Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Quintus Zebra skrev 2014-05-13 14:12:47 följande:
    Ska se den vid tillfälle.

Konstigt nog har vad jag sett inte ett enda svar på detta inlägg, inte heller från de som ständigt kräver att du ska länka till källor Flört

Som sagt, det är helt meningslöst att länka till källor. De skyller på att jag "duckar", men det handlar om att jag vet att det är SD-fansen som duckar. Antingen svarar de inte alls, eller så kommer de fåniga ursäkterna. "MrOkänd har på Affes Blogg minsann räknat ut att deprofessionella ekonomer räknatfel, och jag litar mer på en halvt matematikkunnig smygrasse än på utbildade vetenskapsmän som får sina verk kritiskt granskade av peer-review!!!!" Orka liksom!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-05-13 14:14:53 följande:

Ja. Jag tror det att det handlar om att svenskar har ett annat förtroende för makten i Sverige.
    Självklart skvallrar svenskar hejvilt. Men föraktet för brandkåren finns inte förankrat hos oss.
    Men du som vet allt kanske kan svara på varför invandrartäta områden har problem med stenkastning? Varför behövs inte poliseskort i svenska  villakvarter eller inne i city?

www.expressen.se/kvp/brandkaren-vagrar-aka-ti.../
    Exakt. Föraktet för brandmän finns inte bland gemene svensk. Men bland SD-are är det praktiskt taget ett nytt mode. De är ju tydligen "vänsterextremister", ety de inte visar Åkesson den gudastatus han anses förtjäna, utan helst slipper ha honom på besök.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-05-13 15:28:13 följande:

Oj så vinklat du uttrycker dig.."svenska villakvarter". Alla kvarter i Sverige är väl ändå svenska? Sen kan det finnas rätt många nationaliteter som bor i kvarteren. Nåja..
    När jag var liten gjorde jag busstreck också, mest för att jag inte visste bättre. En hel del av dessa idiotiska tilltag kunde ha slutat väldigt illa. Jag tror nog att de flesta främst grabbar i Sverige någon gång under uppväxten har betett sig illa. Precis som de här killarna i de områden du hänvisar till också beter sig illa. Jag säger inte att det är okej men att du kopplar det till just invandrare är inte bara felaktigt, det visar också vilken syn och agenda du har. Du är inte bara invandringskritisk, du tar det ett steg längre precis som så många sverigedemokrater gör. "Jag är inte rasist, men..."
    Men snälla siffran, snart är du så pekå att du hävdar att svenska raggare på 50- och 60-talet betedde sig annat än exemplariskt hela tiden!! FörvånadGråterSkrikandes
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-05-13 15:58:44 följande:
    Oj, så stenkastning = "busstreck"? Det är för fan fucking terrorism av orchliknande varelser.
    ...och där kvalade du in på rasism. Grattis!
  • Dorian Ertymexx
    chrissandra skrev 2014-05-13 16:10:00 följande:

Menar du att SD-are föraktar brandmän? För att det är ett mode?
    Japp. Precis som det är ett mode just nu att inte hacka lika myket på V, utan istället angripa MP, som tidigare varit rätt oberört av SD-fansen.
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-05-13 16:24:08 följande:
    Kastar man sten på brandkår eller ambulanspersonal är man inget annat än orcher.

Dessutom skrev jag ingenting om orchernas ursprung, det är du som drar mindre lyckade slutsatser (vanligt förekommande). Det finns även orcher med svenskt ursprung.
    Låt mig gissa, du syftar på "vänsterextremisterna" va?
  • Dorian Ertymexx
    kenneth768768 skrev 2014-05-13 16:35:51 följande:
    Nej, inte för att jag skrev det, men eftersom du verkar undra svarar jag.

Jag menar att det är fel att SD ideligen hindras från att föra sin talan på platser till vilka de blivit inbjudna, så folk kan bilda sig sin egen uppfattning, och att protestera mot detta kan inte anses ha nåt med offerkofta att göra.

Känns det härligt att alltid kunna dra offerkofte-kortet oavsett vad du läser? Det passar liksom alltid in?

Tja, det är ju det kort SD alltid drar...
  • Dorian Ertymexx
    chrissandra skrev 2014-05-13 16:54:52 följande:

Är det SD som uppmanar till stenkastning mot brandmän?
    Nej, SD föredrar metallrör.
  • Dorian Ertymexx
    chrissandra skrev 2014-05-13 16:48:52 följande:

Tror du att alla som angriper MP är SD-fans?
    Alla som angriper MP med den banala sortens smygkränkthet och med den typiska banala "amendeesådummaaaa"-metodiken, ja. Eller de allra flesta i alla fall. Andra partier kanske inte gillar MP heller, men de har litet mer sakliga argument och mer gripbara (och begripliga) utgångspunkter för sin kritik. Och de kommer inte med det som över en natt, som SD-fansen gjorde.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?