• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-05-25 10:59:49 följande:
    Ett exempel på inkröktheten.

FL är inte ett forum för akademiska avhandlingar, så alla fattar nog inte det. När du undervisar studenter kan du säkert få säga sånt utan att bli öppet ifrågasatt, men här är det troligare att du blir placerad i telepatsekten.

Jag menar lite vett och sans och självdistans kan man väl ändå begära. Testa ditt uttalande strikt logiskt - kan du veta vad alla fattar.

Och rent psykologiskt: Vad betyder det att man måste ta skydd bakom alla andra, att man inte har kurage att stå för sin åsikt själv.

Som pappa finns det en sak som jag anser viktigare att lära mina barn än kanske något annat - att våga stå för vad de tror på oavsett vad andra tycker.
    Gäsp
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-05-25 11:27:14 följande:
    Gäsp
    Så universitetsläraren blev trött så här på söndagsförmiddagen.

Är det verkligen sant att du undervisar, vet inget universitet som så till den milda grad slösar med resurserna att de har råd att anställa en gäspande telepat som undervisar om batikhäxornas framfart

Ärligt. Nog förstår du väl innerst inne att du inte kan veta vad alla andra tycker.

Du får gärna svara svara lite tydligare när du vaknat till efter tupplurenKräks
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-05-25 11:17:19 följande:
    54% av SR-journalisterna sympatiserar med Mp: www.jmg.gu.se/digitalAssets/1369/1369226_jour... (s. 228)

SR är ett allmänägt bolag och det borde i demokratins namn rymma en ungefärlig spegelbild av partisympatierna i samhället i stort. Är inte själva syftet med public service att tillgodose objektivitet i nyhetsrapportering/analys av verkligheten?

Om inte denna situationen förändras bör SR läggas ned. Varför ha public service som ägnar sig åt indoktrinering av politiska budskap som är partianknutna?
    Förresten. Tror att du får försöka hitta ett politiskt parti som har som programpunkt att folk ska kvoteras till offentliga arbeten efter politisk tillhörighet.

Det skulle dessutom kunna skapa arbetstillfällen för sysslolösa telepater som medverkade vid anställningsförfarandet och avslöjade att personen som bedyrar att hen är nationell patriot i stället är en ulv i fårakläder, det vill säga en miljöpartist.

Svårigheten är väl att hålla telepaten vaken under långa delar av samtalet så hen inte somnar till eller blir kinkig när hen inte får någon uppmärksamhet.

Skämt å sido. Sunda förnuftet säger väl att journalistkåren är vänsterorienterad, man blir gärna det om man har ett språk som är tillräckligt utvecklat för att man ska kunna begripa samhället utan att behöva befolka det med batikhäxor och andra mystiska väsen.

Så bortsett från kvotering så är nog den enda möjliga metoden att bryta vänsterdominansen inom journalistkåren att kräva att man anställer journalister som inte behärskar svenska.
    Då blir det nog fart på batikhäxejaktenTomte
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-05-25 10:35:25 följande:
    Alla här i tråden fattar ju hur det gick till. Du drog en rövare som inte gick hem. Slut på diskussionen.

Alla här i tråden fattar att du inte är intresserad av en seriös debatt. Jag har boken i bokhyllan sedan jag läste kurser i bla sociologi. Jag skiter väl i om namnet på framsidan av boken är en redaktör eller inte, detta är varken en hemtenta eller uppsats.

Så vad i mina inlägg är att ta en rövare?

Det handlar snarare om att du försöker styra om fokus från de viktiga frågorna.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-05-25 11:17:19 följande:
    54% av SR-journalisterna sympatiserar med Mp: www.jmg.gu.se/digitalAssets/1369/1369226_jour... (s. 228)

SR är ett allmänägt bolag och det borde i demokratins namn rymma en ungefärlig spegelbild av partisympatierna i samhället i stort. Är inte själva syftet med public service att tillgodose objektivitet i nyhetsrapportering/analys av verkligheten?

Om inte denna situationen förändras bör SR läggas ned. Varför ha public service som ägnar sig åt indoktrinering av politiska budskap som är partianknutna?
    Hahahaha. Du vill att "allmänägda bolag ska rymma en ungefärlig spegelbild av partisympatierna i stort."
    Du kan inte menar allvar. Du förordar alltså politisk kvotering på arbetsplatser. Vad man röstar på får man behålla för sig själv. Det är därför det finns en skärm att gå bakom när man röstar om man så vill, men det ska stå på folks CV vilket parti de röstar på så de kan kvoteras in. Jösses!
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-05-25 12:17:25 följande:

Alla här i tråden fattar att du inte är intresserad av en seriös debatt. Jag har boken i bokhyllan sedan jag läste kurser i bla sociologi. Jag skiter väl i om namnet på framsidan av boken är en redaktör eller inte, detta är varken en hemtenta eller uppsats.

Så vad i mina inlägg är att ta en rövare?
    Det handlar snarare om att du försöker styra om fokus från de viktiga frågorna.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-05-25 12:45:39 följande:
    Hahahaha. Du vill att "allmänägda bolag ska rymma en ungefärlig spegelbild av partisympatierna i stort."
    Du kan inte menar allvar. Du förordar alltså politisk kvotering på arbetsplatser. Vad man röstar på får man behålla för sig själv. Det är därför det finns en skärm att gå bakom när man röstar om man så vill, men det ska stå på folks CV vilket parti de röstar på så de kan kvoteras in. Jösses!
    Jag tror inte att Philipsson har ett tillräckligt utvecklat konsekvenstänkande för att kunna förstå vad det är hen egentligen kinkar om.

När hen skriver "SR är ett allmänägt bolag och det borde i demokratins namn rymma en ungefärlig spegelbild av partisympatierna i samhället i stort." förespråkar han förstås kvotering och åsiktsregistrering" men det begriper hen nog inte.

Men skulle någon förespråka könskvotering, då börjar hen jaga batikhäxor.
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-05-25 12:45:39 följande:
    Hahahaha. Du vill att "allmänägda bolag ska rymma en ungefärlig spegelbild av partisympatierna i stort."Du kan inte menar allvar. Du förordar alltså politisk kvotering på arbetsplatser. Vad man röstar på får man behålla för sig själv. Det är därför det finns en skärm att gå bakom när man röstar om man så vill, men det ska stå på folks CV vilket parti de röstar på så de kan kvoteras in. Jösses!

Ja var det inte hen som tyckte att jag skulle registrera åsikterna hos de som skriver här och sedan rikta mina inlägg till rätt personer..

Men det går väl helt i sd's linje, de anser ju att även svenskar kan behöva assimileras. Inte svårt att tänka sig till vad...
  • Velouria

Philipsson, har du studenter med utländskt ursprung såsom ursprung ur MENA?

Se, nu ställde jag frågan på ett myyyyycket FL-vänligt sätt Får jag en klubba nu?

Nästan nolltolerans
Svar på tråden Varför hatar folk SD?