• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Jeaninne

Angående Sd och skolan, så var det ett skolval för fyra år sedan i en gymnasieskola i Stockholm (minns inte vilken). Sd fick 50 procent av rösterna. Då gick skolledningen ut med att de "skulle rätta till det" genom ett intensivt värdegrundsarbete... De erkände alltså inte demokratin. Det tycker jag var rätt skrämmande! Men jag undrar om någon skola vågar göra så i år, när Sd redan sitter i Riksdagen INNAN...

• Jeaninne
    realist14 skrev 2014-08-03 09:02:33 följande:
    Nej precis, det är väl så de jobbar. Så inget konstigt i det.
    Exakt, de ska vara ett komplement till PK-media. Skriva ut sådant som PK-media inte skriver ut. Och avpixla foton, där tidningen lagt på ett vitfilter så att man inte ska se att gärningsmannen är svarthårig eller mörkhyad. Det finns ingen anledning för dem att upprepa nyheter och bilder som PK-media faktiskt publicerar.
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-08-03 09:00:36 följande:
    Men det hänger ihop.
    Brottslighet har vi givetvis alltid haft som alla andra länder, MEN, i så små mängder att det varit väldigt hanterbart och inte påverkar oss såå mycket. Vi har ändå haft ett lugnt och fridfullt land och man har kunnat leva utan rädsla. Detta har varit rätt unikt.
    Om detta sedan ändras, och då tillägger jag- OAVSETT  av vilket skäl det har ändrats, så är det väl inte så konstigt att människor reagerar ???

Förstår inte det där...ska vi rycka på axlarna åt det, är det så man blir en riktigt tolerant människa??? Isåfall ställs det inhumana krav på oss, och lyckas man med det då har man nog inte riktigt insett hur stora förändringar vi fått på den punkten.Eller så anser man sig själv och omgivningen inte tillräckligt "bra" för att vara värd att behålla det. Något sjukt ärdet iallafall, när folk inte kan slå näven i bordet och prata öppet om detta och erkänna problemen.
    Jag bor tyvärr i ett område med mycket gängbråk. Särskilt så här veckorna innan skolan börjar igen, är det väldigt oroligt här, när de - samtliga mörkhyade och/eller svarthåriga ungdomar - samlas om nätterna och bråkar och skriker. Man vet aldrig vad de ska ta sig till. Hade vi inte haft invandringen så hade vi sluppit vara rädda...
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-03 10:25:29 följande:
    Exakt, de ska vara ett komplement till PK-media. Skriva ut sådant som PK-media inte skriver ut. Och avpixla foton, där tidningen lagt på ett vitfilter så att man inte ska se att gärningsmannen är svarthårig eller mörkhyad. Det finns ingen anledning för dem att upprepa nyheter och bilder som PK-media faktiskt publicerar.
    Avpixlat är lika mycket ett komplement till media som en böld i röven är ett kompliment till röven.
  • Jeaninne
    nihka skrev 2014-08-03 11:22:48 följande:
    Avpixlat är lika mycket ett komplement till media som en böld i röven är ett kompliment till röven.
    Ja, för DIG, för du vill inte se hela verkligheten.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-03 11:43:02 följande:
    Ja, för DIG, för du vill inte se hela verkligheten.
    Du får gärna frottera dig med verkligheten på avpixlats kommentarsfält. Där hittar du många meningsfränder.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-03 10:25:29 följande:

Men i det aktuella fallet gick pk-media inte ut med uppgifterna. Kul att se er försöka, iaf.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-03 10:27:44 följande:

Jag bor tyvärr i ett område med mycket gängbråk. Särskilt så här veckorna innan skolan börjar igen, är det väldigt oroligt här, när de - samtliga mörkhyade och/eller svarthåriga ungdomar - samlas om nätterna och bråkar och skriker. Man vet aldrig vad de ska ta sig till. Hade vi inte haft invandringen så hade vi sluppit vara rädda...

Även svenska barn som har det stökigt i sin hemmiljö reagerar så inför eller i slutet av lov. Det är ju inte så att det är stökigt överallt i slutet av loven "utomlands" för att "utlänningar gör så", utan det har en direkt koppling till sociala och ekonomiska denominatorer. Bra kommuner förstärker med fältassistenter och aktiviteter i socialt utsatta områden för att stötta barnen och ungdomarna.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-03 10:23:42 följande:

Angående Sd och skolan, så var det ett skolval för fyra år sedan i en gymnasieskola i Stockholm (minns inte vilken). Sd fick 50 procent av rösterna. Då gick skolledningen ut med att de "skulle rätta till det" genom ett intensivt värdegrundsarbete... De erkände alltså inte demokratin. Det tycker jag var rätt skrämmande! Men jag undrar om någon skola vågar göra så i år, när Sd redan sitter i Riksdagen INNAN...

SD:s politik och partiets värdegrund går emot skolans. Skolan har i uppdrag från staten att fostra eleverna i enlighet med skolans värdegrund. Att säga något annat än vad aktuella rektor sa vore tjänstefel.
  • Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-08-03 13:27:16 följande:
    SD:s politik och partiets värdegrund går emot skolans.
    På vilket sätt då?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?