• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Gert skrev 2014-08-05 00:55:12 följande:
    Islamister. 
    Och vilka muslimska intressegrupper skulle INTE räknas till islamistiska och då få fortsatt stöd från SD?
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-05 01:06:52 följande:
    Nu vet jag inte vad du talar om? Belgare är inte kända för att flytta till nordeuropa för att våldta unga kvinnor.
    Vet du inte det? Du påstod ju att svenskar aldrig utför gruppvåldtäkter och då frågade jag:

"Finns det fler nationaliteter detta gäller för? Hur är det till exempel med belgare?"

Då tog du upp belgiska pedofilligor så jag utgick från att du menar att dessa heller aldrig våldtar mer än en person i taget.
  • Jeaninne
    nihka skrev 2014-08-05 01:21:49 följande:
    Ja, just det den senaste som gäller för före 2005 talar om en överrepresentation bland utrikes födda. Dina åsikter om VARFÖR det förhåller sig så finns det däremot inget stöd för i BRÅs rapporter.

Vad tror du skulle hända om vi hade en särskild brottsstatistik över svenskfödda män mellan 18 och 30 - däremellan ligger väl väldigt många festivaldeltagare - och sedan speglade det mot invandrarbefolkningen i stort? Skulle vi komma fram till att svenskar har en våldtäktskultur?
    Men det stod ju att överrisken för invandrare att begå brott (kontra svenskar) har ökat, på grund av att just den gruppen (flyktingar från Mellanöstern och Afrika) ökat. BRÅ har alltså kommit till samma slutsats som jag. Den kriminalitet som vi fått in från Öst (EU-migranterna) har ökat de allra senaste åren, efter BRÅ:s senaste rapport, så det finns såklart inte med där.

Kopierar in igen:
    "Att överrisken för de utrikes födda har ökat beror inte på att vissa
    invandrargrupper i dag i större utsträckning är registrerade för
    brott än för 12 år sedan. Ökningen förklaras i stället i huvudsak av
    att antalet personer i Sverige som tillhör de flyktinggrupper, som
    redan i tidigare studier visat sig ha en särskilt hög överrisk, har
    ökat."

Nej, svenskar har inte någon våldtäktskultur. De rena överfallsvåldtäkterna är få när det gäller infödda svenska gärningsmän. Till och med på festivaler. Det handlar mera om ett mer-eller-mindre frivilligt sexande på fyllan, när ungdomar av olika kön får möjlighet att träffas i nattliga miljöer utan vuxen övervakning.
  • Jeaninne
    nihka skrev 2014-08-05 01:30:24 följande:
    Vet du inte det? Du påstod ju att svenskar aldrig utför gruppvåldtäkter och då frågade jag:

"Finns det fler nationaliteter detta gäller för? Hur är det till exempel med belgare?"

Då tog du upp belgiska pedofilligor så jag utgick från att du menar att dessa heller aldrig våldtar mer än en person i taget.
    Jag vet faktiskt inte om de träffas flera stycken för att utnyttja samma barn, och jag tror inte att jag vill veta det heller. Det är hur-eller-hur en helt annan problematik, än muslimernas hora-madonna (eller hora-profetens kyska dotter Fatima, kanske snarare)-komplex.

Men visst skulle det vara intressant att spekulera i orsakerna till, att just belgarna är så överrepresenterade när det gäller pedofili. Någon orsak måste det ju finnas - antingen någon gen som anrikats just där, eller något i deras uppfostran i hemmet eller skolan...
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-05 01:11:30 följande:
    Jag har väl aldrig påstått något annat heller..? Men detta att våldta i grupp förekommer inte bland annat än afrikaner och araber, och att överfalla främmande kvinnor i t.ex. parker och skogsdungar, är också nästan helt deras privilegium. Även om det finns funnits några svenska serievåldtäktsmän också. Det värsta skulle jag säga, är att de svenska alltid visat sig vara psykiskt sjuka - de har t.o.m. uttryckt en lättnad över att bli fast för att de ska få hjälp. Medan de utländska inte ens anser att de gjort något fel, eftersom svenska kvinnor ändå inte har någon heder kvar att bevara... 
    Visst, svenskar är lättade över att åka fast medan afrikaner och araber inte tycker de har gjort något fel när de våldtar någon. Så gör afrikaner och araber medan svenskar äter surströmming. Ja, så är det. Hahahahahah!
  • Jeaninne
    nihka skrev 2014-08-05 01:35:05 följande:
    Visst, svenskar är lättade över att åka fast medan afrikaner och araber inte tycker de har gjort något fel när de våldtar någon. Så gör afrikaner och araber medan svenskar äter surströmming. Ja, så är det. Hahahahahah!
    Fast gå och läs då, i förundersökningsprotokollet från Mariannelundsfallet t.ex.. Det finns på nätet. Männen uttryckte sig faktiskt just så. Kvinnan var ju ensam mamma med två barn med olika pappor, och dessutom hade hon mycket snart i bekantskapen gått i säng (frivilligt) med den så kallade "huvudmannen" i gruppen. Han hade ju också utlovat dem att "hämta en hora" till dem.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-05 01:30:37 följande:
    Men det stod ju att överrisken för invandrare att begå brott (kontra svenskar) har ökat, på grund av att just den gruppen (flyktingar från Mellanöstern och Afrika) ökat. BRÅ har alltså kommit till samma slutsats som jag. Den kriminalitet som vi fått in från Öst (EU-migranterna) har ökat de allra senaste åren, efter BRÅ:s senaste rapport, så det finns såklart inte med där.

Kopierar in igen:
    "Att överrisken för de utrikes födda har ökat beror inte på att vissa
    invandrargrupper i dag i större utsträckning är registrerade för
    brott än för 12 år sedan. Ökningen förklaras i stället i huvudsak av
    att antalet personer i Sverige som tillhör de flyktinggrupper, som
    redan i tidigare studier visat sig ha en särskilt hög överrisk, har
    ökat."

Nej, svenskar har inte någon våldtäktskultur. De rena överfallsvåldtäkterna är få när det gäller infödda svenska gärningsmän. Till och med på festivaler. Det handlar mera om ett mer-eller-mindre frivilligt sexande på fyllan, när ungdomar av olika kön får möjlighet att träffas i nattliga miljöer utan vuxen övervakning.
    Nej, Brå har verkligen inte kommit fram till samma slutsats som dig. BRÅ nämner inget om "våldtäktskulturer".

Jaha - så svenskar överfaller inte utan det handlar om "mer mer-eller-mindre frivilligt sexande på fyllan". Tror du att tjejerna skulle hålla med dig? Du blev inte våldtagen utan hade mer eller mindre frivilligt sex.

Jag mår illa av att veta att det finns människor som resonerar som du gör.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-05 01:37:54 följande:
    Fast gå och läs då, i förundersökningsprotokollet från Mariannelundsfallet t.ex.. Det finns på nätet. Männen uttryckte sig faktiskt just så. Kvinnan var ju ensam mamma med två barn med olika pappor, och dessutom hade hon mycket snart i bekantskapen gått i säng (frivilligt) med den så kallade "huvudmannen" i gruppen. Han hade ju också utlovat dem att "hämta en hora" till dem.
    Som du kanske förstår så gör personer med en sådan inställning så, medan det inte innebär att alla från samma land resonerar på samma sätt . Två personer från samma land behöver ju inte ha samma inställning till något. Ta bara dig och mig som exempel, men du kanske är från Belgien med allt vad du anser det innebär?
  • realist14

Finns en hel del här i tråden som jag skulle vilja fråga om de på allvar inte tror att det finns en minsta lilla skillnad mellan folk beroende på var de växt upp och formats efter. Låter lite väl naivt ibland.

Man behöver inte vara påläst eller ha skaffat sig några tankar innan man kastar sig in i ett forum, det är uppenbart. Man behöver eg inte kunna ett smack, bara skaffa några standrardrepliker och sedan kasta sig in och, nej inte ur ett bra perspektiv dvs för att lära sig eller av nyfikenhet på andras åsikter eller  för att lära sig argumentera...osv..inget sådant. Nej allt verkar bygga på att blåsa upp sig själv, genom att kasta skit på folk lite lätt nedlåtande, utan att eg veta vad man säger eller vad det står för.

Standardreplikerna är alltid omringat av gapflabb, lite i stil med mobbarna i skolkorridoren: ja det var ju intressant, asg asg asg asg
    den däääär statistiken ljuuger....nu haru offerkoftan på- j-a sd-kramare---moahahaha...nääe det gör faktiskt inte ALLA, så där gäller det inte, fattaru,, ALLA måste göra annars gäller de inte.
    Moahha..nääeee det där är bara skitsnack, bara för att du mött på 500 dåliga exempel, bara undandag, jag vet, för jag har mött alla sanna exempel...
    J-a gnällande, var inte så fieeentlig....du är ju rassiiiiiist.

Osv osv..........................gäsp. .. och det var ju inte så att något blev sagt,heller.
  • Nissenissenisse0
    "Och vilka muslimska intressegrupper skulle INTE räknas till islamistiska och då få fortsatt stöd från SD?"

Jag antar att du vänder dig till utbildad personal inom service eller bilprovningen när du vill veta när du ska t.ex. byta bilens bromsbelägg. På samma sätt borde väl utbildad personal bäst kunna svara på när en islamsk organisation är islamistisk och när den inte är det. Frågan är dock varför en muslimsk eller annan religiös intressegrupp överhuvudtaget ska få stöd av SD. Är inte Sverige sekulärt?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?