Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-04-17 13:45:02 följande:
    Jag har blivit kallad rasist mm av er här på forumet bara för att jag anser att SD har bra politik.
    Nej, inte baraför att du anser att SD har bra politik, utan för att du uttryckt rasistiska åsikter och försvarat rasistiska yttranden.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-04-17 15:27:32 följande:

Så det är inte okej att kalla dig för rasist. Så du medger alltså att man inte kan säga vad man vill när man vill? Att det finns vissa regler i samhället som man måste förhålla sig till? Ungefär som när man jobbar inom röda korset och bryter mot de grundläggande värderingarna och inte kan jobba kvar där.

Om jag kallar någon för rasist eller korkad här så anmäls inlägget. Om en anställd på RK uttrycker sig på ett sätt som inte är förenligt med RK's syn på flyktingar/invandrare/svenskar så blir man anmäld och åtgärder vidtas.

Vad är problemet?
    Allvarligt? Har du inte lärt dig än, fast jag skrivit det halvdussinet gånger? Samma regler gäller inte för SD som för alla andra. De ska få göra vad de vill, vi andra ska buga och dyrka marken de går på, annars är vi "vänsterextremister".
  • Dorian Ertymexx
    chrissandra skrev 2014-04-17 16:30:35 följande:

Dorian jag undrar fortfarande vilket parti som är bäst för Sverige?

Jag har inte svaret, har du?
    Nej, jag har inte svaret. Att jag inte vet vilket parti som är bäst betyder dock inte att jag inte vet vilket parti som är sämst. Av de som nu sitter i riksdagen är SD utan tvekan sämst för Sverige, alla kategorier.
  • Dorian Ertymexx
    chrissandra skrev 2014-04-17 16:41:47 följande:

Men det är ju inte det man väljer eller hur?

Känns som det är rätt verkningslöst att säga vilket parti man inte ska rösta på. bättre att argumentera för det parti man vill ska styra Sverige.

Jag ser dig i massor med trådar där du argumenterar mot, vill du aldrig prata för något?
    Att bara säga emot är ju inte särskilt konstruktivt.
    Nu handlar tråden om varför man ogillar SD, inte vilket parti man tycker har bäst politik.
  • Dorian Ertymexx
    TheNarrator skrev 2014-04-17 16:48:26 följande:
    Det märks att du inte vet åt vilket håll du vill att landet ska gå åt. Politik i TV-rutan är en väldigt förenklad version av verkligheten, som vi alla lever i, ser ut för oss alla inom landet.

Att kasta smuts är kontraproduktivt, det borde vi ha lärt oss vid det här laget, då SD likt en cancersvulst växer sig större, sakta men säkert, samtidigt som alla fortsätter i vanlig takt utan att tänka på orsaken.
    Jag har en idé om vart jag vill att landet ska gå, jo. Men det känns inte relevant för mig att starta trådar om det. Jag känner inte att jag har behov av att trycka på alla andra mina åsikter på det viset.
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-04-17 20:49:22 följande:
    Det där är obetalbar komik.

Det är ju ett oavbrutet gråtskrikande från toksekten om åsiktsförtryck här på FL, d v s att de inte ska behöva följa de regler som gäller här.

Men när vårdpersonal bryter  mot sjukhusets regler om att man inte får bära märken med ett budskap, då kacklas det utan dess like om att man inte ska få möta sektledaren med ett antirasistiskt budskap.

Tja, toksektens anhängare har inte precis någon känsla för konsekvens.

Hade det varit någon styrsel på sektledaren hade han ju bett om ett antirasistiskt märke - sekten har ju officiellt proklamerat nolltolerans mot rasism.
    Eller hur? Märkligt hur det där inte tas till vara. Det hade ju varit en stark markör. Nu är det istället en stark markör åt andra hållet.

Lade ju upp en länk om att gruppen "SD-are mot rasism" tydligen blev en enorm flopp. Märkligt hur ett parti med "nolltolerans" mot rasism (varför det nu ens behövs va...) har så extremt få tydliga antirasister.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-17 20:57:38 följande:
    Nej, du anser att en gammal kvinna inte ska få säga vad hon tycker. Det är du som försöker tysta folk som har andra åsikter än dig själv.

Enligt PK-tänket, ja. Det är helt uppenbart att vårdpersonalen menar SD. De har läst för mycket rödgrön-journalistik som översvämmar det här landet i kvällspressen och dagstidningar.
    Så - vårdpersonal ska inte få yttra sin åsikt, men SD-fantaster ska få göra det oavsett yrke? Som vanligt då, "quad licet Iovo, non licet bovi".
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-17 21:03:07 följande:
    Hur ska vårdpersonalen hålla borta personer med rasistiska åsikter när de inte kan hålla borta kriminella som mördare och pedofiler?
    Det är åsikterna som ska hållas borta, inte personerna. Politikers besök kan få de tu att sammanfalla. Notera skillnaden mellan "besök" och "vårdbehov" dock. Tror inte någon sköterska eller läkare skulle tvivla en sekund på att rädda livet på Åkesson eller ens Ekeroth om de var svårt skadade.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-17 21:34:39 följande:
    Vill du ha mördare som vårdpersonal?
    Om de avtjänat sitt straff och verkligen vill göra bot och bättring, ja!
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-17 21:39:03 följande:
    Och du kan inte ens ta avstånd från vänsterns SDs förnedrande kvinnosyn.
    Du skrev fel. Jag rättade till. Vänsterfolk är ofta feminister och för jämställdhet. Det kan man inte säga om SD direkt.
    Gert skrev 2014-04-17 21:46:54 följande:
    Kriminella inom SD, vilka då? Jag är tveksam till om det finns mördare inom SD. Nu anklagar du mig för att vara kriminell också.

http://eaqhan.wordpress.com/2014/03/19/de-kriminella-i-sd/

http://www.interasistmen.se/brott-och-straff/var-tionde-sverigedemokrat-ar-domd/

Bara efter en snabb sökning. Vet att det finns mycket mer där ute. Som SD-aren som tycker att det är okey att misshandla sin tjej "någon enstaka gång".
Svar på tråden Varför hatar folk SD?