• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • maria diaz
    sjuttiofemman skrev 2014-05-10 13:41:24 följande:

Samma retorik under hela förra århundradet och ända in i detta århundrade. Och allt går ut på att ställa människor mot varandra och hetsa till motsättningar.
    Hur skulle världen se ut om vi inte ställde människor mot varandra?

Du menar att utländska medborgare ska ha samma rätt till svenskt socialbidrag som svenskar?
    Eller att en läkare och en städare ska ha samma lön?

Precisera tack.
  • Rataxes
    maria diaz skrev 2014-05-10 19:37:03 följande:

Du menar att utländska medborgare ska ha samma rätt till svenskt socialbidrag som svenskar?

Precisera tack.

Allt åt alla enligt dumvänstern.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-10 18:10:43 följande:

Personangreppen haglar. När de kommer från er så tar jag det som en komplimang. Ungefär som Mona Sahlin reagerade när hon blev kallad landsförrädare av rasisterna i Almedalen.
    Är ordet känslostyrd verkligen ett personangrepp? Det är inte ett negativt ord.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-05-10 19:37:03 följande:

Precisera tack.

Nu blev det rätt spretigt här. Det är en avsevärd skillnad mellan olika lön för olika arbetsuppgifter och att påstå att en person med utländskt ursprung men som bott hela livet i Sverige ändå inte är svensk.

Nu är det dags för dig att precisera om du håller med om detta:

Varför eller varför inte?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-10 19:39:05 följande:
    Är ordet känslostyrd verkligen ett personangrepp? Det är inte ett negativt ord.

Jag tog det så, jag hade inte använt det i positiva sammanhang. Ta och ge lite seriösa kommentarer istället då på mitt inlägg:

"

Jag är sjukt imponerad över Dibranis självbehärskning här. Jag hade haft svårt att kontrollera mina ord om jag varit honom. Och för att förekomma vissa här, nej jag hade självklart inte gått till fysiskt angrepp. (vissa vill gärna framställa mig som vänsterextremist och en massa annat).

Retoriken som Sd använder påminner starkt om det nazistiska Nordiska Rikspartiet på 80-talet (går att lyssna på dokumentär om dem här: sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5850349 om man nu står ut med vänsterpartist-mijöpartist media konspirationen som vissa hävdar finns i sverige) som antydde att de stödde våldsangrepp på vänstersympatisörer och kunde på så sätt svära sig fria från ansvar. På samma sätt uttalar sig Sd idag när de med ovanstående uttalanden smörjer sina kärnväljare och samtidigt faktiskt hetsar dessa då vissa personer inte behöver speciellt mycket för att låta hatet övergå i handling vilket vi fick svart på vitt i Uppdrag Gransknings inslag om nazistiska SMR.

Det här är essensen i varför Sd måste motarbetas och att man inte kan lita på det partiet.

För övrigt har Richard Jomshof blivit dömd för hets mot folkgrupp när han uttalade sig om att det ligger djupt rotat i islams kultur att våldta kvinnor som straff. Väntar med spänning på den uteslutning ur partiet i enlighet med den nolltolerans mot rasism de säger sig ha. Fast vi har sett gång på gång hur sverigedemokrater kommer undan uteslutning med en varning som sannolikt omvandlas till ryggdunk när kamerorna stängs av."
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-10 20:29:52 följande:

Jag tog det så, jag hade inte använt det i positiva sammanhang. Ta och ge lite seriösa kommentarer istället då på mitt inlägg:

"

Jag är sjukt imponerad över Dibranis självbehärskning här. Jag hade haft svårt att kontrollera mina ord om jag varit honom. Och för att förekomma vissa här, nej jag hade självklart inte gått till fysiskt angrepp. (vissa vill gärna framställa mig som vänsterextremist och en massa annat).

Retoriken som Sd använder påminner starkt om det nazistiska Nordiska Rikspartiet på 80-talet (går att lyssna på dokumentär om dem här: sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=... om man nu står ut med vänsterpartist-mijöpartist media konspirationen som vissa hävdar finns i sverige) som antydde att de stödde våldsangrepp på vänstersympatisörer och kunde på så sätt svära sig fria från ansvar. På samma sätt uttalar sig Sd idag när de med ovanstående uttalanden smörjer sina kärnväljare och samtidigt faktiskt hetsar dessa då vissa personer inte behöver speciellt mycket för att låta hatet övergå i handling vilket vi fick svart på vitt i Uppdrag Gransknings inslag om nazistiska SMR.

Det här är essensen i varför Sd måste motarbetas och att man inte kan lita på det partiet.

För övrigt har Richard Jomshof blivit dömd för hets mot folkgrupp när han uttalade sig om att det ligger djupt rotat i islams kultur att våldta kvinnor som straff. Väntar med spänning på den uteslutning ur partiet i enlighet med den nolltolerans mot rasism de säger sig ha. Fast vi har sett gång på gång hur sverigedemokrater kommer undan uteslutning med en varning som sannolikt omvandlas till ryggdunk när kamerorna stängs av."
    Ok nu tittade jag. Och Björn Söder var klok som vanligt. Den andra tomten ger jag noll och inget för. Vem är han att stå och tala om för etniska svenskar att vi är invandrade? Är han felvaggad eller? Åk till valfritt land i världen och kränk ursprungsbefolkningen där får du se vad de tycker. Min släkt har bott i Stockholm i minst 800 år och ja, vi är svenskare än en somalier/syrier/gambian som precis klivit av planet. Att påstå något annat är en skymf.
    Och SD vill inte "kasta ut alla invandrare" utan minska invandringen.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-10 20:50:43 följande:
    Ok nu tittade jag. Och Björn Söder var klok som vanligt. Den andra tomten ger jag noll och inget för. Vem är han att stå och tala om för etniska svenskar att vi är invandrade? Är han felvaggad eller? Åk till valfritt land i världen och kränk ursprungsbefolkningen där får du se vad de tycker. Min släkt har bott i Stockholm i minst 800 år och ja, vi är svenskare än en somalier/syrier/gambian som precis klivit av planet. Att påstå något annat är en skymf.

Och SD vill inte "kasta ut alla invandrare" utan minska invandringen.

Om din släkt har funnits i Sverige i 800 år så invandrade de till landet för 800 år sedan. Det var vad "tomten" sa.

Sen tog sig Björn Söder rätten att återigen definiera vem som är svensk endast baserat på hudfärgen.

Har någon påstått att du är mindre svensk än en nyanländ? Suck det är inte vad detta handlar om.

Björn söder blev ytterst kränkt över att en person som talar klockren svenska, är riksdagspolitiker men har utländskt ursprung och informerade Björn Söder om att vi alla har invandrat nån gång.

Varför blir man kränkt över en sån sak?
  • Naiw
    Velouria skrev 2014-05-10 21:11:28 följande:
    Jan Guillou ger en helhetsbild av SD på ett roligt sätt smile2.gif

" target="_blank">

SaveFrom.net
    Låter mest som en massa floskler och uppenbarligen hade han väldigt fel också, så här två år senare
Svar på tråden Varför hatar folk SD?