• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Kunigunda
    Politisk härdsmälta skrev 2014-08-03 23:55:16 följande:

Jag har levt i villfarelsen att regeringen baserat på direktiv från utbildningsdepartementet ger Skolverket i uppdrag att ta fram förslag till läroplan som sedan röstas igenom av riksdagen. Men om nu hela arbetet istället görs inom utbildningsdepartementet, denna folkpartistiska högborg, skulle ju ytterligare en pusselbit trilla på plats. Jag menar tänk om Ullenhag råkat kila förbi mitt i värdegrundsarbetet. Så det var väl utmärkt att du hjälpte mig till "bättre vetande".

Curling, gråt och lynchmobb, på nåt sätt går du från klarhet till klarhet.

Oj. Beslutas var visst ett svårt ord. Jag beklagar.

Tänk att du kan fylla en hel tråd med inlägg helt utan sakargument och istället kräkas illa formulerade sarkasmer. Jag antar att missnöjesparti är en eufemism för bitterhetsparti.
  • Kunigunda
    Philipsson skrev 2014-08-03 22:24:10 följande:

Enligt Skolverket består värdegrunden i:

Värdegrunden omfattar

människolivets okränkbarhet

individens frihet och integritet

alla människors lika värde

jämställdhet mellan könen

solidaritet mellan människor

www.skolverket.se/skolutveckling/vardegrund

I vad skiljer sig Sd:s program mot detta? Det är DIN uppgift att plocka fram det, eftersom det är DU som påstår att Sd:s värdegrund skiljer sig mot Läroplanens.

Jomshof kan säkert hjälpa dig; han påstår ju samma sak. Ni är trots allt partifränder och han borde vilja stötta de trogna få.
  • Aqt
    AngoStura skrev 2014-08-03 23:26:25 följande:

För mig har det sin grund i var SD kommer i från med rötterna i nationalistiska och rasistiska ideologier och partier.

SD är inte mer främlingsfientliga än vad Vänsterpartiet är kommunister.
  • Philipsson
    castillo skrev 2014-08-03 23:11:05 följande:

Varför man ogillar sd. Jo för att de är outbildade,

Du verkar vara rätt outbildad själv.
  • Aqt
    Philipsson skrev 2014-08-04 07:05:32 följande:

Du verkar vara rätt outbildad själv.

Verkar vara en del barnslig pajkastning här.

Vill hålla mig utanför den, tycker faktiskt SD är ett solidariskt parti, rätt likt sossarnas vänsterfalang men med en tydligare migrationspolitik. Det är inte konstigare än så.
  • realist14
    castillo skrev 2014-08-03 23:11:05 följande:

Varför man ogillar sd. Jo för att de är outbildade, deras program går endast på hatet till muslimer och invadrare.

Så du menar att alla invandrare utan utbildning kommer att gilla sd o, det nu är enda kravet?
  • Philipsson
    Aqt skrev 2014-08-04 07:34:31 följande:
    Verkar vara en del barnslig pajkastning här.

Vill hålla mig utanför den, tycker faktiskt SD är ett solidariskt parti, rätt likt sossarnas vänsterfalang men med en tydligare migrationspolitik. Det är inte konstigare än så.
    Nja, men jag menar, om man nu sågar den eller den för att vederbörande skulle vara "outbildad", så får man väl vara utbildad själv, och det är ju inte den person som skrev inlägget.
  • Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-08-03 20:19:20 följande:
    Låt mig citera ur artikeln - eftersom det tydligen är min plikt om jag vill diskutera här:

Richard Jomshof (SD:s skolpolitiske talesman) håller med om att Sverige­demo­kraternas värdegrund skiljer sig från läro­planens. Han menar att skolan har fel syn på demokrati. Partiets idéprogram för skola och utbildning betonar att eleverna ska lära sig ?den verkliga inne­börden av demokrati? i stället.
    Enligt Lärarnas nyheter skiljer sig Sd:s värdegrund från skolans, och enligt Lärarnas nyheter håller jomshof med om det,men när man sedan tittar på Skolverkets värdegrund, så finns det ju inget i den som går stick i stäv med Sd:s partiprogram.
  • Flash Gordon
    Kunigunda skrev 2014-08-02 18:56:20 följande:
    När serievåldtäktsmannen på Kungsholmen togs, och visade sig vara svensk, valde Avpixlat att slå upp en nyhet om ett ofredande (tafsande) på en bensinstation i Danmark i stället för att, som övrig "PK-media" skriva om häktningen.
    Nåja, gärningsmannen har finländska föräldrar men jag förstår den poäng du försöker göra. Han är inte afrikan och inte arab utan vit europe.
  • Flash Gordon
    Kunigunda skrev 2014-08-03 17:02:57 följande:
    Jag har ingen bevisbörda. Jag påstår att SD:s program och läroplanen är oförenliga. Om du vill bestrida det påståendet får du väl läsa på så att du vet om du har skäl att ifrågasätta. Jag håller med om att SD-sympatisörer ofta framstår som okunniga och med bristande informationskompetens, men detta ger fortfarande inte mig en informationsskyldighet gentemot er.

Glad

Som skrivet, det finns verkligen inget samtal kvar.

Åh Gud, låt det bli den 27:e augusti snart - för det är väl då förtidsröstningen börjar? - så vi kan få eländet överstökat. 
    .
    .
    *och för sakens skull: det är inte enbart dig personligen det handlar om. det finns fler. det är bara det här inlägget som visar så tydligt på sammanbrottet* 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?