• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-05-25 13:27:32 följande:
    Jag tror inte att Philipsson har ett tillräckligt utvecklat konsekvenstänkande för att kunna förstå vad det är hen egentligen kinkar om.

När hen skriver "SR är ett allmänägt bolag och det borde i demokratins namn rymma en ungefärlig spegelbild av partisympatierna i samhället i stort." förespråkar han förstås kvotering och åsiktsregistrering" men det begriper hen nog inte.

Men skulle någon förespråka könskvotering, då börjar hen jaga batikhäxor.
    Vi får väl fråga.

Hörru P. Förstår du?
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-05-25 18:19:12 följande:
    Just nu pågår en Ddos attack mot IRM.
    Apropå odemokratiska metoder..
    Velouria skrev 2014-05-25 18:25:07 följande:

Naw, man kan inte ta att sanningar kommer fram och granskas kritiskt smile2.gif

Blir ni lika upprörda när samma saker drabbar "motståndarlaget"?
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Rataxes skrev 2014-05-25 20:38:31 följande:

Nej, det blir de inte. Det är det som är så skrämmande.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-05-25 20:06:21 följande:
    Vi får väl fråga.

Hörru P. Förstår du?
    Haha!

Du är skyldig mig en krona, NihkaSkål
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA

Det ser ut som F! och MP borde skänka en tacksamhetens tanke till alla de ivriga valarbetare de haft från SD

MP 17 procent om det håller i sig, 10 procentenheter större en SD och F! lika stora som SD.

Solig

Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-05-25 20:38:31 följande:

Ja det har jag poängterat ett otal gånger. Till skillnad från mina meningsmotståndare som ALLTID undviker att tala om det, det säger en hel del.
  • sjuttiofemman
    FDFMGA skrev 2014-05-25 21:08:00 följande:
    Det ser ut som F! och MP borde skänka en tacksamhetens tanke till alla de ivriga valarbetare de haft från SD

MP 17 procent om det håller i sig, 10 procentenheter större en SD och F! lika stora som SD.

Dessvärre kommer Sd in i ep. Det är ungefär lika effektivt som att skicka ner några dagisbarn som lärt sig rabbla en ramsa: "jag tycker som partiet. Jag tycker som partiet". För det är allt vi har hört från Peter och Kristina som är toppnamn.

En ganska dyr arbetsmarknadsåtgärd...
  • FDFMGA
    sjuttiofemman skrev 2014-05-25 21:15:55 följande:

Dessvärre kommer Sd in i ep. Det är ungefär lika effektivt som att skicka ner några dagisbarn som lärt sig rabbla en ramsa: "jag tycker som partiet. Jag tycker som partiet". För det är allt vi har hört från Peter och Kristina som är toppnamn.
    En ganska dyr arbetsmarknadsåtgärd...
    Jepp. Där finner de meningsfränder. Jublet visste inga gränser hos våra svenska "antirasister" när de fick reda på hur det gick för Nationella fronten i Frankrike.

Där har SD ett parti som kan omfamna dem!
  • sjuttiofemman
    FDFMGA skrev 2014-05-25 21:19:17 följande:
    Jepp. Där finner de meningsfränder. Jublet visste inga gränser hos våra svenska "antirasister" när de fick reda på hur det gick för Nationella fronten i Frankrike.

Där har SD ett parti som kan omfamna dem!

Ja det "sunda partiet" (Åkesson, 2013) lär ge dem öppna famnen..
  • FDFMGA
    sjuttiofemman skrev 2014-05-25 21:27:49 följande:

Ja det "sunda partiet" (Åkesson, 2013) lär ge dem öppna famnen..
    Ja, jag har för mig att de nordiska främlingsfientliga partierna inte vill samarbeta med SD eller Nationella Fronten och deras fränder, så om inte SD ska bli ensamma igen får de väl krypa upp i Marine Le Pens bruna knä och agera bjäbbande knähund.

Om de här siffrorna står sig så tycker jag man ska vara jävligt nöjd med att D gör ett så uselt resultat. Tänk som det har i t ex den här tråden om SD:s ständiga tillväxt.

Jag tycker vi svenskar kan sträcka på oss, till skillnad från övriga Europa så håller vi främlingsfientligheten på avståndSolig

Mot bakgrund hur det ser ut i övriga Europa skulle man väl nästan kunna fundera på om inte Sverige borde lämna EU.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?