Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

effemgea skrev 2014-04-20 22:04:59 följande:
    Man får heller inte glömma att enligt Sifo så är ingen företeelse/institution så illa omtyckt av oss svenskar som just SD. I och för sig kan man ju tänka sig att rotfyllning eller fästingar hade fått lägre betyg om de hade funnits med som alternativ i Förtroendebarometern.
    Vet du, jag har aldrig haft en rotfyllning och är just därför rädd för det, och har en direkt skräck för fästingar, men jag tar hellre chansen med båda än ger SD en chans vid makten.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-20 23:17:22 följande:
    Det är tydligt att du har missuppfattat vad en lyckad invandringspolitik går ut på.

Det handlar INTE om att kasta ut folk ur Sverige.

Du har läst för mycket Aftonbladet, helt klart.
    Om du kallar SDs egna texter, vad deras topp-politiker uttrycker på Avpixlat och på Twitter, hur de agerar i politiken både i riksdagen och internationellt för "Aftonbladet", så ja, absolut. Annars läser jag inte aftonbladet alls, annat än enstaka artiklar på nätet.

Ironiskt hur ni ständigt gnäller på Aftonbladet, men glatt länkar till det när det passar er. Rätt typiskt SD-tänk, man hatar saker tills de blir användbara, då är de med ens, om så bara för en kort stund, ens bästa kompis.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-20 23:21:19 följande:
    Jasså??
    Det finns alltså inget som kan kosta pengar förutom bidrag i en människas liv?

Vad sägs om kriminalvård, sjukvård, kultur, utbildning, med mera?
    Läs kritiken av de där siffrorna som gavs ovan. Det är inte trovärdiga siffror ens litet grand.
  • Dorian Ertymexx
    themia skrev 2014-04-20 23:58:19 följande:
    Vad de flesta SD-folk inte tycks förstå, är att flyktingmottagning är något vi accepterar av humanitära skäl, inte för att tjäna pengar.
    Mmm. Jag tror att det är vi som inte förstår - hade det handlat om danskar eller norrmän hade kostnaderna varit helt okey. I alla fall ett tag, tills de utmålats som "fienden" och "hotet". Vet att SD-fansen vägrar erkänna det, men jag minns liksom tiden när finnarna sågs som "det stora hotet", hur de utmålades som knivviftande alkisar som skulle supa bort bidragen och misshandla "våra" kvinnor. Samma snack som sedan gick om greker, turkar, latinamerikaner, jugoslaver... Same shit, different group. Enda skillnaden är att eurabien-foliehattarna har lyckats enas internationellt och ösa bensin på varandras eld.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-20 23:21:19 följande:
    Jasså??
    Det finns alltså inget som kan kosta pengar förutom bidrag i en människas liv?

Vad sägs om kriminalvård, sjukvård, kultur, utbildning, med mera?
    Inget som inte kostar för alla andra människor också, nej. Du vet, ett sjukhus med anställda kostar lika mycket oavsett om de som söker vård är bleka eller bruna.

Men som sagt, är du så panisk för kostnader, arbeta mot flerbarnsföräldrar. Där har du en verkligt tung kostnad!
  • Dorian Ertymexx
    Minnie7 skrev 2014-04-21 07:38:38 följande:
    Ironiskt nog är oftast flerbarnsföräldrar av utländsk härkomst också... Men då kanske det är ok?
    Fråga inte mig, det är inte jag som är panisk över utgifter (men samtidigt röstar på ett parti som vill sänka skatter för banker, rösta för jobbskatteavdrag och liknande som sinar statskassan).
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-21 09:19:39 följande:
    Om vi vill slå oss på bröstet och kalla oss för "humanitära", så ska väl hjälpen nå så många som möjligt??
    Kostnaden för 1000 flyktingboenden i Sverige, hade istället räckt till mat och rent vatten för 10.000 flyktingar i Afrika, exempelvis.
    Svensk flyktinghjälp är den mest ineffektiva i hela världen.
    Varför tror du att det skulle hjälpa fler på plats? Som sagt, det kostar mer att återskapa ett nytt miniatyr-Sverige i flera av Syriens angränsande länder än det kostar att använda det vi redan har här. Givet, förstås, att man verkligen vill hjälpa och inte bara kommer med tomma löften för att slippa få hit folk.
  • Dorian Ertymexx
    themia skrev 2014-04-21 09:40:52 följande:
    Det ena står inte i motsättning till det andra.

Jag har nu hör SD-sekterister i åratal tjata om att "vi ska hjälpa folk på plats", men jag har hittills inte stött på en enda SDare som sagt sig villig att resa till flyktinglägren och hjälpa tlll.
    Eller ens vilja starta en insamling. Det verkar mycket vara en ursäkt för att få stänga gränserna.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-21 09:57:50 följande:
    Det dummaste jag läst.
    Så enda sättet att hjälpa till, är att personligen åka dit och börja laga mat?
    Ja, med tanke på att många SD-fans börjar gny om att "vi" ska ta emot dem "i våra egna hem", så låter det väl inte så orimligt?
  • Dorian Ertymexx
    Minnie7 skrev 2014-04-21 10:51:17 följande:
    Themia- tja beror på hur noggrann du vill vara med statistiken. I Sverige har föder varje kvinna i genomsnitt 2 barn. I tex Somalia är samma siffra 6...
    Men vem vet- kanske inte deras lyster till reproduktion när de befinner sig i Sverige...

Dorian- nej, men det var du som tog upp flerbarnsfamiljer som ett exempel.
    Nej, det är den inte. Det är en klassisk rasistmyt.

Födelsetalen går ner i hela världen, och speciellt bland de som flyttar till västländer. Vilket Hans Rosling visar på i sina föreläsningar.

Som här. Eller ännu bättre, här.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?