• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte

Är dessutom fortfarande hjärtligt trött på klyscheriet om "vi och dom"-tänkande som ännu ett sånt där diffust och kontraproduktivt skitsätt att slänga skit på SD. Alla partier ägnar sig åt sådant. Som jag sa tidigare, även en miljöpartist anser väl att det finns människor som inte är svenskar?

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • MachoCulture

Varje idrottsklubb ägnar sig åt Vi o Dom-tänkande

• Vitrysk hockeyhjälte
    MachoCulture skrev 2014-05-26 00:09:44 följande:

Varje idrottsklubb ägnar sig åt Vi o Dom-tänkande

Varenda människa gör det.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • MachoCulture

SD säger sanningen - och sanningen är farlig

MC är Sanningen På Vägen Genom Livet och
    därför blir många förbannade på MC

• Rataxes
    Velouria skrev 2014-05-25 21:56:01 följande:

Såklart. Jag tycker inte att man ska utföra hot och attacker gentemot oliktänkande. Fattar du väl!

Och du? Tycker du att det är bra att Interasistmen attackeras?

Då är vi åtminstone överens om någonting

Kriminalitet som hotar yttrandefriheten är aldrig OK. Oavsett vem som drabbas.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • maria diaz

.
    SD är störst i de kommuner som tagit emot flest asylsökande.

SD är minst i områden som vägrat ta emot asylsökande, exempelvis Stockholm.

• Rataxes
    FDFMGA skrev 2014-05-25 23:34:06 följande:
    Jo, jag förstår att du tycker det. Själv är jag nöjd med min bedömning att SD inte skulle få tvåsiffrigt,
    Det var ju på håret
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-05-26 00:28:38 följande:
    .
    SD är störst i de kommuner som tagit emot flest asylsökande.

SD är minst i områden som vägrat ta emot asylsökande, exempelvis Stockholm.
    Valmyndigheten har inte släppt någon statistik på detta men du "vet".

Intressant.
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-05-25 21:49:30 följande:

Tack, nu släppte min ångest lite :) Trots Sd 's framgångar så är framgångarna små i jämförelse med övriga Europa.
    Hoppas att vänstervågen i Sverige smittar av sig till Europa :) För att gå ur EU lär inte gynna vår ekonomi på lång sikt..

Hur blev det nu med din "vänstervåg"? S + V = 30,7%.  Allianspartierna samlade ju fler röster!

Eller är MP ett vänsterparti trots att de själva påstår annat? F! vill ju inte heller kallas vänsterparti enligt Överstepisstrosan själv.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-05-25 21:19:17 följande:
    Jepp. Där finner de meningsfränder. Jublet visste inga gränser hos våra svenska "antirasister" när de fick reda på hur det gick för Nationella fronten i Frankrike.

Där har SD ett parti som kan omfamna dem!

Jepp. Brun, brunare, SD.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?