Inlägg från: maria diaz |Visa alla inlägg
  • maria diaz

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-05-23 19:46:26 följande:
    Inte alls.

Jag tycker verkligen att det är fel att strypa asylinvandringen när trycket är så stort som det är just nu och jag tror inte alls att SD vill hjälpa utan att deras främsta mål är att hålla människor från MENA-länder härifrån.

MENA är ingen geografisk benämning inom SD-kretsar utan ett skällsord. 
    Har troligen inget med MENA* att göra.

Var hittar du förkortningen MENA i SD:s partiprogram?

Eller är det fantasier och påhittade slutsatser som vanligt?
  • maria diaz
    nihka skrev 2014-05-24 03:06:53 följande:
    Behöver man hitta förkortningen "MENA" för att förstå att det är människor från mellanöstern och nordafrika som är SDs primära hatobjekt?

"99 procent av människorna från Nordafrika och Mellanöstern är dåliga medborgare och deras kultur är totalt bortkastad. Det sa Sverigedemokraternas gruppledare i Göteborg, Arne Steen, till Sveriges Radio under Almedalsveckan."

www.metro.se/goteborg/sd-topp-kulturen-fran-m...!QcCEy1TvNYkA/

Som vanligt. Nämn EN fantasi eller påhittad slutsats som jag har kommit med! Och då gäller inte fantasier som du fantiserat ihop.

Du  hänvisar till vad någon sagt och hävdar att det därför måste stå i SD:s partiprogram.

Jag hittar fortfarande INGET på SD:s hemsida som skulle kunna betyda att människor från MENA är sämre än andra.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-24 23:03:16 följande:
    Att Mp ökar är inte så konstigt, miljöproblemen blir allt mer synliga och konkreta.
    Med samma slutledningsförmåga som ovan, bör din förklaring till att SD ökar vara att.....????
  • maria diaz

.
    SD är störst i de kommuner som tagit emot flest asylsökande.

SD är minst i områden som vägrat ta emot asylsökande, exempelvis Stockholm.

• maria diaz
    Bara SD har nolltolerans gentemot rasism men mod nog att våga ställa frågan.
    Alla andra partier ignorerar elefanten i rummet som ingen ser eller vill tala om. 

• maria diaz
    nihka skrev 2014-05-29 03:25:22 följande:

"En uppdelning borde ske i skilda klasser med högpresterande svenska elever contra invandrarelever med marginella kunskaper."

Detta var meningen med minst antal språkliga fel i hans uttalande. Var skulle SDs Roland Gustavsson själv placeras måntro och var hamnar de svagpresterande svenska eleverna och de högpresterande invandrareleverna i hans drömskola?
    Det intressanta är var du själv skulle vilja placera dina egna barn...
    Det är lätt att vara "expert" på hur andra borde göra.
  • maria diaz
    nihka skrev 2014-06-02 19:37:20 följande:
    Sedan att man kan tycka att invandring ska generera i stället för tära kan jag förstå, men hela idén om att flyktingmottagning ska ge klirr i stadskassan känns bara så grotesk.
    Endast 5% av de som invandrar till Sverige är flyktingar undan krig och förföljelse.
    Övriga 95% skall förstås ha samma krav på egen försörjning som alla vi andra medborgare.

Tyvärr ser det inte ut så med dagens asylpolitik.
    Arbetslösheten bland invandrare närmar sig nu ofattbara 20%.

Och nej, jag tror inte att sossar och moderater har lösningen.
    Det har de redan bevisat.
  • maria diaz
    Digestive skrev 2014-06-03 02:39:32 följande:
    Även om man vill komma undan det här systemet - jag personligen vill elda upp det i en tunna - så går det inte och det går inte att helt bortse ifrån följande; 1.) Sverige behöver ekonomisk tillväxt, 2.) Sverige skulle få det ytterst svårt med punkt 1 utan folktillväxt och 3.) Sveriges befolkning ökar inte naturligt (4.) och det finns inte heller ett tillräckligt stort immigrationsintresse för Sverige, för att det i sig skulle täcka önskvärd folktillväxt).
    Befolkningstillväxt har ingen direkt påverkan på tillväxten i ett land.
    Däremot har tillväxten på arbetsmarknaden en avgörande betydelse.
    På 60-talet hade Sverige en enorm tillväxt på arbetsmarknaden. Vi var tvungna att importera arbetskraft för att inte tappa ekonomisk tillväxt.
    Men i tider när arbetsmarknaden står still, eller ännu värre minskar, så är en kraftig befolkningsökning av ondo.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?