• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Kunigunda
    nihka skrev 2014-09-03 19:43:18 följande:

Nej. Jag är anonym här och vill inte dra igång något som skulle riskera att jag förföljs irl av störda stalkmänniskor. Meddelande till FL och ignorera är min fungerande strategi.

Det är fördjävligt! Att de kommer undan med det, alltså. Men jag förstår dig.
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-09-01 23:13:58 följande:
    Ojdå, någon blir ledsen på valnatten. Gråter
    Vad har en ledsen socialdemokrat att göra med din oförmåga att räkna?

Tänkte du plussa med oförmåga att posta relevanta inlägg?
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-09-01 23:15:02 följande:
    Alltså bör detta även gälla vänsterpartister?
    Givetvis. Samtliga sympatisörer kan skämmas för sina partiavarter proportionellt. SD kan skämmas mest om vi räknar bort systerpartiet SvP som ska skämmas allra mest.
  • nihka
    Aqt skrev 2014-09-02 09:45:50 följande:
    Det där rasist-snacket är bara för att skambelägga tankar om en hållbar restriktivare invandringspolitik , som det är i våra grannländer. Rasism är ett riktigt allvarligt ord som missbrukas mycket i Sverige.
    Tvärtom hör jag ofta människor som inleder med, "Jag är inte rasist, men" följt av de mest hårresande rasistiska påståenden. Tror man att man kan nolla ett rasistiskt uttalande genom att påstå att man inte säger något rasistiskt om hur "dom där" är?
  • Aqt
    nihka skrev 2014-09-03 20:32:35 följande:

Tvärtom hör jag ofta människor som inleder med, "Jag är inte rasist, men" följt av de mest hårresande rasistiska påståenden. Tror man att man kan nolla ett rasistiskt uttalande genom att påstå att man inte säger något rasistiskt om hur "dom där" är?

Olika åsikter och konflikter förvandlas inte till rasism för att det är mellan olika etniska grupper. Rasism är allvarligt men också ett ofta missbrukat ord som används för att sätta på sig offerkoftan.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-09-02 22:26:24 följande:
    Jomenvisst.

Vet inte hur länge du har varit aktiv på FL, men en av de allra roligaste trådarna jag läst här var från en så kallad ung SD-tjej som berättade att hennes pappa också var sverigedemokrat och var på väg att få nobelpris i tågSkrattande

Apropå högskoleingenjörer, alltså.

Tyvärr blev tråden precis som en hel uppsjö av andra trådar från så kallade unga SD-tjejer bortmodererad. Inget sinne för komiska effekter hos våra moderatorer.

.
    Hahahahaha! Nobelpris i tåg.

Tråden var förstås ytterligare ett av SD-Sufferings försök att få folk att tro att det strömmade till en massa unga blonda tjejer till SD efter att de hade "sett ljuset".

Blondiner och nobelpris i tåg. Man börjar ana vad personens våta dröm var. Hahahahaha!

• nihka
    Aqt skrev 2014-09-03 20:48:01 följande:
    Olika åsikter och konflikter förvandlas inte till rasism för att det är mellan olika etniska grupper. Rasism är allvarligt men också ett ofta missbrukat ord som används för att sätta på sig offerkoftan.
    "Jag är inte rasist, men jag tycker vi har släppt in för många svartingar nu" - ett uttalande som betraktas som rasistiskt av människor som inte är rasister och icke-rasistiskt av rasister som tycker att vi har släppt in för många "svartingar".
  • Aqt
    Kunigunda skrev 2014-09-03 19:13:43 följande:

Men då kan vi ju lägga ner hela tråden. Det finns ju inte ett enda problemområde som inte kan avfärdas med att det händer andra också eller att andra har det värre.

Vänstern har ju en politik som avser att gynna jämställdhet, oavsett några få hatande mäns viljor. Det har ju inte SD. SD har istället ledande företrädare som bemannat sig med rör och bl.a. kallat främmande kvinnor horor och som tycker att kvinnor som misshandlas av sina män får skylla sig själv. Allt detta utan att Jimmie kraftfullt, ens i ord, tar avstånd.

När uppdrag granskning tidigare i år gjorde reportage om politiskt högerextremt och vänsterextremt våld, så framkom att 90 % av våldet stod vänsterextremister för. Det gör inte högerextremt våld mindre fel, men det är ett faktum att vänstern är mer våldsam.

Olika former av hot o.s.v kommer från politiker inom alla partier, V, Sossar, MP o.s.v men det är inget man ska göra för stora politiska poänger av om man diskuterar sakfrågor.

mobil.dn.se/nyheter/sverige/valdsamma-vansterextremister-synas-i-uppdrag-granskning/

www.svt.se/nyheter/regionalt/svtuppland/gron-ungdoms-sprakror-ville-skjuta-pil-i-huvudet-pa-folk

www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/xxx-75

www.aftonbladet.se/nyheter/article17879972.ab

• Aqt
    Kunigunda skrev 2014-09-03 19:13:43 följande:

Men då kan vi ju lägga ner hela tråden. Det finns ju inte ett enda problemområde som inte kan avfärdas med att det händer andra också eller att andra har det värre.

Vänstern har ju en politik som avser att gynna jämställdhet, oavsett några få hatande mäns viljor. Det har ju inte SD. SD har istället ledande företrädare som bemannat sig med rör och bl.a. kallat främmande kvinnor horor och som tycker att kvinnor som misshandlas av sina män får skylla sig själv. Allt detta utan att Jimmie kraftfullt, ens i ord, tar avstånd.

När uppdrag granskning tidigare i år gjorde reportage om politiskt högerextremt och vänsterextremt våld, så framkom att 90 % av våldet stod vänsterextremister för. Det gör inte högerextremt våld mindre fel, men det är ett faktum att vänstern är mer våldsam.

Olika former av hot o.s.v kommer från politiker inom alla partier, V, Sossar, MP o.s.v men det är inget man ska göra för stora politiska poänger av om man diskuterar sakfrågor.

mobil.dn.se/nyheter/sverige/valdsamma-vansterextremister-synas-i-uppdrag-granskning/

www.svt.se/nyheter/regionalt/svtuppland/gron-ungdoms-sprakror-ville-skjuta-pil-i-huvudet-pa-folk

www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/xxx-75

• StackarsMia
    nihka skrev 2014-09-03 20:20:03 följande:
    Givetvis. Samtliga sympatisörer kan skämmas för sina partiavarter proportionellt. SD kan skämmas mest om vi räknar bort systerpartiet SvP som ska skämmas allra mest.
    Så AFA, RF och våldverkarna i SSU får frikort? Vad förvånande. Yxa i dörren, mordhot, bombhot, drågrån, misshandel, näthat, smshat, telefonhot, molotovcoctails, vandalism och mer våld.

Bara så vi vet var du står bakom. En mysig yllekommunist.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?