• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • maria diaz
    FDFMGA skrev 2014-05-15 22:33:34 följande:
    "Polisen förde även samtal med partiledaren om att separera demontranterna från de som ville delta i mötet, så att Åkesson hade kunnat genomföra hela sitt tal, men det ville inte SD-ledaren."
    Åkesson har tidigare sagt att han respekterar vänsterns åsikter, och vill hellre att de lyssnar på hans tal, än att bli bortförda av polisen.
  • FDFMGA
    maria diaz skrev 2014-05-15 22:39:14 följande:
    Åkesson har tidigare sagt att han respekterar vänsterns åsikter, och vill hellre att de lyssnar på hans tal, än att bli bortförda av polisen.
    Tja, det får vara som det vill med det - själv tror jag Åkesson skrattar hela vägen till nästa opinionsundersökning, och ännu mer efteråt.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Naiw
    Det där tror jag däremot inte han egentligen menar... han vet nog lika väl som alla andra att politiskt blinda inte lyssnar.

Personligen håller jag med FDFMGA för första gången kanske, det är katastrofalt att det går till som det gör just nu på demonstrationer. Och jag tror ingen med något vett tolkar det annorlunda, det säger sig självt att om någon inte får komma till tals så kommer folk som är där för att bilda uppfattning dra sina egna utifrån vad som inte sagts och detta är troligtvis till SDs fördel. Gemene man brukar generellt avsky civiloordnad och våld och ser man en part som håller på så tar man ganska naturligt ett steg från dom.
    I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it - Evelyn Beatrice Hall
  • Dorian Ertymexx
    Intressant. Synd, om det stämmer, att hans följeslagare inte kan göra samma sak...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • grind
    Naiw skrev 2014-05-15 22:56:28 följande:
    Det där tror jag däremot inte han egentligen menar... han vet nog lika väl som alla andra att politiskt blinda inte lyssnar.

Personligen håller jag med FDFMGA för första gången kanske, det är katastrofalt att det går till som det gör just nu på demonstrationer. Och jag tror ingen med något vett tolkar det annorlunda, det säger sig självt att om någon inte får komma till tals så kommer folk som är där för att bilda uppfattning dra sina egna utifrån vad som inte sagts och detta är troligtvis till SDs fördel. Gemene man brukar generellt avsky civiloordnad och våld och ser man en part som håller på så tar man ganska naturligt ett steg från dom.
    Märkligt att alltid vänstern för detta på tal. Det är ett indirekt stöd för våldsamma aktioner.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-16 02:46:54 följande:
    Åkesson just got slapped, international style!

Det var väl en slap mot Sverige, inte Åkesson. Men du ser vad du vill se.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-05-14 07:49:58 följande:
    Oj oj oj vad en liten gumma får gno smile5.gif
    Jaa-a - så det går i SD-vindar! Hakar bara på trenden och ingen respekt ges till annat än fromma kvinnor som förstår att "Tiga är guld." - så jobba på. Övriga ses som hotfulla och orsaken till varför klänningar och skägg paras ihop i TV. Hur känns det att bidra till detta, anti-Sverigedemokratiska och postgenusfixerade samhälle? Knappast sverigevänligt.. och barngenerationen har väl svårt att avgöra om de har blott en polare eller en faktiskt mamma i hemmet. Slår vad om att till och med byxor används där borta! Stackars barn, de kommer säkert att lägg ner hockeyn och plocka upp löshår och mascara istället - så de liknar sin polare mer.

Haha..!!
  • Digestive

Ovanstående ska naturligtvis tas med en nypa salt och självklart går man inte på person - den här typen av resonemang och bemötande har dock ett kännbart företräde inom Sverigedemokraternas rörelse (på såväl en folklig nivå som en högre på sina håll).

Det har nog inte funnits så starka, positiva och populära vindar i Sverige - angående kvinnor och hur de bör uppträda och se ut som som traditionella figurer - på säkert 50 år i Sverige. Man kan säga att Sverigedemokraterna lyckas ta mark där de påstår att muslimerna försöker nå den, i praktik.

Att dementera kvinnors frihetsvunna mark, friheten att uttrycka sig utanför normer, verkar lovlig - så länge som kvinnorna fjättras med "rätt kultur".

Nej tack, trivs väldigt väl med både en högavlönad och osminkad sambo samt driftiga och raffiga kvinnor som Errol Flynn.

• Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-05-15 22:27:52 följande:
    Tyvärr tror jag inte det.

Hur många gånger har inte du eller jag eller andra SD-motståndare kallats antidemokratiska vänsterextremister av personer som helt saknar förmåga att bedöma vad andra har för politiska och mänskliga ideal - men som gärna vill ha det till att de som argumenterar mot SD:s rasism och främlingsfientlighet är odemokratiska.

Det spelar ingen roll att vi med SD har fått in ett parti brun dynga i riksdagen - även dyngan har rätt att kunna prata på torgmöten utan att bli överröstade.

Jag tycker det är jävligt synd att folk inte har bättre förstånd än att tillgripa odemokratiska metoder mot SD, särskilt som partiet på senare tid dalat i opinionen.

Det här är precis vad SD behöver - och det stämmer precis med offerkoftebeteendet.

Ja, det är nog varmt i offerkoftan nu. Varmt och skönt - när man lyckats få motståndarna att framstå exakt som man vill få dem att framstå.
    WTF? Någon från "den" sidan som opponerar sig mot sjuttiofemman av alla människor? Snart fryser väl helvetet till is också.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?