Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-04-20 15:30:47 följande:
    Tillräckligt för att veta att de inte vill samarbeta med SD.
    Inte officiellt nej. Ändå byter de politiker och röster med varandra, och hejar på varandra flitigt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-20 15:52:14 följande:
    Mina siffror? Du smickrar mig. Det är tyvärr inte jag som har räknat ut att invandringen kostar 250 miljarder per år. Det är Jan Tullberg, tidigare forskare vid Handelshögskolan i Stockholm och docent i ekonomi, som har räknat ut siffrorna i sin nya bok "Låsningen". Samtidigt visar han en rad brister i tidigare studier.

Men jag antar att du vet bättre än vad en forskare och docent i ekonomi vet.
    Och alla vi som har koll vet att siffrorna är totalt nonsense. Det skulle, som bilden jag delade visar, innebära att inga svenskar uppbär bidrag alls. 40-50 miljarder är en mer korrekt siffra.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-20 19:41:02 följande:
    Och det är 40-50 miljarder för mycket.
    Något har alltså gått rejält snett med den svenska invandringspolitiken.
    All invandring måste anpassas till rådande situation på arbetsmarknaden, och då främst inom den samhällsbärande exportindustrin. 
    Välfärd betalas liksom inte av att vi klipper varandras hår, eller kliar varandra på ryggen.
    Tydligen har det gått för långt, ja...

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article18749742.ab

Vi måste genast få ut alla norrmän, danskar, finnar och andra omedelbums!!

• Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-20 20:27:32 följande:
    Så du har mer koll än en professor och docent ekonomi. Ha ha ha.
    Tydligen. Eller så lyssnar jag på ALLA ANDRA ekonomer. Som har koll.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-20 21:07:47 följande:
    Enligt universitetslektor Lars Jansson, så uppgår kostnaderna för svensk asylpolitik till smått osannolika 267 miljarder kronor per år. 
    Artikeln är publicerad i Svenska dagbladet.

www.svd.se/opinion/brannpunkt/vad-kostar-inva...

Alltså en kostnad motsvarande 4 gånger den svenska sjukvården.
    De är osannolika för att de är osanna. Som sagt, det hade varit en tredjedel av årsbudgeten. Och alltså lika mycket som hela bidragskostnaden. Med andra ord skulle alla invandrare leva på massiva bidrag, och inte en svensk skulle leva på bidrag. Det är inte så det är i verkligheten, så kostnadskalkylen faller på sin egen orimlighet.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-20 21:11:17 följande:
    Hur vet du att de har koll?
    Tja, en direkt markör är att de säger emot SD. Eller, mer korrekt att SD kallar dem "PK". Det är nästan alltid en garant för att de har rätt, i min erfarenhet. Vill man veta vilka som har fel, kolla på vilka SD hejar på eller tror på. Jag önskar jag skämtade eller var sarkastistk, men tyvärr är jag allvarlig.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-20 21:12:40 följande:
    Så nu har vi en uppgift på 267 miljarder, en annan på 250 miljarder.

Sanningen börjar se ljuset.
    http://www.regeringen.se/sb/d/17468

Det finns motargument mot denna sida, men även där talas det om TIOTALS miljarder, inte om 250+ miljarder kronor.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-20 21:14:44 följande:
    Det är ändå fler än alla andra partier. SD har bäst invandringspolitik enligt väljarna.
    16% bäst? Alltså...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?