• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-05-26 01:13:54 följande:
    Nej, både F! och MP ökade mer än SD i EU-valet !
    Nej, nu får du allt stoppa in ett nytt batteri i miniräknaren.
  • nihka
    euval skrev 2014-05-26 01:04:53 följande:
    För det första, Erik Almqvist är icke en Sverigedemokrat. Han har blivit utesluten.
    För det andra, SD märks som "högerextrema" trots att de inte har något i sitt partiprogram som kan anses vara extremt därmed vet man inte hur pass extrema de som det talas om i artikeln verkliken är.
    Nej, Almqvist är inte utesluten. Han lämnade SD och har som tack för sin insats för partiet belönats med ett fett konsultuppdrag - eller iaf ersättningen utan motprestation.
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-05-26 01:13:54 följande:
    Nej, både F! och MP ökade mer än SD i EU-valet och rubriken funkar fint: 13580 inlägg!

F! + 3,1 %enheter
    MP+4,4 %enheter
    SD+6,5 %enheter

Man blir illamående.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-26 01:13:41 följande:
    Han är SÅ utesluten, att han fortfarande ses som offentlig talesperson i stort och smått på både Avpixlat och på SDs hemsidor. Please!

Dessutom, oavsett Erik, så var ju Åkessons första handling efter valresultaten att hångla upp Front National. Så vi kan nog rätt enkelt komma till slutsatsen att SD är fascister och rasister bara på det.
    Ungefär som  sossarna, V och Mp hånglade upp Fi menade du?

Där kan man snacka om uppdelningen "vi och dom".
    ...

Front nacional, varför skulle det partiet vara fascister/rasister då? Ni demagoger tycker er visst ha rätten att skapa era egna definitioner av vad orden betyder.

Numera blir man kallad fascist av folk för att man eftersträvar nationellt självbestämmande. Orwellskt nyspråk.
  • nihka
    nihka skrev 2014-05-26 01:16:20 följande:
    Nope. Statistik på hur man röstat i olika kommuner är inte släppt.
    Jag tar tillbaka det. Har sett fliken nu.

Ser att i Östersund som tog emot och ordnade boende för flest asylsökande i Sverige 2013 där röstade 6,7% på SD.

Verkar inte stämma det där med att kommuner som tar emot flest flyktingar är där SD har mest stöd.
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-05-26 01:27:00 följande:

F! + 3,1 %enheter
    MP+4,4 %enheter
    SD+6,5 %enheter
    Jag jämförde med förra riksdagsvalet. Det borde jag ha nämnt.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-26 01:04:45 följande:
    De dubblade sina valresultat. Att resten av Europa går ännu mer framåt mot fascism är för mig fan ingen tröst. Ni kan glädjas, alla SD-vurmare, över att jag är genuint ledsen och rädd nu. Så, gotta er i hur macho ni är. Men kom ihåg att vi varnade er.
    En sorglig dag. Tyvärr har vi idag sett vänstern radikaliseras något enormt. Hade dessa siffror gällt Riksdagen skulle sossarna få leda en regering beroende av Mp, V och Fi. Vilken dystopi!

I ett sånt land skulle jag inte vilja bo.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?