• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    oOOo oOOo skrev 2014-09-02 21:05:28 följande:
    Det är väl inte fel att hylla araberna för att de var tidigt ute med att formalisera matematik även om detta skedde parallellt på flera ställen. Man kan nog lugnt konstatera att vi i norden var ganska långt efter då Precis som nutida matematiker skall hyllas för sina insatser.

On a sidenote var det nyligen en iransk kvinna(Maryam Mirzakhani) som fick den första Fields medal som kvinna.
    Jo, det är definitivt att påstå att matematiken har sitt ursprung i arabvärlden om man nu inte vet att så är fallet.

Det har funnits för mycket av politisk-ideologisk historiebeskrivning här i världen, utförd av folk som tycker vetenskaplig bevisföring är irrelevant så länge det politiska budskapet är det "rätta".
  • oOOo  oOOo
    Philipsson skrev 2014-09-02 21:25:41 följande:
    Jo, det är definitivt att påstå att matematiken har sitt ursprung i arabvärlden om man nu inte vet att så är fallet.
    Visst är det fel i den allmänna betydelsen av matematik. Människor har räknat saker sedan vi blev människor med all säkerhet.  Har hört om experiment där man konstaterat att papegojor kan räkna

Men vad vi vet så var araberna tidiga med att formalisera matematik, precis som kineser, indier och mayaindianer tex. Givetvis är det omöjligt att säga var de lärde sig sin matematik ifrån. Antagligen utvecklade de matematiken precis som vi gör idag. Euklides lärde sig matematik i Babylon har jag för mig.
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2014-09-02 21:01:07 följande:
    Icke fungerande länk, men det går bar att googla på 

Hotas efter SD-kritisk låt - politiker gör "tummen upp
    StackarsMia skrev 2014-09-02 21:01:54 följande:
    Kan du uppdatera?
    StackarsMia skrev 2014-09-02 21:04:27 följande:
    Du får fiska fram en legitim länk, inte IRM som ständigt sprider lögner.

Det är bara att markera texten i mitt inlägg som är rubriken till inslaget och sen klistra in den i din webbläsare. Det är inte så särskild svårt. Själva låten som fick SD-sekten att vaja av hat och börja mässa om kulturberikning finns på Youtube, helt oförarglig, tycker jag.

Det är tydligen rätt illa beställt med impulskontrollen bland Åkessons Boka Haram-soldaterSkrattande

Men för din skull ska jag göra ett försök, det finns väl något som heter tinyurl, men vänta dig inte för mycket, jag har aldrig gjort om en länk förut och vet inte hur man gör.

Ett ögonblick bara, sen är jag tillbakaSolig

Då ska vi se vad det blev. Det vore ju synd  om du missar artikeln bara för att du inte vet hur man kopierar en text.

tinyurl.com/n9ebva8

"Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA

Tack Stackars Mia!

Man lär sig mycket av att försöka hjälpa våra stackars sverigedemokrater till bättre vetande, inte tu tal om annatSolig

"Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Kunigunda
    Philipsson skrev 2014-09-02 21:10:56 följande:

Nej, så är det inte (inte mer än delvis): Matematik (grekiska), ekvation (latin), funktion (latin)...

Ditt snack om att matematikens ursprung skulle vara arabiskt är alltså taget från luften alternativt från nån pseudovetenskaplig hemsida, som med ett behjärtansvärt syfte förfalskar historien.

Det SKULLE iofs kunna vara så att matematikens ursprung r arabiskt, men det vet inte du, och det vet inte jag. Skillnaden är att du PÅSTÅR dig veta det (trots att du omöjligen kan veta det).

Har vi inte arabiska siffror? Fyller jag LX nästa år? Menar du att det är felaktigt att den västerländska matematiska utvecklingen till viss del bygger på arabiska verk? Att vi inte dragit lärdom från babylonsk matematik? Det är vad jag påstår. Inte att matematikens ursprung är arabiskt, men att vår matematik är vad den är tack vare (bl.a.) arabiskt inflytande.

(Att vi har latinska och grekiska termer i våra fackuttryck är ju öht inte relevant i den här diskussionen)
  • Kunigunda
    FDFMGA skrev 2014-09-02 21:54:48 följande:

Tack Stackars Mia!

Man lär sig mycket av att försöka hjälpa våra stackars sverigedemokrater till bättre vetande, inte tu tal om annat

Så blir det när man ger sig i kast med högskoleingenjörer...
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-09-02 21:52:24 följande:
    Kan du uppdatera?

Det är bara att markera texten i mitt inlägg som är rubriken till inslaget och sen klistra in den i din webbläsare. Det är inte så särskild svårt. Själva låten som fick SD-sekten att vaja av hat och börja mässa om kulturberikning finns på Youtube, helt oförarglig, tycker jag.

Det är tydligen rätt illa beställt med impulskontrollen bland Åkessons Boka Haram-soldaterSkrattande

Men för din skull ska jag göra ett försök, det finns väl något som heter tinyurl, men vänta dig inte för mycket, jag har aldrig gjort om en länk förut och vet inte hur man gör.

Då ska vi se vad det blev. Det vore ju synd  om du missar artikeln bara för att du inte vet hur man kopierar en text.

tinyurl.com/n9ebva8

Det är något problematiskt när länken är fel eller död.

"Vi kunde inte skapa den här sidan då något gick fel med våra servrar (500). Vi spårar alla fel automatiskt.
    Om du ändå vill rapportera felet, kan du skriva till
    [email protected]."
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-09-02 21:52:24 följande:
    Kan du uppdatera?

tinyurl.com/n9ebva8

Vad är det märkvärdiga? Att media blåser upp något så fort SD:s svans hatar och förminskar vänsterhatet?

Vi kanske ska ha i minnet att ultrafeminister mordhotade Blondinbella efter Melodifestivalen. Eller varför inte min personliga favorit, Marcus Arnesson (en rasifierad sosse) som ville steka hennes bröst i smör.

nyheter24.se/noje/bloggvarlden/747029-blondinbella-mordhotas-igen

Hatet florerar över hela nätet. Det kommer från alla hll och kanter. Feminister, kvinnor, män, djurplågare, pedofiler, bögar.
  • FDFMGA
    Kunigunda skrev 2014-09-02 22:08:15 följande:
    Så blir det när man ger sig i kast med högskoleingenjörer...
    Jomenvisst.

Vet inte hur länge du har varit aktiv på FL, men en av de allra roligaste trådarna jag läst här var från en så kallad ung SD-tjej som berättade att hennes pappa också var sverigedemokrat och var på väg att få nobelpris i tågSkrattande

Apropå högskoleingenjörer, alltså.

Tyvärr blev tråden precis som en hel uppsjö av andra trådar från så kallade unga SD-tjejer bortmodererad. Inget sinne för komiska effekter hos våra moderatorer.

.
  • StackarsMia
    Kunigunda skrev 2014-09-02 22:05:59 följande:
    Har vi inte arabiska siffror? Fyller jag LX nästa år? Menar du att det är felaktigt att den västerländska matematiska utvecklingen till viss del bygger på arabiska verk? Att vi inte dragit lärdom från babylonsk matematik? Det är vad jag påstår. Inte att matematikens ursprung är arabiskt, men att vår matematik är vad den är tack vare (bl.a.) arabiskt inflytande.

(Att vi har latinska och grekiska termer i våra fackuttryck är ju öht inte relevant i den här diskussionen)
    Känns lite som att mena att vi idag inte skulle ha glödlampan utan invandring.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?