• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-05-09 16:29:52 följande:
    Eller så beror det på att SD:s väljare är på sitt jobb mitt på dagen, mitt i veckan.

150-200 arbetslösa vänsteranhängare brukar inte vara så svårt att skrapa ihop.

Hur har du det själv? Du har hängt här hela dagen.  Jobbar skift?

Lättkränkt?
  • FDFMGA
    Quintus Zebra skrev 2014-05-09 13:23:27 följande:

Precis!
    Språksvårigheter ställer ofta till bekymmer
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Quintus Zebra
    maria diaz skrev 2014-05-09 16:26:10 följande:
    Assimilering syftar inte till att alla ska ha exakt samma åsikter om invandringspolitik.

Med ditt sätt att se på assimilering, så borde Nordkorea och Kuba passa dig perfekt.

Där är det straffbart att kritisera förd politik.

Nu är det ju i och för sig långt ifrån bara invandringspolitik som skiljer SD från andra partier.

Men jag gillar inte assimilering. Förespråkar ingen sådan. Förespråkar raka motsatsen, d.v.s. kritiskt tänkande.

Vilken typ av åsikter är det enligt dig ok att tvinga folk att ha i demokratiska länder då? Om du nu, som SD verkar göra, förespråkar assimilering?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    FDFMGA skrev 2014-05-09 17:57:55 följande:
    Språksvårigheter ställer ofta till bekymmer

Och lockar till skratt! :)
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-05-09 13:38:54 följande:
    Hehe! Haha! Ehhh. Va? Nä! Haha.
    Detta var nog det mest innehållsrika du kläckt ur dig på länge
  • FDFMGA
    Quintus Zebra skrev 2014-05-09 18:59:18 följande:

Och lockar till skratt! :)
    Nu var du infernaliskt elak, utan att du förmodligen  ens avsåg det.

Du ska bli arg när du blir kallad rasist. 

"Du ska inte skratta åt oss".

Notera gärna att jag använde citationstecken kring Jantelagens åttonde och för vissa i särklass viktigaste bud.Skrattande 
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Naiw

Varför skulle man som sverigedemokrat bli arg om någon kallar dom rasist?

FDFMGA, förklara gärna nu.

• FDFMGA
    Naiw skrev 2014-05-09 20:13:29 följande:
    Varför skulle man som sverigedemokrat bli arg om någon kallar dom rasist?

FDFMGA, förklara gärna nu.
    QZ är inte sverigedemokrat.

Det var bara en SD-kramare som blev arg för att han inte förstått vad ett citationstecken innebär och som då blev så förnärmad att hen kallade QZ rasist.
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2014-05-09 20:17:48 följande:
    QZ är inte sverigedemokrat.

Det var bara en SD-kramare som blev arg för att han inte förstått vad ett citationstecken innebär och som då blev så förnärmad att hen kallade QZ rasist.
    Hm, det var en usel förklaring eller åtminstone tvetydig.

QZ vet naturligtvis vad ett citationstecken har för betydelse, det var alltså SD-kramaren som inte hade lärt sig detta än och som blev förnärmad när QZ förklarade att språkliga missförstånd kan locka till skratt - faktiskt så till den milda grad förnärmad att hen for ut i rasistanklagelser.

Hoppas jag var tillräckligt tydlig den här gången.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?