• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-09-03 20:32:35 följande:
    Tvärtom hör jag ofta människor som inleder med, "Jag är inte rasist, men" följt av de mest hårresande rasistiska påståenden. Tror man att man kan nolla ett rasistiskt uttalande genom att påstå att man inte säger något rasistiskt om hur "dom där" är?
    Kan man få ett exempel? Jag har personligen aldrig upplevt en sådan rasism.
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-09-03 21:03:33 följande:
    "Jag är inte rasist, men jag tycker vi har släppt in för många svartingar nu" - ett uttalande som betraktas som rasistiskt av människor som inte är rasister och icke-rasistiskt av rasister som tycker att vi har släppt in för många "svartingar".
    Jag är inte rasist men..jag tycker vi släppt in för många invandrare på kort tid.

Rycker det i den rasistiska kräkreflexen?
  • Kunigunda
    Aqt skrev 2014-09-03 21:16:46 följande:

När uppdrag granskning tidigare i år gjorde reportage om politiskt högerextremt och vänsterextremt våld, så framkom att 90 % av våldet stod vänsterextremister för. Det gör inte högerextremt våld mindre fel, men det är ett faktum att vänstern är mer våldsam.

Olika former av hot o.s.v kommer från politiker inom alla partier, V, Sossar, MP o.s.v men det är inget man ska göra för stora politiska poänger av om man diskuterar sakfrågor.

mobil.dn.se/nyheter/sverige/valdsamma-vansterextremister-synas-i-uppdrag-granskning/

www.svt.se/nyheter/regionalt/svtuppland/gron-ungdoms-sprakror-ville-skjuta-pil-i-huvudet-pa-folk

www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/xxx-75

www.aftonbladet.se/nyheter/article17879972.ab

www.aftonbladet.se/nyheter/article17879972.ab

Nu var det specifikt SD-följarnas kvinnoförakt kopplat till Åkessons bristande avståndstagande och det faktum att flera i tråden framhållit SD som ett parti som arbetar för kvinnor som jag ville diskutera.

Hela tråden med frågeställningen varför hatar folk SD är ju helt onödig med din och Mias logik. Folk i allmänhet hatar både SvP och SMR mer, och då finns ju inget att diskutera ang SD, eller?
  • Kunigunda
    StackarsMia skrev 2014-09-03 22:14:56 följande:

Jag är inte rasist men..jag tycker vi släppt in för många invandrare på kort tid.

Rycker det i den rasistiska kräkreflexen?

Jag är inte Nikha, men jag har också en fungerande moralisk kompass och ett okomplicerat förhållande med definitionen av rasist. Baserat på detta: nej. Detta kan vara ett av få inlägg i tråden som du skrivit som inte syftar till att nedvärdera någon människa baserat på etnicitet, religion, kön eller politiskt ställningstagande. Trist att du ändå ska behöva känna dig osäker över var gränsen går!
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-09-03 22:10:55 följande:
    Så AFA, RF och våldverkarna i SSU får frikort? Vad förvånande. Yxa i dörren, mordhot, bombhot, drågrån, misshandel, näthat, smshat, telefonhot, molotovcoctails, vandalism och mer våld.

Bara så vi vet var du står bakom. En mysig yllekommunist.
    Se där ja. Undrade just hur länge du skulle orka hålla dig. Ger dom dig bra mat? Dags för någon att byta nick för sjuhundrafemtioelfte gången. Hej, svejs!
  • nihka
    Kunigunda skrev 2014-09-03 22:29:46 följande:
    Jag är inte Nikha, men jag har också en fungerande moralisk kompass och ett okomplicerat förhållande med definitionen av rasist. Baserat på detta: nej. Detta kan vara ett av få inlägg i tråden som du skrivit som inte syftar till att nedvärdera någon människa baserat på etnicitet, religion, kön eller politiskt ställningstagande. Trist att du ändå ska behöva känna dig osäker över var gränsen går!
    Eftersom klockan börjar dra sig mot sent kommer sannolikt strax långa utläggningar om "negerns" beskaffenhet och lite annat jag ha beskrivit för dig tidigare.

Jag brukar logga ut då och återkommer när moderatorerna har rensat upp efter nattens verbala kräkanfall.
  • Kunigunda
    nihka skrev 2014-09-03 22:47:54 följande:

Eftersom klockan börjar dra sig mot sent kommer sannolikt strax långa utläggningar om "negerns" beskaffenhet och lite annat jag ha beskrivit för dig tidigare.

Jag brukar logga ut då och återkommer när moderatorerna har rensat upp efter nattens verbala kräkanfall.

Det är en vanlig bieffekt har jag förstått...
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-09-03 22:47:54 följande:

Du vet väl att det var under sossarnas tid som Rasbiologiska institutet instiftades...?
  • Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-09-03 22:26:04 följande:
    Nu var det specifikt SD-följarnas kvinnoförakt kopplat till Åkessons bristande avståndstagande och det faktum att flera i tråden framhållit SD som ett parti som arbetar för kvinnor som jag ville diskutera.

Hela tråden med frågeställningen varför hatar folk SD är ju helt onödig med din och Mias logik. Folk i allmänhet hatar både SvP och SMR mer, och då finns ju inget att diskutera ang SD, eller?
    Mycket av Sd-hatet har nog att göra med att det är främst män som sympatiserar med Sd. Sd-hatet är ju som mest utbrett bland feminister, och dessas manshat är vida känt. För att dra det till sin spets kan man säga att feminister hatar det som män gillar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?