Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

chrissandra skrev 2014-05-13 17:10:40 följande:

Har SD angripit brandmän med metallrör?
    Vet inte, den berusade mannen som SD-topparna gav sig på efter att ha kallat en ung kvinna för "lilla horan" och en manlig komiker för "Babben" (hur dålig är man på svensk kultur om man inte kan skilja på en ung man och Babben Larsson?) kan ju ha varit brandman. Det förtäljer inte historien. Men jag vet att många skrev väldigt elaka saker om branmännen i fråga. Klart, de var ju inte kvinnor så de slapp väl de värsta våldtäktfantasierna och dödshoten...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Dfeat skrev 2014-05-13 17:12:48 följande:
    Du var mig en förvirrad stackare. Enligt flera undersökningar vill majoriteten av Sveriges befolkning faktiskt minska invandringen, så det där 90%en är ju skitsnack.

Vänsterextremister är RF, AFA och liknande fascistorganisationer som hatar demokrati och därmed saboterar demokratin genom att kasta ägg och störa ut tal från folkvalda politiker. Majoriteten av de som är emot SD kan hålla sig inom lagen, det är dock vänsterextremisterna som är för efterblivna för att kunna debattera och argumentera som kastar ägg.

Gillar man inte SDs politik så är det bara att rösta på ett annat parti och eventuellt demonstrera, man ska dock ge fan i att använda våld och ickedemokratiska metoder.
    Att vilja minska invandringen (vilket du inte ens har rätt om) är inte samma sak som att tycka om SD.

Lustigt, det var vad vi tyckte om SD för inte så länge sedan. Och SDs polare än idag.
  • Dorian Ertymexx
    Hmpf skrev 2014-05-13 20:09:10 följande:
    Ser inte detta som ett tillfälle att skämta över huvud taget.

När man på ett eller annat sätt hindrar en politiker från att hålla ett tal (vilket han har fullständig rätt till enligt svensk lag) så är det ett sätt att försöka tysta ner den personen. På vilket sätt skulle det inte vara ett hot mot demokratin?

Jag är inte ense med dig vad gäller dina åsikter men jag respekterar fortfarande dig och tycker att du har lika stor rätt att uttrycka dina åsikter som jag har. Om jag på något sätt försöker tysta ner dig då ger jag dig inte rätten att uttrycka din åsikt vilket är fel eftersom att både du och jag lever i ett åsiktsfritt land!

Du kan vrida och vända på detta hur mycket du vill Dorian och du behöver egentligen inte hålla med mig om du tycker att jag har helt fel. JAG däremot kommer alltid att tycka att det är ett hot mot demokratin.
    Som sagt...
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-05-13 20:51:50 följande:
    EU-förespråkarna vill ju homogenisera så mycket som möjligt i EU.

D.v.s. motsatsen till den mångfald man förespråkar.
    Nej, de vill homogenisera MARKNADEN. För att underlätta internationell handel. Vad sägs om att lyssna på vad de faktiskt säger, istället för att hitta på skräckisrövare.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-05-13 22:10:57 följande:

Va menar du att de ska tala sanning? Nu tror jag du begär lite för mycket..
    Förlåt, ibland glömmer jag...
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-05-13 23:05:29 följande:
    Som homogenisering av betygssystem i hela EU, vilket Marit Paulsen (Fp) förspråkade i TV för ett par timmar sen?

Är det omöjligt för dig, att hålla dig till sanningen?
    Och betygssystemet är "alla"/"allt"... hur?
  • Dorian Ertymexx
    Hmpf skrev 2014-05-14 12:50:56 följande:
    Jag bor i närheten av Kärrtorp och bara där har vi ett praktexempel på min påstående. Jag har skrivit om det tidigare i tråden så det är bara att bläddra tillbaka.

Även om man inte är aktiv medlem bland vänsterextremisterna så anser jag att man ansluter sig om man står precis bredvid och skriker könsord som en obstinat tonåring.

Aha. Så man räknas som vänsterextremist om man "står precis bredvid dem".

Med den logiken blir ju alla SD-are rasister, eftersom de står bredvid folk som yttrar sig rasistiskt, homofobt och misogynt.

• Dorian Ertymexx
    Hmpf skrev 2014-05-14 12:22:28 följande:
    Fler och fler stöder alltså misshandel och annat våld? Kvinnor som står med barnen på höften och skriker och gapar som ena idioter? Hejar med extremisterna när de beter sig som jubelidioter. Det är att visa sitt motstånd tycker du?
    Ah, jag ser hur din kärlek för demokratin lyser igenom där... folk som protesterar mot rasism är "ena idioter"? Men du är inte rasist själv förstås, du bara försvarar dem med näbbar och klor!!
  • Dorian Ertymexx
    Skogssippan skrev 2014-05-14 12:58:47 följande:
    Det är tråkigt att ingen har svarat på din fråga. Men jag har själv en son på 17 år som funderar precis som du. När det gäller Sd:s politik så är den precis som du säger inte rasistisk. Men tyvärr är det få som läser deras partiprogram. Man kan säga att Sd menar att invandringen gått över styr och att Sverige inte klarar av att ta hand om alla svenskar som redan finns i landet. Detta inkluderar då alla oavsett nationalitet (flyktingar och invandrare som är här). Man vill nu stänga dörrarna för att kunna se till så att alla får ett värdigt liv. Idag har vi pensionärer som inte har råd med tandvård, ensamstående som inte kan sätta mjölk på bordet alla dagar i månaden till sina barn osv

Man kan likna det vid en båt. Om det finns 50 platser på båten och livbåtar till det så stänger man dörren och avgår när de platserna är upptagna. Men i den politik som idag förs i Sverige är man rasist om man inte vill fortsätta fylla på båten när den är full. Sd ser problemet med detta och vill undvika att båten sjunker. Övriga partier ser hellre till alla människors lika värde och anser att det är bättre att alla får komma ombord trots att båten i slutändan kommer att sjunka.

Sd har i sin budget  lagt betydligt större bidrag för hjälp på plats i länder med svält och krig än de andra partierna. Detta för att man självklart ska hjälpa och för att de i sin politik inte utgår från att Sverige är bäst och att alla vill komma hit. På så sätt kan man anordna flyktinghjälp i grannländer och sparar många liv då det faktiskt är många som dör på de långa flyktresor de idag tvingas till igenom Europa. Dessutom är pengarna betydligt mer värda på plats och bidrar då till att fler får hjälp.

Jag hoppas att du fick lite svar på dina funderingar och jag vill tillägga att när det är dags för dig att rösta så kommer Sd garanterat vara ett accepterat parti. I övriga Europa har man redan  förstått den här problematiken men som med allt annat t ex mode så är vi i Sverige lite efter.
    Det jag markerat har du rätt i. Alldeles för få SD-röstare har på allvar läst deras partiprogram. Och än färre förstått den. Klart, det är svårt att hänga med i alla svängar, när det uppdateras i parti och minut, ofta med inbördes motsägande budskap. Allt för att vara så PK som möjligt.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-14 14:58:35 följande:
    Nu tar även brevbärarna, eller några av dem i alla fall, på sig ansvaret att tänka och bestämma åt andra. Pinsamt. Det är väl samma typ av puckon som tror det är "demokratiskt" att gömma eller vägra lägga fram valsedlar på valdagarna.

Varför är folk så rädda för att låta sina medmänniskor bestämma själva?
    Menar du att brevbärarna TVINGAR folk till att skicka tillbaka reklambladen? För om inte, så har ingen undlåtit att låta folk bestämma själva. Märkligt hur en uppmaning, ett förslag, kan tolkas som "diktatur" ifall det kommer från SDs motståndare, medan samma förslag hade varit sååå demokratiskt om Söder eller Ekeroth föreslagit det.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?