• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Flash Gordon
    Hen skrev 2014-07-04 23:33:52 följande:
    Så satans trött på uttrycket politiskt korrekt.
    Ge förslag på ett bättre uttryck då.

Innebörden förstår vi ju alla, någonting i stil med: Det man måste säga i dagens klimat för att inte bli sedd som paria. Och det oavsett fråga.
  • Hen
    Flash Gordon skrev 2014-07-04 23:40:08 följande:
    Ge förslag på ett bättre uttryck då.

Innebörden förstår vi ju alla, någonting i stil med: Det man måste säga i dagens klimat för att inte bli sedd som paria. Och det oavsett fråga.
    Det du säger är att jag tycker som jag tycker för att vara PK. Inte att jag faktiskt tycker som jag tycker oavsett om de åsikterna sedan råkar vara pk eller ej.

Så varför tar du ens diskussionen? Om du inte tror att folk faktiskt kan ha en helt egen åsikt?
  • Hen
    Flash Gordon skrev 2014-07-04 23:38:16 följande:
    Vadå inte hänt?

Att de INTE blivit sönderskurna?!

Vem sprider de uppgifterna?

Kommunen har i Norrköpings Tidningar gått ut med att man funnit 60 sönderskurna barn. Taleskvinnan som går ut med informationen heter Petra Blom-Andersson, jobbar på elevhälsan i Norrköping och intervjuas i tidningen.

Vem påstår att det inte har hänt?
    Ok förtydligar. Finns det fakta på att det hänt efter att flickorna flyttat till Sverige?
  • Flash Gordon
    nihka skrev 2014-07-03 23:15:59 följande:

Inbillningssjuk much? Nej, det gör man inte heller. Om du hade läst artiklen jag länkade till så hade du märkt det i stället för att leva kvar i din fantasivärld.

I Norrköping gör man dessutom ett riktigt bra jobb för att hjälpa dessa traumatiserade flickor.
    Du framför att det är en "lögn" att 30 sönderskurna flickor påträffats i en klass.

Du hävdar att denna nyhet dementerats av "all seriös media".

Du sprider bilden av att allt detta är ett påhitt av oseriös media.

Varför?

*och det enda sakfelet i rapporteringen är alltså att det inte var 30 barn i en normal klass utan i en temporärt sammansatt grupp*
  • Flash Gordon
    Hen skrev 2014-07-04 23:45:08 följande:
    Ok förtydligar. Finns det fakta på att det hänt efter att flickorna flyttat till Sverige?
    Vem har påstått att det hänt efter att de flyttat till Sverige?

Jag hittar inget om det i NT:s rapportering i alla fall. Kommunen och tidningen för iofs ett resonemang om att det är viktigt att prata med familjerna innan de reser hem till sitt hemland på sommarlovet men att de skulle peka ut att dessa 60 skurits sönder just i Sverige?

Är det för övrigt en viktig punkt var flickorna har torterats någonstans?

Här är artikeln som startade det hela, du kan leta dig vidare därifrån:
    http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/allt-fler-konsstympade-flickor-upptacks-9908656.aspx
  • Flash Gordon
    Hen skrev 2014-07-04 23:43:35 följande:
    Det du säger är att jag tycker som jag tycker för att vara PK. Inte att jag faktiskt tycker som jag tycker oavsett om de åsikterna sedan råkar vara pk eller ej.

Så varför tar du ens diskussionen? Om du inte tror att folk faktiskt kan ha en helt egen åsikt?
    ?

Jag har inte ens uppfattat vad din åsikt är i frågan om de sönderskurna barnen.

Jag svarade dig på det där om huruvida de behöver vara svenska medborgare eller inte men nåt annat har jag inte sagt till, eller om, dig.
  • Hen
    Flash Gordon skrev 2014-07-04 23:55:23 följande:
    Vem har påstått att det hänt efter att de flyttat till Sverige?

Jag hittar inget om det i NT:s rapportering i alla fall. Kommunen och tidningen för iofs ett resonemang om att det är viktigt att prata med familjerna innan de reser hem till sitt hemland på sommarlovet men att de skulle peka ut att dessa 60 skurits sönder just i Sverige?

Är det för övrigt en viktig punkt var flickorna har torterats någonstans?

Här är artikeln som startade det hela, du kan leta dig vidare därifrån:
    http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/allt-fler-konsstympade-flickor-upptacks-9908656.aspx
    Ja, har det hänt innan flickorna kom till Sverige så omfattar det ju tyvärr inte svensk lagstiftning.

Du är väl sd:are vad jag förstår, så jag fattar egentligen inte varför du bryr dig. I detta fall verkar det ju som att det inte ingår i svensk lagstiftning, utan i så fall till länderna där flickorna kommer ifrån. Precis som sd förespråkar?
  • Hen
    Flash Gordon skrev 2014-07-04 23:59:09 följande:
    ?

Jag har inte ens uppfattat vad din åsikt är i frågan om de sönderskurna barnen.

Jag svarade dig på det där om huruvida de behöver vara svenska medborgare eller inte men nåt annat har jag inte sagt till, eller om, dig.
    Uttrycket pk stör oavsett vad man diskuterar eftersom det förminskar motståndaråsikten. Och då blir det lite meningslöst att ens säga sin åsikt eftersom man ändå kommer fortsätta mötas av pk-kortet istället för riktiga argument.
  • Flash Gordon
    Hen skrev 2014-07-05 00:21:45 följande:
    Uttrycket pk stör oavsett vad man diskuterar eftersom det förminskar motståndaråsikten. Och då blir det lite meningslöst att ens säga sin åsikt eftersom man ändå kommer fortsätta mötas av pk-kortet istället för riktiga argument.
    Men kom på ett bättre namn för det då.

För fenomenet att det finns ett konsensus kring vad som "får" och "inte får" sägas förnekar du väl ändå inte?

"Åsiktskorridoren", är ju ett snarliknande ord. Duger det?
  • Helhet
    Flash Gordon skrev 2014-07-05 00:31:07 följande:
    Men kom på ett bättre namn för det då. För fenomenet att det finns ett konsensus kring vad som "får" och "inte får" sägas förnekar du väl ändå inte? "Åsiktskorridoren", är ju ett snarliknande ord. Duger det?

Inte för att vara den, blev i början lite stött för att man trodde att vissa politiker i tråden mörkade problemen . Men har blivit lite övertygad att de inte fattar bättre : ( Nu är ju inte det en så kul insikt, men men folk börjar nog snart att tänka igen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?