• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-07-04 17:46:27 följande:
    Kommer man även att straffa föräldrarna? Har det stått något om det?
    Nej, det kan man bara göra om det hänt efter det att flickorna flyttat till Sverige, men man har informerat föräldrar, även skriftligen, om att det är olagligt. Ett sådant dokument kan vara till hjälp för att stå emot påtryckningar från hemlandet. Dessutom berättade man att man hade man gjort upp att en flicka skulle undersökas efter hemkomsten, och kan man tala om det har man än mer att sätta emot. Straff ska de ha som bryter mot lagen, men det gör ju inget ogjort för flickorna så prevention är viktigt tycker jag.
  • overdose
    nihka skrev 2014-07-07 17:06:56 följande:
    Nej, det kan man bara göra om det hänt efter det att flickorna flyttat till Sverige, men man har informerat föräldrar, även skriftligen, om att det är olagligt. Ett sådant dokument kan vara till hjälp för att stå emot påtryckningar från hemlandet. Dessutom berättade man att man hade man gjort upp att en flicka skulle undersökas efter hemkomsten, och kan man tala om det har man än mer att sätta emot. Straff ska de ha som bryter mot lagen, men det gör ju inget ogjort för flickorna så prevention är viktigt tycker jag.
    Är detta ett exempel på att du inte tycker som invandrare? I så fall skulle jag säga att du är rasist.

Vill du fundera över hur man använder ordet rasist i allmänhet och hur det relaterar till dina tankar?

• Jeaninne
    Hen skrev 2014-07-05 21:10:39 följande:
    Som sagt, håhåjaja.
    "Den svenska staten kan och bör inte vara religiöst neutral. Sverige har varit ett kristet land i över tusen år. Kristendomen är intimt sammanvävd med den svenska kulturen och identiteten "
    Men HAR DU SVÅRT ATT FATTA? Jag har försökt förklara detta för dig i en annan tråd, redan. Nu tar vi det igen. Sverigedemokraterna har INGET intresse av att försöka tvinga på någon en personlig gudstro. Hur skulle det ens gå till..? Obligatoriskt deltagande i högmässor, återinförande av husförhören, och speciella vakter som kontrollerar att alla mumlar med i trosbekännelsen..? Vill du ha sådant får du gå till våra kära muslimer... Död

Det är de historiska, kulturella och traditionsbärande aspekterna av kristendomen som vi vill bevara. Och vi vill i synnerhet inte backa steg för steg med vår egen religion, för att islam ska ta steg för steg framåt i stället. Har du fattat nu..?
  • Jeaninne
    overdose skrev 2014-07-07 19:41:37 följande:
    Är detta ett exempel på att du inte tycker som invandrare? I så fall skulle jag säga att du är rasist.

Vill du fundera över hur man använder ordet rasist i allmänhet och hur det relaterar till dina tankar?
    Ja, det där kunde en Sd:are mycket väl ha skrivit...
  • overdose
    Jeaninne skrev 2014-07-07 20:00:39 följande:
    Ja, det där kunde en Sd:are mycket väl ha skrivit...
    Ja, men inte du? Skall vi gå igenom hur man skriver ;)

Nej, men skämt åsido, hela diskussionen har förflyttats långt bortom SD. Officiella debattörer pratar om saker som inte är intressanta, och missar att de själva står för rasismen.

Jag skickar därför inte en smajli tillbaka, utan kan bara säga att du är rasist, och står för en värld som leder till dödslägren.

Och vänligen - innan du säger nej - fundera över hur det egentligen fungerar i vårt samhälle.

• realist14
    overdose skrev 2014-07-07 21:08:04 följande:
    Jag skickar därför inte en smajli tillbaka, utan kan bara säga att du är rasist, och står för en värld som leder till dödslägren.
    Kort bara, vad är en- rasist- i din värld?
  • overdose
    realist14 skrev 2014-07-07 21:14:59 följande:
    Kort bara, vad är en- rasist- i din värld?
     I grundversionen, de som gör skillnad mellan varelser utan att ha något att gå på.

Det finns mängder av rasister här, och några av de värsta är de som ger sitt stöd till vissa, men inte till andra.

• realist14
    overdose skrev 2014-07-07 21:18:15 följande:
     I grundversionen, de som gör skillnad mellan varelser utan att ha något att gå på.

Det finns mängder av rasister här, och några av de värsta är de som ger sitt stöd till vissa, men inte till andra.
    Något att gå på, innebär det, vaddå? Bevis?
  • Jeaninne
    overdose skrev 2014-07-07 21:08:04 följande:
    Ja, men inte du? Skall vi gå igenom hur man skriver ;)

Nej, men skämt åsido, hela diskussionen har förflyttats långt bortom SD. Officiella debattörer pratar om saker som inte är intressanta, och missar att de själva står för rasismen.

Och vänligen - innan du säger nej - fundera över hur det egentligen fungerar i vårt samhälle.
    Det där är grovt, och jag borde anmäla det. Men jag gör inte det för att inte kalla hit censurpolisen.
  • overdose

Det blev inget svar - därför skall jag svara.

Folk hatar SD för att man hatade judarna.

Idioterna idag - ursäkta uttrycket - tror att man gör gott bara man säger att man är emot något som det allmänna tycker är ont.

Samtidigt säger de att man måste lära av det förgångna - och det är förstås sant - men de har inte vett på att dra rätt lärdomar.

För de förtryckta då är de förtryckta nu, och de förtryckta nu är i mångt och mycket SD-människor, vars enda fel är att de säger att något är fel, men de får inte komma till tals.

Etablissemanget är därför som Hitler, och det är därför som de skriker så mycket om att andra är Hitler. Vem bryr sig därför om den onde SD-aren?

Jeaninne och andra här är totalt ovetande om vad godhet egentligen betyder, och totalt ovetande om funktioner i vårt samhälle.

Vad man måste förstå är att reaktionerna bottnar i tankar om att det finns något svenskt - och i dess förlängning - något regionalt. Man är inte ond bara för att man tycker att olika folk i Sverige skall få överleva. Tvärtom, ondskan kommer ifrån att man säger att det inte finns något i Sverige att värna om.

Och ja, det hade varit enkelt att ställa upp på det rådande paradigmet, ifall bara politikerna hade kunnat tala om visionen och varför vi måste offra så mycket.

Hittills har vi inte fått se något sådant, och inte heller från debattörer som vill ge sitt stöd till vad som händer.

Kort sagt, det är dags att smaka hitlerkortet från det andra hållet, och Jeaninne och andra är hitlermänniskor - på sitt eget lilla vis.

För att komma ifrån sådana tankar måste man fundera över de ideologiska grundtankar som ligger bakom mycket av olika människors idévärld.Gör man det kommer man att finna att SD inte alls är några väldigt onda människor. Samtidigt kan man ha glädjen av att se att man kanske själv inte är så ond.

Hur som helst - ett parti som SD är idag i mittfåran - i framtiden kommer vi att få se hur extrema partier växer, liksom i det senaste valet, och det kommer att ske både till höger och till vänster.

Det är dags att vakna och inse att Sverige - politiskt sett - är ett extremt udda land, och att kitteln är nära kokpunkten.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?