• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • cayolin
    nihka skrev 2014-05-26 02:18:51 följande:
    Nej, det gjorde han inte. Han meddelade att han skulle. Det var väl lönen på 58 300 kronor/månad som gjorde att han segade på och inte lämnade sitt riksdagsuppdrag förrän under 2013. Och så ville han väl att det skulle vara klart med hans belöning från SD först.
    Okej men vad han än gjorde, så är han som sagt inte medlem i SD längre, korrekt?

Euval = Jag, slarvade bort lösenordet.
  • nihka
    euval skrev 2014-05-26 02:00:24 följande:
    Jo det är det. Än en gång,
    Du får öka tempot. Jag kommenterade det för en halvtimme sedan.
  • nihka
    euval skrev 2014-05-26 02:06:40 följande:
    Vänsterns idoler "researchgruppen" hade inget problem med åsiktsregistrering. 
    Jaha. Det var därifrån Philipsson fick sin inspiration. Där ser man.
  • nihka

Rataxes skrev 2014-05-26 02:20:34 följande:

Väljarna har lärt sig att EU-valet inte är detsamma som riksdagsvalet. Det kanske du också borde göra?
    Jag har aldrig sagt att det är detsamma. Det kanske du borde ha märkt?
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-05-26 02:36:18 följande:
    Jag har aldrig sagt att det är detsamma. Det kanske du borde ha märkt?

Ändå drar du dina jämförande siffror från två olika val...

Jaja.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • nihka
    cayolin skrev 2014-05-26 02:25:07 följande:
    Okej men vad han än gjorde, så är han som sagt inte medlem i SD längre, korrekt?
    Mig veterligen behöver man inte vara medlem i ett parti för att sympatisera med det, rösta på det och verka för det.

Almqvist är SDare. Och det finns fler av hans sort där han kommer ifrån.
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-05-26 02:38:40 följande:

Ändå drar du dina jämförande siffror från två olika val...

Jaja.
    Ja, det finns ändå vissa likheter så man kan ana vart de olika partierna är på väg. Vilket av blocken som dominerar är ju exempelvis det samma som i opinionsundersökningarna för riksdagsvalet.
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-05-26 02:16:09 följande:
    Men den åsiktsregistreringen var ju "Fin"

Att avslöja några sverigedemokrater som skrivit grovt rasistiska kommentarer på nätet är inte åsiktsregistrering.

Sd kan för övrigt erbjuda alla 65 uteslutna rasister plats i partiet igen, nu när partiet visat sin rätta bruna färg. Nolltoleransen kan man ta bort också, annars måste man ju utesluta sig självt nu. Alla fattar ju att partiet har haft en dold agenda hela tiden.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-05-26 01:53:35 följande:
    En sorglig dag. Tyvärr har vi idag sett vänstern radikaliseras något enormt. Hade dessa siffror gällt Riksdagen skulle sossarna få leda en regering beroende av Mp, V och Fi. Vilken dystopi!

I ett sånt land skulle jag inte vilja bo.

Snälla flytta från landet. Det vore en välgärning.
  • sjuttiofemman

Enda positiva med sd's valresultat är att vi lär få skratta mycket framöver, de skickar ner två personer som inte vet vad EU är för något eller ens sin egen politik. Vi lär få många goda skratt framöver :)

Svar på tråden Varför hatar folk SD?