• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Kunigunda
    Behöverskor skrev 2014-09-04 10:22:00 följande:

Såg precis inlägget från Philipsson där feminister fick sig en känga.

LÄGG AV.. Där har vi ytterligare ett sånt där inlägg som inte det finns några belägg för, ingen relevans eller sanning. 

Fille behöver inte belägga något. Om du trycker visa endast kan du dock se vilka omdömen han fäller om andra som inte med tre separata källor bevisar egna åsikter. Sådant säger också något...
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-09-03 20:51:11 följande:
    Hahahahaha! Nobelpris i tåg.

Tråden var förstås ytterligare ett av SD-Sufferings försök att få folk att tro att det strömmade till en massa unga blonda tjejer till SD efter att de hade "sett ljuset".

Blondiner och nobelpris i tåg. Man börjar ana vad personens våta dröm var. Hahahahaha!
    Mm, den tråden var kul.

Det finns någon gammal låt med textraden "Jag är en ung Godtemplartjej" - vet inte om det verkligen fanns så många Godtemplare på den tiden det fanns en nykterhetsrörelse.

Numer är det ju "Jag är en ung SD-tjej som gäller". Åtminstone på nätetSkrattande

Och apropå något helt annat eller så: Har du märkt att resten av SD-klanen tystnar när Stackars Mia är i sitt esse.

Jag antar att det är för att de tycker att ingen kan sammanfatta klanens människosyn så väl som hen.

Det tycker jag med.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Philipsson
    Behöverskor skrev 2014-09-04 10:22:00 följande:

Såg precis inlägget från Philipsson där feminister fick sig en känga.

LÄGG AV.. Där har vi ytterligare ett sånt där inlägg som inte det finns några belägg för, ingen relevans eller sanning. 

Men så, varsågod att bevisa existensen av ett patriarkat i Sverige (det patriarkat som feministerna UTGÅR från finns - fast naturligtvis utan några som helst bevis)
  • Philipsson
    Behöverskor skrev 2014-09-04 10:14:18 följande:

Visst är det så, Philipsson, att Världen och Sverige har förändrats. 
    Behoven är större i världen och Sverige har inte samma möjligheter att erbjuda alla möjligheten att jobba för sin egen försörjning, vilket fanns på 60-70 talet. 
    Men det har även medföljt en attityd förändring som är skrämmande med en växande invandrarfientlig grupp som bidrar till att oskyldiga individer i samhället blir lidande. 

Att Sverige ska hjälpa så mycket vi kan med de förutsättningar vi har, är självklart. Invandrarpolitiken borde vila på grund där vi är medmänniskor, människor som stannar när någon trillat av sin cykel, som bidrar i akuta katastroflägen för världen och individer. 

Debatten osynliggör många gånger den enskilda individen vilket resulterar i att vanliga svenska människor, med i grunden sunda värderingar, ger sig på oskyldiga och gör uttalanden som inte har någon verklighetsförankring (även politiker). Uttalanden som sen blir någons sanning och därmed bidrar till fientligheten.

Det finns ingen enkel lösning, det är ingen som kan komma med ett spö och förändra världen. Det viktigaste i mina ögon är att alla vet och arbetar utifrån att vi är alla människor med fler likheter än olikheter, där vi ser och hjälper så mycket vi kan med de förutsättningar vi har och där den enskilde individen inte ska fortsätta bli förföljd och hotad efter att ha blivit tvingad att lämnat sitt land, sin släkt, sin barndom.. allt.. 

Du tycker alltså att det är "självklart" att Sverige ska avveckla välfärdsstaten, för att "hjälpa", trots att det skulle innebära att Sverige inte kommer att hjälpa en enda flykting vid NÄSTA flyktingkatastrof.
    --
    Vad jag inte fattar är: Det ni dumsnälla "hjälpare" kräver att Sverige gör, varför gör ni inte det själva? Det står ju dig fritt att ställa upp dörrarna på vid gavel hemma, för att bjuda kreti och pleti på mat och husrum. Absolut ingenting hindrar dig från det.
  • realist14
    Aqt skrev 2014-09-03 20:48:01 följande:
    Olika åsikter och konflikter förvandlas inte till rasism för att det är mellan olika etniska grupper. Rasism är allvarligt men också ett ofta missbrukat ord som används för att sätta på sig offerkoftan.
    Ja inte är det värre än att benämna en annan stadsdel och säga- dem där- om dem, även om man har negativa synpunkter att komma med. Det är så överdrivet att man baxnar....med vissa grupper har vi rejäla kulturkrockar..pratar man om dem så är man rasist---vilket jönseri....
  • Kunigunda
    Philipsson skrev 2014-09-04 15:47:28 följande:

Men så, varsågod att bevisa existensen av ett patriarkat i Sverige (det patriarkat som feministerna UTGÅR från finns - fast naturligtvis utan några som helst bevis)

Där kom det igen. Du påstår något som strider mot gängse uppfattning, utan belägg, och kräver sedan bevis av alla som inte håller med dig. Jag förstår att det är bekvämt, men inte särskilt stringent...
  • Kunigunda

Fråga:

Borde SD, i sin bevaringsiver, säkerställa att det svenska språkets utarmning och misshandel begränsas, genom att satsa på svenskkurser för SD-anhängare, som enligt min icke-vetenskapliga undersökning är den folkgrupp i Sverige, näst nyanlända (som ju redan har tillgång till SFI), har sämst förmåga till språklig precision och korrektion?

• FDFMGA
    Gert skrev 2014-09-04 18:06:31 följande:
    Och videon i länken kommer från SVT för den som händelsevis fortfarande är intresserad av politik.
    Visst. Men det vore tacknämligt om du inte dolde att det handlar om avpixlat.

Alla är inte så förtjusta i Ekeroths kloak och här gick det att undvika avföringen.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-09-04 18:25:35 följande:
    Visst. Men det vore tacknämligt om du inte dolde att det handlar om avpixlat.

Alla är inte så förtjusta i Ekeroths kloak och här gick det att undvika avföringen.
    Och nu har inlägget raderats bort. Fy fan säger jag för detta svinaktiga beteende från er. Om SVT hade haft hela klippet så hade jag länkat från SVT, men nu finns inte klippet där. Ni är ju bara för patetiska. Både du och Familjelivs moderatorer.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-09-04 18:31:56 följande:
    Och nu har inlägget raderats bort. Fy fan säger jag för detta svinaktiga beteende från er. Om SVT hade haft hela klippet så hade jag länkat från SVT, men nu finns inte klippet där. Ni är ju bara för patetiska. Både du och Familjelivs moderatorer.
    Jepp. Jag brukar sällan anmäla - men jag anmäler konsekvent alla länkar till avpixlat jag ser. Så det var jag som var anmälaren.

Du kan hitta en länk till hela inslaget om du går in på svtplay, gomorron sverige, klipp, debatt om flyktingpolitiken.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?