• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-05-09 11:44:04 följande:
    Jag har inte satt mig in i det du säger men jag är för assimilation.
    Så här menar du?

">

Fast nej, The Borg tar till sig kulturella skillnader och lär sig av andra. SD vill ju rensa bort allt som de inte gillar och helst slippa lära sig något nytt alls, ever. Litet skrämmande att The Borg faktiskt är mer progressiva än SD...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-05-09 13:24:50 följande:

Nej det tycker jag inte.
    Klart du inte gör. Du tycker att en liten minoritet av smyg- *host harkel* fascister ska få styra majoriteten, och bestämma vad som är okey eller inte för dem. Du vill ha en minoritetsdiktatur. Grattis!
  • FDFMGA
    Naiw skrev 2014-05-10 22:06:35 följande:
    Jag har aldrig haft något emot någon politiskgrupp tidigare, kanske mest för jag varit förhållandevis politiskt ointresserad.

Men det framgår bara mer och mer att tyvärr verkar vänstern i majoritet bestå av väldigt lågt begåvade människor vars enda solida argument är gatusten.
    Det är skrattretande att höra sedan de skenheliga partiledarna för dessa stå och prata om demokrati.
    Apropå lågt begåvade personer.

Om man definierar vänstern som bland annat MP, S, V så inkluderar man majoriteten av Sveriges befolkning.

Jag vet inte vad du menar med "vänstern" men i och med  att du anser att majoriteten av vänstern består av lågt begåvade människor vars enda solida argument är en gatusten så utgår jag från att du har en annan definition av vänstern än den gängse.

Får man fråga vilka grupper du anser vara lågbegåvade och gärna kastar gatstenar?
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-09 23:03:35 följande:
    Alla människor har rätt till sin egen åsikt, utan tvång.
    I Sverige dömer vi människor efter deras gärningar, inte för vad de tycker och tänker.

Att lära sig sitt nya hemlands språk, är ett av de bästa sätten för att assimileras.
    Jag förstår inte ens hur människor kan tycka det är en dålig idé.
    Undrar jag också varje gång jag hör en skåning i Stockholm.
  • Naiw
    FDFMGA skrev 2014-05-10 23:34:14 följande:
    Apropå lågt begåvade personer.

Om man definierar vänstern som bland annat MP, S, V så inkluderar man majoriteten av Sveriges befolkning.

Jag vet inte vad du menar med "vänstern" men i och med  att du anser att majoriteten av vänstern består av lågt begåvade människor vars enda solida argument är en gatusten så utgår jag från att du har en annan definition av vänstern än den gängse.

Får man fråga vilka grupper du anser vara lågbegåvade och gärna kastar gatstenar?
    Jag menar den vänster som är ute och brukar våld så klart, framgick inte det av "gatustenar"?
  • Dorian Ertymexx
    Naiw skrev 2014-05-10 11:57:37 följande:
    Sägs det i riksdagen så låter det väldigt märkligt, jag vet dock inte vad du pratar om och är heller inte insatt i deras politik.

Däremot undrar jag hur ett parti kan vara korkat nog att bedriva en annan politik än den de sammanfattar i sitt partiprogram. Det finns liksom ingen poäng eftersom en väljare som anser sig bedragen inte kommer ställa sig bakom partiet.
    PK. SD vill locka väljare och inte skrämma bort folk. Så de säger en sak i sina skrifter, och på sina möten, och en annan när de tror att bara deras egna lyssnar. Det är ironiskt att SD-folk anklagar andra för att vara PK, när inga är så PK-hysteriska som SD själva...
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-05-10 12:40:34 följande:

" target="_blank">

Jag är sjukt imponerad över Dibranis självbehärskning här. Jag hade haft svårt att kontrollera mina ord om jag varit honom. Och för att förekomma vissa här, nej jag hade självklart inte gått till fysiskt angrepp. (vissa vill gärna framställa mig som vänsterextremist och en massa annat).

Retoriken som Sd använder påminner starkt om det nazistiska Nordiska Rikspartiet på 80-talet (går att lyssna på dokumentär om dem här: sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=... om man nu står ut med vänsterpartist-mijöpartist media konspirationen som vissa hävdar finns i sverige) som antydde att de stödde våldsangrepp på vänstersympatisörer och kunde på så sätt svära sig fria från ansvar. På samma sätt uttalar sig Sd idag när de med ovanstående uttalanden smörjer sina kärnväljare och samtidigt faktiskt hetsar dessa då vissa personer inte behöver speciellt mycket för att låta hatet övergå i handling vilket vi fick svart på vitt i Uppdrag Gransknings inslag om nazistiska SMR.

Det här är essensen i varför Sd måste motarbetas och att man inte kan lita på det partiet.

För övrigt har Richard Jomshof blivit dömd för hets mot folkgrupp när han uttalade sig om att det ligger djupt rotat i islams kultur att våldta kvinnor som straff. Väntar med spänning på den uteslutning ur partiet i enlighet med den nolltolerans mot rasism de säger sig ha. Fast vi har sett gång på gång hur sverigedemokrater kommer undan uteslutning med en varning som sannolikt omvandlas till ryggdunk när kamerorna stängs av.
    Notera dock hur Björn Söder totalt duckar den faktiska frågeställningen: om SD nu vurmar för vården och de äldre, varför vill de sänka skatterna istället för att använda samma pengar till att satsa på just vård och äldrevård?
  • Naiw
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-10 23:43:41 följande:
    PK. SD vill locka väljare och inte skrämma bort folk. Så de säger en sak i sina skrifter, och på sina möten, och en annan när de tror att bara deras egna lyssnar. Det är ironiskt att SD-folk anklagar andra för att vara PK, när inga är så PK-hysteriska som SD själva...
    Ja för det kommer ju säkert fungera att lura väljare, för vilket parti känner du till som fått solklarmajoritet och fått igenom alla sina ämnen?

Och vad det gäller dig så tycker jag du är rätt korkad, häver ur dig massa påståenden som du inte kan backa upp överhuvudtaget. 
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-05-10 18:57:04 följande:

Gör så, vi andra vet att alla diktatorer tyckt att de sagt sanningen. Av någon anledning är det inte så populärt bland vänsterns anhang att bli påminda om deras idolers massmördande.
    Inte bland liberaler heller. Eller bland extremhögern. Det blir ett jädra liv när man påminner SD-fansen om att partiet delar rötter med Hitler. Många offerkoftor blir det...
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-10 19:37:03 följande:
    Hur skulle världen se ut om vi inte ställde människor mot varandra?

Du menar att utländska medborgare ska ha samma rätt till svenskt socialbidrag som svenskar?
    Eller att en läkare och en städare ska ha samma lön?

Precisera tack.
    Ja, varför inte?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?