranjos skrev 2014-04-18 22:09:45 följande:Please på dig själv. Du har noll koll..
SD vill t.ex. hämta hem de statliga medel som i dag ligger i de privata affärsbankernas så kallade "stabilitetsfond”. Denna trygghetsfond för bankerna har, trots att den skulle finansieras av bankerna själva, hittills fått cirka 35 miljarder av skattebetalarnas medel efter beslut från övriga sju riksdagspartier, finansminister Borgs teatraliska utfall mot bankerna till trots. SD anser att det är fullt rimligt att affärsbankerna i högre grad börjar bära sina egna risker i stället för att de ska finansieras med inkomstskatt från kassörskor och vårdbiträden.
Rösta vänster på kommunister kommer jag aldrig någonsin under några som helst omständigheter att göra. Inte på MP heller. Minns min avlidne fars ord när MP kommit in i riksdagen: "Kommer du hem med en miljöpartist, gör jag dig arvlös". Det var iofs en fullständigt onödig varning. :) -
Du menar högre ekonomisk stabilitet, färre terrordåd från extremhögern, mindre problem med åldersfelfördelningen framöver..? Ja, de har mycket att lära av oss, onekligen.Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-18 22:32:10 följande:Tja, det räcker ju för dem att kolla över östra gränsen för att se vad de "missar". -
Nej, allt går i perioder. En gång i tiden flydde en miljon svenskar. De flesta bönder, mer eller mindre analfabeter (ofta mer), de flesta i dåligt skick efter svält och jobbig resa över atlanten. Men de togs emot. Visst, till en början var de kriminella och besvärliga, men efter någon generation blev de allt mer en del av samhället, när fördomarna började dö ut, och de fick en chans att visa att de kunde mer än slåss, supa och prostituera sig.Minnie7 skrev 2014-04-18 22:46:33 följande:Trycket kommer alltid vara stort.
Vi har milt sagt moralisk plikt att visa samma generositet tillbaka. Det ÄR en vinst på sikt (såsom tidigare invandringsvågor redan visat). -
Om fler inom SAP uttryckte sig så och fick vara kvar, eller rentav få feta bonusar som plåter på "såren", så ja, då skulle jag sätta SAP inom samma låda som SD. Två fel gör dessutom inte ett rätt, så att SAP gör fel gör på inget sätt SDs "tabbar" mer acceptabla.Politisk härdsmälta skrev 2014-04-18 22:55:08 följande:Och skulle, utifrån hur de hanterats, enligt din logik vara representativa för vad socialdemokratin står för. Jag har en annan uppfattning. Både vad gäller S och SD.Dorian Ertymexx skrev 2014-04-18 18:01:28 följande:Hans angrepp på den "lilla horan", hans ord, är i sig bara intäkt på hans egen kvinnosyn. Det är hur SD agerade efter debaklet som smutsar ned partiet i stort. Vilket annat parti som helst hade kickat Szilág/Almqvist snabbare än du kan säga "Ooops", men i SD var det väldigt mycket mjä om det hela, och han fick till slut avgå med fallskärm. -
Ensamma om detta fynd - utöver vad OECD konstaterat? Notera att vi där talar om efterforskningar i toppklass, OECD har inte råd att ses som halvmesyrigtNaranjos skrev 2014-04-19 00:03:50 följande:Tror du på det föreslår jag att du kollar följande klipp igen: www.friatider.se/node/8958
Och jag upprepar vad jag tidigare skrivit.. Om invandringen är så lönsam som du inbillar dig, hur kommer det sig att Sverige och svenska politiker mer eller mindre är ensamma om detta fynd?
Tror du på fullt allvar att politiker runt om i Europa och resten av världen skulle ha missat möjligheten till dessa fantastiska vinster om det vore lönsamt med asylinvandring och full direkt tillgång till ländernas välfärdssystem?
Om du har rätt i din villfarelse, borde inte då svenska politiker ständigt prenumerera på Nobelpriset i ekonomi. (eller snarare Sveriges Riksbanks pris i ekonomisk vetenskap till Alfred Nobels minne)?
Men tro inte på mig - lyssna på Assar Lindbeck t.ex.:
" rel="nofollow" target="_blank">
Att lägga in friatider eller avpixlat är litet som om jag skulle lägga in någon blogg från KPML(r) eller AFA. Mycket vinklat och föga trovärdigt. -
Den blev inte lägre av jobbskatteavdragen dock, vilket var poängen. Att den är lägre är ju relativt sett bra, men inte absolut sett bra. Det är liksom bra att det inte är värre.Rataxes skrev 2014-04-19 10:43:41 följande:Och ändå är arbetslösheten lägre än i många jämförbara EU-lander, vilken slump...
Men den poängen får du för övrigt gärna driva inför SD-fantasterna, det är de som tror att de kommer bli massarbetslöshet om det kommer hit "fel folk". -
Kereza, du har inte förstått, om det hände igår är det "gammal skåpmat" - men bara om det berör SD. Andra partiers gamla missar ska minsann räknas i tusende led. Ingen ändrar åsikter så snabbt och så ledigt som Jimmy och SD-fansen. Inte för att han är PK-fixerad vändkappa alltså, onej, det är bara alla andra som gör precis likadant, men inte Jimmy inte!!Kereza skrev 2014-04-19 13:55:01 följande:Ja, jävlar - du har rätt - de har tagit bort punkten om "kristna värderingar" från sin hemsida - där ser man!
Det senaste - icke-ändrade - jag hittar är detta: sdarkivet.se/files/program/program_1 996.pdf
Det är ju rätt länge sedan, men så sent som i somrras förra året stod det faktiskt med i deras partiprogram.
(det hänvisas till det här, i översta posten, men eftersom de visst tagit bort det är det inget jag kan bevisa - jjag kan alltså bara bevisa att de hade med det 1996)
Nu har de alltså tagit bort det - Det är ju bra att de lär sej av sina misstag.