• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria

Jag bara älskar Guillous kommentar om nolltoleransen "Nästan nolltolerans".

Ska ha det som sidfot.

Bajsbrygga
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-10 21:20:51 följande:

Om din släkt har funnits i Sverige i 800 år så invandrade de till landet för 800 år sedan. Det var vad "tomten" sa.
    Sen tog sig Björn Söder rätten att återigen definiera vem som är svensk endast baserat på hudfärgen.

Har någon påstått att du är mindre svensk än en nyanländ? Suck det är inte vad detta handlar om.

Björn söder blev ytterst kränkt över att en person som talar klockren svenska, är riksdagspolitiker men har utländskt ursprung och informerade Björn Söder om att vi alla har invandrat nån gång.
    Varför blir man kränkt över en sån sak?
    Min släkt har bott här längre än så men vid 1200-talet blev folkbokföringen mer pålitlig.
    Jag uppfattar inte att han blev ytterst kränkt. Däremot förstår jag hans trötthet när ytterligare en invandrare talar om för svenskar att vi knappt existerar. Han är inte den första.
    Med ditt tankesätt existerar varken kurder, somalier, amerikaner eller schweizare då heller? Alla är ju bara invandrare av olika grad. Då vill jag sluta betala skatt i Sverige om vi som nation knappt existerar.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Naiw
    Errol Flynn skrev 2014-05-10 21:51:51 följande:
    Han var mycket roligare innan han blev så skitnödig.

wwwc.aftonbladet.se/nyheter/guillou/guillou6....

Guillou har väl aldrig gjort något annat än svängt med opinionens vindar. Han låtsas vara vänster vän men drar sig inte för att kommentera på någons klädval som han gör i videon ovan "dressman kläder", vad det nu är för fel på dressman.
  • sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-05-10 21:47:52 följande:
    "Det funkar alltid att vara ögontjänare"

"Skönt att veta att ingen av oss backade iallafall" - och dessa personer sitter kvar i riksdagen...!
  • Errol Flynn
    Naiw skrev 2014-05-10 21:57:00 följande:
    Guillou har väl aldrig gjort något annat än svängt med opinionens vindar. Han låtsas vara vänster vän men drar sig inte för att kommentera på någons klädval som han gör i videon ovan "dressman kläder", vad det nu är för fel på dressman.
    Följaktligen begår invandrarna 18 procent av alla brott. Men eftersom de bara är 12 procent av invånarna är de tydligt överrepresenterade i brottsstatistiken. Men besöker man ett svenskt fängelse ser man en mycket mörkare bild, en närmast chockartad bild. För bland de intagna på fängelse är invandrarnas överrepresentation mycket större än vad man kan utläsa ur brottsstatistiken. Jag överraskades själv av denna syn när jag besökte Norrtäljefängelset förra året för att hålla ett föredrag. Så gott som alla fångarna kom till gymnastiksalen och det var ju lätt att se att svartskallemajoriteten var enorm (idag 75% på just det fängelset).

Svartskallemajoriteten? Jo jag tackar jag.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Velouria
    Naiw skrev 2014-05-10 21:57:00 följande:
    Men det är ju inte så allvarligt som att ett rasistparti försöker göra sig så peekåå som möjligt för att fiska röster från simple minded people. Jag menar...nolltolerans? Varifrån kom det så plötsligt?
    SD är så peekåå att många har hoppat av skiten och bildat ett anti-SD-parti

"Vi är inga rasister, vi har ju invandrare som representerar partiet"
    Jomen tjena, alla vet vad "nyttig idiot" betyder. Det enda som lockar de nyttiga idioterna till SD är deras hat mot islam och muslimer. Och SD öppnar den varma famnen därför att de då kan "bevisa" att de inte är rassar. De bara hatar muslimer och det gör väl inte så mycket?
    Men de nyttiga idioterna fattar ju inte att de bara bli utnyttjade av SD på det sättet att de polerar SDs fasad litet och får dem att framstå som "rumsrena". UTÅT. Så länge de nyttiga idioterna får sitt hat mot islam och muslimer (i vissa fall även mot judar) så är de nöjda.

Haha!
    Nästan nolltolerans
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2014-05-10 21:57:03 följande:

"Skönt att veta att ingen av oss backade iallafall" - och dessa personer sitter kvar i riksdagen...!
    I know!
    Sveriges politik har aldrig känts som ett dagis som när SD kom in i riksdagen. Kom igen Sverige! Ta upp Sverige ur vuxendagisträsket och rösta bort skiten.
    Nästan nolltolerans
  • Velouria
    Velouria skrev 2014-05-10 22:05:34 följande:
    I know!
    Sveriges politik har aldrig känts som ett dagis som när SD kom in i riksdagen. Kom igen Sverige! Ta upp Sverige ur vuxendagisträsket och rösta bort skiten.
    Rösta bort SD alltså.
    Nästan nolltolerans
  • Naiw

Jag har aldrig haft något emot någon politiskgrupp tidigare, kanske mest för jag varit förhållandevis politiskt ointresserad.

Men det framgår bara mer och mer att tyvärr verkar vänstern i majoritet bestå av väldigt lågt begåvade människor vars enda solida argument är gatusten.
    Det är skrattretande att höra sedan de skenheliga partiledarna för dessa stå och prata om demokrati.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?