• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-05-09 13:36:08 följande:

Hur ska assimilation funka då? Är inte SD ett jättebra exempel på en oliktänkande minoritet som enligt assimaltionstanken (som jag inte stödjer ;) ) borde assimileras till att bli som majoriteten?

Nej det är inte ett jättebra exempel. Långt ifrån.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-05-09 14:09:02 följande:
    Nej det är inte ett jättebra exempel. Långt ifrån.

Ok. Varför?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • sjuttiofemman
    kenneth768768 skrev 2014-05-09 12:21:14 följande:
    Vevezuelor och tårtning slår argument alla dagar i veckan. Men om det är ljuvt vet jag inte.

Vem har pratat om vuvuzelor och tårtningar?
  • kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-05-09 15:19:38 följande:

Vem har pratat om vuvuzelor och tårtningar?
    That would be kenneth768768
  • sjuttiofemman
    kenneth768768 skrev 2014-05-09 15:30:09 följande:
    That would be kenneth768768

Okidoki. De här protesterna som nu sprider sig är fullt demokratiska och lagliga. Förstår att ni Sd-lobbyister ogillar det men det kommer garanterat att fortsätta spridas. 150-200 pers som vänder ryggen mot din stora ledare medan det endast är ett fåtal som faktiskt är intresserade visar på det massiva motstånd det finns mot sd's politik.
  • maria diaz
    Quintus Zebra skrev 2014-05-09 13:36:08 följande:

Hur ska assimilation funka då? Är inte SD ett jättebra exempel på en oliktänkande minoritet som enligt assimaltionstanken (som jag inte stödjer ;) ) borde assimileras till att bli som majoriteten?
    Assimilering syftar inte till att alla ska ha exakt samma åsikter om invandringspolitik.

Med ditt sätt att se på assimilering, så borde Nordkorea och Kuba passa dig perfekt.
    Där är det straffbart att kritisera förd politik.
  • maria diaz
    sjuttiofemman skrev 2014-05-09 15:45:53 följande:

150-200 pers som vänder ryggen mot din stora ledare medan det endast är ett fåtal som faktiskt är intresserade visar på det massiva motstånd det finns mot sd's politik.
    Eller så beror det på att SD:s väljare är på sitt jobb mitt på dagen, mitt i veckan.
    150-200 arbetslösa vänsteranhängare brukar inte vara så svårt att skrapa ihop.

Hur har du det själv? Du har hängt här hela dagen.  Jobbar skift?
  • Tonårsmamman1
    maria diaz skrev 2014-05-09 16:29:52 följande:
    Eller så beror det på att SD:s väljare är på sitt jobb mitt på dagen, mitt i veckan.

Jag tror att det beror på att det finns långt fler som är mot SD än för.
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-05-09 15:45:53 följande:

Okidoki. De här protesterna som nu sprider sig är fullt demokratiska och lagliga. Förstår att ni Sd-lobbyister ogillar det men det kommer garanterat att fortsätta spridas. 150-200 pers som vänder ryggen mot din stora ledare medan det endast är ett fåtal som faktiskt är intresserade visar på det massiva motstånd det finns mot sd's politik.

Det är iallafall ett värdigt sätt att demonstera sitt ogillande på. Bara alla hade varit välkomna, här kördes några folkpartister som ville vara med på en fredlig demonstation mot SD bort av det lokala vänsterpatrasket.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • FDFMGA
    maria diaz skrev 2014-05-09 16:29:52 följande:

Tonårsmamman1 skrev 2014-05-09 16:48:56 följande:
    Jag tror att det beror på att det finns långt fler som är mot SD än för.

Det senare alternativet verkar rimligare än det förra mot bakgrund av att SD tillhör de partier som har större andel anhängare bland icke-sysselsatta än bland sysselsatta.

SD, S, KD och C är överrepresenterade bland icke sysselsatta.

M, MP, V och FP är däremot överrepresenterade bland dem som har sysselsättning.

Min gissning är att den dåliga uppslutningen från arbetslösa sverigedemokrater på Åkessons möten beror på att de har latmasken i ryggraden och dessutom är fullt upptagna med att skriva på nätet om att allt är invandringens fel samt att ordna nätomröstningar där SD framstår som oerhört mycket större än vad sekten egentligen är.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?