• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Spritt
    Spritt skrev 2014-05-26 09:22:16 följande:
    Comon bara en rak höger kan få av mig. 
    Ber om ursäkt för att jag förhastade mig. 

Men fortsätt förstöra Sverige ni bara. Alla rasism kommer jag bekämpa in i det sista. Jag står för det goda hos människor. 
  • Spritt

Men den som så kröker ett hårstrå på en invandrare tvekar jag inte att använda det tillhygge som finns för att försvara.

• sjuttiofemman
    Spritt skrev 2014-05-26 09:12:15 följande:
    Sd öppnar upp för ett samarbete med Front National

Ja vem är förvånad. Men rasistiska Sd verkar inte vilja ta något beslut före riksdagsvalet för att slippa ta konsekvenserna av ett samarbete med front national. De fortsätter att fara med osanning alltså. Det har ju funkat hittills.
  • cayolin
    BymBym skrev 2014-05-26 09:23:52 följande:

Att man inte är rasist gör ju en inte automatiskt till kommunist...
    Nej men har dock sett en tendens mellan vänsterpartister/MP/FI när det kommer till antidemokratiska metoder i.e researchgruppen, alla vänsterextrema grupper som levde rövare innan valet osv.

Men å andra sidan har ju kommunister och vänsterfolk haft en historia av diktatur och nedtystande av sina motståndare.
  • Errol Flynn
    Spritt skrev 2014-05-26 09:27:56 följande:
    Men den som så kröker ett hårstrå på en invandrare tvekar jag inte att använda det tillhygge som finns för att försvara.

Ha ha. What?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-26 07:13:03 följande:
    Att avslöja några sverigedemokrater som skrivit grovt rasistiska kommentarer på nätet är inte åsiktsregistrering.Sd kan för övrigt erbjuda alla 65 uteslutna rasister plats i partiet igen, nu när partiet visat sin rätta bruna färg. Nolltoleransen kan man ta bort också, annars måste man ju utesluta sig självt nu. Alla fattar ju att partiet har haft en dold agenda hela tiden.

De registrerade inte Sverigedemokrater som skrivit grovt rasistiska kommentarer på nätet. De registrerade alla de kunde som använt Disqus. Och tog olagliga kreditupplysningar på dem. Du vet som vanligt inte vad du pratar om.
  • Spritt
    Errol Flynn skrev 2014-05-26 09:35:59 följande:

Ha ha. What?
    Kommer aldrig förhandla med varken rasister, terrorister eller omänskliga människor. 
  • Errol Flynn
    Spritt skrev 2014-05-26 10:05:37 följande:
    Kommer aldrig förhandla med varken rasister, terrorister eller omänskliga människor. 

Invandrare som är rasister då? Vad gör du då? Eller räknas rasistiska invandrare till omänskliga?
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-05-26 02:01:43 följande:
    Skit i vad jag röstade på och fundera i stället ut ett svar på frågan om du verkligen är för åsiktsregistering och politisk kvotering på arbetsmarknaden.
    Ja, i public service. En mångsidig bild av samhället måste garanteras. Annars borde public-servuce-företagen läggas ned.

Att ha 54% (nu säkert en än högre siffra) som stödjer ett enda parti är odemokratiskt, om företaget nu tillhör tredje statsmakten och finansierat av allmänheten.
  • Philipsson

Lite kul det där med Fi. De är ju ett skattehöjarparti, men Schyman åkte ju dit för skattebrott (undanhållande av skatt) år 2003.

Jo, det är visst inte så viktigt att leva som man lär...

Varför kom sådana saker inte upp upp i media i valet? Jo, för att etablissemanget skyddar Gudrun och de andra i Fi, precis som med Mp.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?